Bence meselenin temelinde webi geliştirmek, arama motoru dostu bağlantılar ve alanadlarını kısaltmaktan ağır basan bir şey var: para. Büyük firmalar itibarlarının zedelenmemesi için çıkan her üst seviye alan adını kiralamak zorunda kalıyor. Firmalar .ca'dır, .co'dur, .xxx'dir derken ortaya çıkan uzantıların hepsini (yada bir çoğunu) tescil ettirmek durumunda bırakılıyor.
Bu yeni uzantılar sayesinde SEO'da bir yol kat edileceği ve akılda kalıcı alanadlarının ortaya çıkacağı aşikar, bu sayede alanadı fırsatları da artacak gibi görünüyor. Ancak diyelim ki firmamız Sony olsun, ismini korumak için sony.shop'u, sony.play'i, sony.buy'u, sony.news'i kendi kontrolüne almak zorunda, hiç kullanmayacak olsa bile.
Her önlerine gelen kelime için uzantı çıkartacaklarsa .batuhan uzantısı da çıkar, .helvacı uzantısı da çıkar, çıkar da çıkar...