Geçenlerde searchengineland.com‘da okuduğum bir yazıda Google’ın global arama sayfalarında büyük ve bütünleşik banner adwords reklamlarını denemeye başladığını okudum. Google tarafından da doğrulanan bu hamle, şimdilik sadece Amerika’da uygulanıyor. Muhtemelen veri analizleri konusunda çalışmalarını yürüten ve geri bildirimleri toplayan Google ilerleyen günlerde bu hamleyi tüm dünya pazarına yayacaktır.

“2005 yılında Google arama sonuçlarında Banner reklam kullanmayacağına dair söz vermişti”
Google tarafından 2005 yılında resmi olarak yapılan bir açıklamada arama sonuçları sayfasında banner reklam kullanılmayacağı yönünde bir açıklama yapılmıştı. ancak 8 yıl sonra karşılaştığımız tablo, Google’da birşeylerin değiştiği yönünde.

Banner Reklamlar şuanda nasıl kullanılıyor?
Şuanda Amerika’da 30 büyük şirket ile bu çalışmaları yürütüen Google, banner reklamların da genel sonuçlara oranını yüzde 5 etkilediğini belirtti. Şuanda bu reklam modelinin kullanan şirketler arasında Virgin Şirketler grubu gibi firmalar yer alıyor.

İşte Banner Reklam uygulamasından bir örnek;



Kaynak: http://metehanyesilyurt.com/google-arama-sonuclari-sayfasinda-banner-reklam-test-ediyor/