Merhabalar Sevgili Okurlar,
Sizlere Türkiye’de bir ilk olan uluslarası seo konferansı’nda tuttuğum notları seo dünyasında ki yenilikleri ve uzmanların anlattığı doğruları özetlemek istedim..
Sabah 10 sularlarında başlayan etkinliğe katılım gayet iyiydi Lutfi Kırdar Marmara Salonu Tamamiyle dolmuş internet dünyasında ki seo ile ilgilenen çoğu kişi ordaydı ve bir çok dostumla görüşüp sohbet ettim, seozone gerçekten katılımcıları bile kaliteli bir şekilde seçmişti..
Organizasyon sunucusu Tuğçe Seven’in seozeo’yu ve seozone’u kısa bir şekilde anlatmasıyla organizasyon başladı..
Seozone’un ilk konuşmacısı çok neşeli ve dünyaca ünlü majestic seo’nun kurucusu ve pazarlama direktörü Dixon Jones’tu,
Dixon Jones ;
http://dixonjones.com/
Önerdiği Web Sitesi :
http://www.reddit.com/r/SEO/ (Seo Hakkında Sorular Sorabilceğiniz Platform)
Bizlere Link İnşaa’sını nasıl yapmamız gerektiğini anlattı bunlar özet ile şunlardı..
-Blogspot gibi siteyi destekliyecek bloglar oluştur..
-Kaliteli tıklanılabilir ve paylaşılabilir içerik üret.
-Web sitende ölü link bulunmasın linkleri güncelle.
-Bir bülten oluşturun ve makaleleriniz kısa ve okunabilir olsun..
-Takipçilerinizi eğitin..
-Haberinizi google news’e kayıtlı bir haber sitesinde paylaşın..
-Facebook, Linkedin, Google Plus, Youtube ‘u mutlaka güncel kullanın..
-Seo aslında teknik birşey değil bir pazarlama işidir ve müşterilerini yönlendir dedi ve majestic seo‘yu anlattı onuda size bir resim ile anlatacağım ne işe yaradığını..
Sonrasında Dünyanın en çok okunan SEO kaynaklarından biri olan State of Search’ten
Bastian Grimm ;
http://www.stateofdigital.com/
Teknik ve Semantik SEO, On page Optimizasyonu konularına değinmek için konuşmasına başladı..
State of search’ü anlatarak başladı istediğimiz kelimlerin linkte değil başlık tag’inde olmasının daha önemli olduğunu vurguladı,
Site içi seo analiz için önerdiği Screaming Frog Spider ile sitenizin organik aramalarda ki performansını tam olarak anlayabilmek için ve yapacağınız değişikler sayesinde google boltlarının sitenizde hızlı bir şekilde dolaşmasını sağlıcak bir program olduğunu anlattı..
-Subdomainlerinizi kontrol edin aynı ürün ve linkleri kopya olması bu site içi seo açısından yanlış bir hareket.
-siteliner.com sitesiyle web sitesinde aynı içerikte yazılarınız varsa bu adresten kontrol edebilirsiniz. (Ama korkmayın google yinede ceza vermiyor bu duruma)
-Https sitenizin kanonik bir davranışı olduğundan yararlı olucaktır.
-Url’leriniz linkleriniz index dosyanızın içinde olsun.
-Kesinlikle webmaster tools’da bulunan html improvements’ı okuyun site içi analiz öncesi..
-Sitelerinizde Semantik Html ve Jss kullanabilirsiniz.
Dünyanın en popüler SEO ajanslarından Distilled‘ın danışman ekibini yöneten
Stephanie Chang;
http://www.distilled.net/
Eticaret siteleri için SEO’yu içerik ve link building stratejileri’ni anlatmaya başladı
-Linklerinizi eskimeye mahkum etmeyin her sene %60′ını güncelleyin değiştirin.
-Kısa dönemli kampanya çıkışlarında bulunun.
-Kullanıcıları ürüne yorum yapmalarını tavsiye edin ilk göstericeğiniz yorum teşvik edici yorum olmalıdır, ürünü satın aldıktan sonra müşterinize yorum yapması için mail atın, yorumlar arttıkça görünürlük güncellik artıcaktır sitenizde..
-İçeriğinizi schema.org’da tasarlayın.
-Ürünlerinizi Sosyalmedya’da konuşulması çok önemlidir.
-Ne kadar içerik üretirseniz o kadar para kazanırsınız.
-Her ürün için farklı bir sunum geliştirin müşteriyi ürünü satın almaya teşvik edicek ve bir kampanya yapın..
-Ürün videolarınızı youtube’da değil kendi sitenizde olmasını sağlayın videoların içeriğine link koyun..
-Müşterilerin dikkatini çekmek için sade popuplar kullabilirsiniz.
-Müşterinin kalması için ona 2. ürünü alırsanız şu kadar indirim diyerek onun sitede kalmasını ve başka bir ürün almasını sağlayın..
-İnternet sitenizde önemli olan hit sayısı değil satın alma sayısı olmalı
-Sayfa görüntülenme seo açısından yararlı olucaktır.
-Anahtar kelimeler içerikle örtüşmesi gerekiyor.
-Müşteri odaklı yaklaşım yapmanız çok doğru olur önceden sizin sitenizden alışveriş yapmış müşterileri analiz edip onlara uygun kampanyalar yapmalısınız.
-Hitap ettiğiniz kitleyi doğru bilmelisiniz.
-Az kelime kullanarak ürününüzü özetlemelisiniz, reklam görsellerinde..
-Ülkede ki mevsimleri bayramları değerlendirin ve bu mevsimlere bayramlara göre kampanyalar oluşturun. (Örn. Yazın Gözlük Kampanyası Çıkın)
-Reklam metni oluştururken gazetecilerden yardım isteyin, müşterilerinizi ürüne çekin ve tüm istatistikleri ölçümleyin..(Müşteriler nasıl ürünü buluyorlar hangi adımlarla , kaç tanesi ürünü alıyor yada vazgeçiyor) dedi ve bitirdi.
Sonrasında öğle arasına geçtik , yemek yemek için whonear’ın kurucusu arkadaşım Gökhan Örün ile diğer arkadaşım Seo uzmanı Akif Kuzeytemizin masasına oturduk masada ucuzu.com’dan Erdal Arıkan’da vardı muhabbet ederken yanıma Dixon Jones, Masamıza Bastian Grimm Burak Pehlivan ve Yiğit Konur Oturdu..
Hoş bir sohbete daldık , Dixon Jones ile işlerden yemeklerden ,Ayranımızı beğenmedi ama Sütlaçımıza bayıldı :)
ve Efsane Geldi..
Eski Google Mühendisi Kaspar Szymansk ;
http://kaspar.com/
Öncelikle Kaspar birşey anlatmaktan çok sorularımıza cevap verdi ama gerçekten seo ve google konusunda en bilgili oydu..
Neden Ceza alırız yapmamız ve yapmamız gereken seo işlemlerini anlattı, bunları özet ile
https://support.google.com/webmasters/ Web Master Tools’u okuyarak öğrenebileceğimizi söyledi..
Spam link yerseniz linkleri temizlemek için site sahipleriyle görüşmemizin en doğru yol olacağını ifade etti..
Belgeleyemeyeceğiniz hiç bir istek google’a yollamayın dedi ve sormak istediğiniz soruları ; me[et]kaspar.com’a sorabileceğimizi ifade etti.
Dünyanın en popüler Inbound Pazarlama ajanslarından iAcquire’ın Inbound Marketing direktörü olan Michael King aynı zamanda da Moz yazarı olarak, seo’nun geleceğinden bahsetti..
-Sadece keywordlerden fazlası gerektiğini içeriğin erişebilir paylaşılabilir ve tıklanabilir olması gerekiyor..
-Mobil konusunda geç kalmayın sitelerinizi ona uygun yapmanızı söyledi..
-Sosyal medyada çok fazla aktif olup müşterilerle alışverişi sıklaştırmak sadık müşteri kazanmalıyız ve seo’nun teknik şeylerden çok pazarlama konusunda düşünmemiz gerektiğini söyledi.
Avrupa’nın en büyük dijital pazarlama ajanslarından AKM3’ün genel müdürü olan Maik Metzen ve SEO operasyonlarının yöneticisi olan Matthaus, Uluslararası SEO stratejileri ve teknik düzenlemeleri ile ilgili bilgilerini aktarmak için konuşmalarına başladılar..
http://www.akm3.de/
-Uluslarası Seo’da örneğin bir web sitemiz var,
xxx.com olsun bu ben almanyada satış yapmak istiyorsam , alabileceğim sitemi kurabileceğim en güzel domain ; xxx.de eğer alamıyorsak doluysa de.xxx.com şeklinde subdomain’e kurmamız gereklidir.
-Linklerin dil uyumu ve güvenirliği çok önemlidir.
-Google’ın bir güzelliği olduğunu ifade etti örneğin biz Türkçe sitede ki içeriği almanca olarak çevirdik ve koyduk bu kopya içerik sayılmıyor..
-Linkler ve fikirler organik ve kaliteli olsun..
-Hreflang ile sitelerde dil sorununu çözebileceğimizi ifade etti..
-Her ülkede seo farklıdır Türkiyede ki kurallar Almanya’da farklıdır dedi
ve konuşmaya Türkiye’ye seo kavramını getiren Seozeo’nun kurucusu Yiğit Konur
http://seozeo.com
Türkçe olarak Nasıl Linkleri inşaa ediceğimiz hakkında Sunumunu Yapmak için sahneye çıktı..
-Artık webmaster forumlarından backlink almayın.
-Organik olmayan hiç bir formülü kullanmayın
-Kaliteli İçerik Üretin,
-Kullanıcıları eğitin ve videolar yayınlayın ve sitenizde olsun video başka yerde paylaşıldığında link almış olun.
-Makale Spini Yapmayın google bunu anlıyor.
-Kaliteli içeriği ürettikten sonra size gelicek linkleri bekleyin..
-Sosyal Metrikleri Kullanın.
-sosyokur.com ,inploid.com gibi sitelerde sorularınız ve makaleleriniz ile backlink kazanın artık iş burda bitiyor.
-Takip etmemiz gereken siteler olarakta ; feedly.com, quora.com gibi siteleri takip edin.
-Pocket cep uygulamasıyla sonra okucağınız makaleleri kaydedin, sonra okursunuz tavsiyesinde bulundu..
Gerçekten güzel ve bilgi edindiğimiz bir konferanstı benim tutabildiğim notlar bunlardı sizlerlede paylaşmak istedim,
Tüm Seozeo ailesine seo konferansı için teşekkür ediyorum..
Kaynak