Web sitesi olan herkes google analytics not provided nedir sorusunu son iki yıldır kendilerine sıkça sormaya başladılar.

Google analytics, 2011 yılına kadar, sitelerinize hangi kelimelerden giriş yapıldığını en doğru bir şekilde veren bir Google uygulamasıydı. Bunun için Google Analytics'de genel bakış sekmesine (şu anda edinme>genel bakış>organic search) tıklanır ve ardından arama motorlarından hangi kelime ile sitelere trafik sağlandığı öğrenilebilirdi. Bu sayede sağlıklı bir şekilde site içerisinde kontroller yapılabilir ve arama motoru optimizasyonu bu şekilde düzenlenebilirdi.

Not Provided Nedir ?

Aslında bu konu ilk olarak 2011 yılında ortaya çıkmıştır. Google yöneticilerinin almış olduğu ortak karar ile birlikte, arama motorlarına google hesabı ile birlikte giriş yapan kullanıcıların yapmış olduğu aramalarda SSL şifreleme sistemleri kullanılmaya başlamıştır. Bu sistemler bilgilerin şifrelenerek transferini sağlayan güvenlik sistemleridir.

Bizlerin güvenliği için

Bir hesap üzerinden yapılan aramaların üçüncü bir şahıs eline geçmemesi ve kullanıcıların güvenliği için kurulan bu sistem sonucunda, not provided alanı Goggle Analytics uygulamasına eklenmiştir. Daha önce mutlaka dikkat etmiş olanlar vardır. Google artık yapılan aratmalarda HTTPS yani güvenli hiper metin aktarımını kullanmaktadır. Sonuç olarak şu anda Google arama motorunda yapılan her türlü arama güvenlidir ve 3. bir şahısın eline geçemez.

Wm'lar ne yapacak ?

Durum böyle olunca webmaster tam anlamı ile sitelerine hangi kelimeden giriş yapıldığını öğrenemez oldular. Ancak bir kaç ay önce çıkartılan yeni bir uygulama sayesinde Google kendini biraz affettirmiş oldu. Artık webmaster tools kullanılarak, sitenize hangi kelimeden ne kadar giriş yapıldığını öğrenebiliyorsunuz. Bir tek bu değil. Aynı zamanda sitenize giriş yapılan kelimelerin son bir ay içerisinde ne kadar aratıldığını ve aynı zamanda, sıralamalardaki ortalama yerini de öğrenebiliyorsunuz. Nasıl mı ?

Sitemize hangi kelimeden giriş yapıldığını öğrenelim

Webmaster tools hesabınıza giriş yaptıktan hemen sonra sol menüde bulunan Arama Trafiği alanına tıklayınız. Ardından arama sorguları linkine tıklayınız. Karşınıza bir grafik ve hemen altında sitenize giriş yapan kullanıcıların, hangi kelimeden ne kadar geldiğine dair bir tablo çıkacaktır. Grafiğin hemen altında bulunan Değişimle Birlikte alanına tıkladığınız taktirde sitenize Google'dan gelen bütün istatistikleri detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz.