Bilindiği üzere google arama motoru kullanıcılara en iyi sonucu vermek adına sürekli kendisini yenileyen, yeni algoritmalar üreten ve bu değişiklikler sonucunda dizinindeki sitelerin sıralamalarını değiştiren bir sitedir.

Google ilk çıktığı günden bu güne kadar geliştirdiği algoritmaların tümüne bir isim vermiştir. Bu algoritmaların son ve güncel olanı ise google panda’dır.

Google bu son algoritmasında daha çok içeriği baz almıştır. Temiz ve başka sitelerde olmayan içeriklerin yayınlandığı siteleri arama motorunda üst sıralara çıkartmayı ve kullanıcılarla içeriği bu mantığa uygun olan siteleri buluşturmayı hedeflemiştir.

NEDİR BU GOOGLE PANDA’NIN KALİTELİ İÇERİK BEKLENTİSİ?

Bu soruyu aklınızdan geçirdiğinizi tahmin ediyorum. Google öncelikle site içeriğinin başka sitelerde olmamasına, açılan bir konunun tekrarlanmış olup olmamasına dikkat ediyor. Kısacası google botları sitenizi incelediğinde başka sitelerdeki içeriklere benzer başlıkta ve benzer içerikte bir yazı görürse sizi bir kaliteli siteler listesine dahil etmiyor ve google sıralamanızda düşüş oluyor.

Google sitelerinizde açtığınız konular içerisindeki yazılar kadar kullandığınız resim ve diğer dosya türlerinin yazı içeriği ve başlığı ile ilişkili olup olmadığına bakıyor. Bu yüzden sitenizin seo çalışmalarını yaparken mutlaka içeriğiniz içerisindeki dosyaların yazınız ile ilişkili olup olmadığını kontrol etmeniz gerekiyor.

Google panda algoritmasının en temel kriterlerinden birisi de her köşesi reklamlar ile süslü siteleri filtrelemektir. Google’ı bir insan gibi de düşünmek gerekli, yani bir web sitesine girdiğimizde nasıl ki her köşeye bir reklamın serpiştirilmiş olması bizi rahatsız ediyorsa, google’ı da aramızdan birisi gibi düşünürsek en az bizim kadar rahatsız oluyor. Zaten asıl amacı kaliteli sonuçlar ile kullanıcılarına destek vermek olan google sitenizi sıralamalarda arkalara alıyor.



GOOGLE PANDA HABER VE ÜRÜN SATIŞ SİTELERİNİN İŞİNİ ZORLAŞTIRACAK.


Malum haber siteleri ve alışveriş sitelerinde birbirleri arasında ortak noktalar oldukça fazla bu durum onların google arama motorunda yükselmelerini bir nebze olsun zorlaştırdı. Günlük haber sitelerini ziyaret ettiğinizde hemen hepsinin benzer olayları yayına aldığını görebiliyoruz ve içeriklerinde kullandıkları kelimelerde birbiriyle aynı oluyor. Haber sitelerinin yanında birde alışveriş siteleri var bu durumdan zarar görecek olan, onlarda satışa koydukları ürünlerin özelliklerinin aynı olmasından dolayı bu durumdan dolayı sıkıntı yaşayacağa benziyor.

Dip Not:
Google her ne kadar geliştirdiği algoritmaları gerek resmi blog sitesi üzerinden gerekse farklı mecralar aracılığı ile duyuruyor olsa da bir de bunlar dışında kimseye sızdırmadan, gizli tuttuğu algoritmalara sahiptir. Bu gizli algoritmaları google gelişmelerini yakından takip eden bazı seo uzmanları çözüp lehine çeviriyor ama hepsinden tam olarak haberdar olan ve anlayan kimse yok.

Sizlerde GOOGLE PANDA güncellemesi sonrasında sitelerinizde ne gibi değişiklikler olduğunu yazarsanız buradan tartışabiliriz.

Kaynak: www.omer.tk