wmaraci reklam
lidertakipci

Adwords günlük reklam bütçemi ve tbm sınırını neden aştı?

3 Mesajlar 1.239 Okunma
advertseo
wmaraci reklam

sedat5453 sedat5453 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 18.03.2012
  • Yaş/Cinsiyet 41 / E
  • Meslek webmaster
  • Konum Sakarya
  • Ad Soyad Y** S**
  • Mesajlar 613
  • Beğeniler 242 / 78
  • Ticaret 3, (%100)
Ayarladığım günlük bütçeyi geçti. Ve belirlediğin tbm sınırını da fazlasıyla aştı. Neden böyle oldu acaba?
 

 

wmaraci
reklam

teymir teymir WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 19.03.2013
  • Yaş/Cinsiyet 38 / E
  • Meslek Online Reklam Uzmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad T** D**
  • Mesajlar 125
  • Beğeniler 21 / 31
  • Ticaret 0, (%0)
Adwords sistemi şöyle çalışıyor;

Belirlediğin günlük bütçeyi kampanyadaki kelimelerin arama yoğunluğuna göre o gün içinde %20 üstü veya altında harcayarak reklam performansını optimize eder. Ancak bu senin tanımladığın toplam kredi ile sınırlıdır. Sadece kampanya sonunda hesapta ne kadar kaldıysa son gün o kadar harcama yapar.

Örnek: Aylık 125 TL'lik ödeme yaptıysan sana hiç bir şekilde 126 TL fatura çıkarmaz. (Korkmana gerek yok) Mesela 10 gün için günlük 5 TL tanımladın ama 9 gün 6 TL harcadı kampanya bitiş günü 4 TL harcayarak dengeler.

TBM'te ise kesinlikle böyle bir durum söz konusu değil. Manuel veya otomatik ödeme seçeneğinden hangisini seçtiğine bak. Ayrıca hem reklam grubu hem de kelime için ayrı max. TBM verebiliyorsun, onları incele.

Örnek: X reklam gurubun max. TBM'i 0,30TL olarak ayarladın ama raporda 0,45TL görüyorsan, o reklam grubu içindeki anahtar kelimelerde max. TBM'yi 0,30TL'den yüksek ayarlamışsındır, daha detaylı incelemen gerekir.

Hadi kolay gelsin
 

 

Semsector.com - SEM - SEO - Sosyal Medya

sedat5453 sedat5453 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 18.03.2012
  • Yaş/Cinsiyet 41 / E
  • Meslek webmaster
  • Konum Sakarya
  • Ad Soyad Y** S**
  • Mesajlar 613
  • Beğeniler 242 / 78
  • Ticaret 3, (%100)

teymir adlı üyeden alıntı

Adwords sistemi şöyle çalışıyor;

Belirlediğin günlük bütçeyi kampanyadaki kelimelerin arama yoğunluğuna göre o gün içinde %20 üstü veya altında harcayarak reklam performansını optimize eder. Ancak bu senin tanımladığın toplam kredi ile sınırlıdır. Sadece kampanya sonunda hesapta ne kadar kaldıysa son gün o kadar harcama yapar.

Örnek: Aylık 125 TL'lik ödeme yaptıysan sana hiç bir şekilde 126 TL fatura çıkarmaz. (Korkmana gerek yok) Mesela 10 gün için günlük 5 TL tanımladın ama 9 gün 6 TL harcadı kampanya bitiş günü 4 TL harcayarak dengeler.

TBM'te ise kesinlikle böyle bir durum söz konusu değil. Manuel veya otomatik ödeme seçeneğinden hangisini seçtiğine bak. Ayrıca hem reklam grubu hem de kelime için ayrı max. TBM verebiliyorsun, onları incele.

Örnek: X reklam gurubun max. TBM'i 0,30TL olarak ayarladın ama raporda 0,45TL görüyorsan, o reklam grubu içindeki anahtar kelimelerde max. TBM'yi 0,30TL'den yüksek ayarlamışsındır, daha detaylı incelemen gerekir.

Hadi kolay gelsin


Teşekkürler. Dediğiniz şekilde tekrar kontrol edeyim.
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al