Microsoft’la Google arasındaki gerginlik Youtube yüzünden tırmanmaya devam ediyor.

Google’ın iktidarı ele geçirmeye başladığı 90′lı yılların sonlarında, arama devi, bugün herkesçe bilinen sloganını üretti: “Kötü olma” (Don’t be evil). Google’ın sunucularında biriken olağanüstü veri miktarı ve internet gizliliğiyle ilgili korkularımız düşünüldüğünde bu, kullanıcıları rahatlatan bir slogandı. Ancak son zamanlarda yaşanan olaylar Google’ın hâlâ bu slogana değer verip vermediğini sorgulamamıza yok açıyor.

Geçtiğimiz mayıs ayında Microsoft, Windows Phone yüklü telefonlar için bir YouTube uygulaması geliştirdi. Uygulama, kullanıcıların Windows tabanlı telefonları üzerinden YouTube’un devasa video arşivine erişmesini sağlıyordu. Google uygulamayla ilgili bazı çekincelerini dile getirince uygulama Windows Mağazası’ndan kaldırıldı. Microsoft, uygulamayı Google’ın standartlarıyla uyumlu hale getirmek için epey çalıştı ve ağustos ayında yeniden yayma aldı, ama Google uygulamanın YouTube’a erişmesini tekrar engelledi.

Microsoft Kurumsal Başkan Yardımcısı David Howard, şirketin resmi bloğunda yayımlanan bir yazısında “Her zaman tek bir amacımız vardı: Windows Phone kullanıcıları için, Android ve iPhone kullanıcılarına benzer bir YouTube deneyimini sunabilmek.” açıklamasını yaptı. “Google’ın uygulamamız üzerindeki itirazları hem Google’ın ‘açıklık taahhüdüyle uyuşmuyor hem de bir Windows Phone uygulamasını kendi platformunda bile zorunlu tutmadığı şeylere zorluyor.”

Google’ın en büyük itirazı, Microsoft’un uygulamasının HTML5 ile geliştirilmemiş olmasındaydı. Aslında her iki şirket de modern web sayfaları programlamaya yarayan HTML5′i yaygınlaştırmaya çalışıyor ama Hovvard’ın dediğine göre, Android ve iOS teki YouTube uygulamaları da HTML5 kuşanılmadan geliştirilmiş. YouTube gibi karmaşik bir | uygulamayı HTML5 ile geliştirmek çok fazla zaman ve iş gücü gerektiriyor. Dolayısıyla Microsoft, Google’ın böyle bir şeyi sadece kendisine zorunlu tutmasını biraz “kişisel” algılıyor.

Google Apple’ı seviyor çünkü iOS yüklü cihazlar akıllı telefon atışlarının büyük bir kısmını oluşturuyor. Google, Haritalar ve Arama gibi ürünlerinde gösterdiği reklamlarla iyi bir gelir elde edebiliyor. Öte yandan, Windows Phone’un pazar payı iOS’e ve Android’e kıyasla çok küçük olduğu için Google onu gözden çıkarabiliyor.

Dolayısıyla Google biraz karanlık tarafa kaymış gibi görünüyor. Microsoft ise YouTube uygulamasından vazgeçmiş değil. Howard, “Kullanıcılarımıza hak ettikleri deneyimi sunmaya kararlıyız ve mantıklı çekinceleri varsa bunları Google ile birlikte çözmekten mutluluk duyarız.” diyor.

Kaynak; Herkes bunu konuşuyor; ” Google Kötü Mü Oldu ? “