Son zamanların en revaçta konularından birisi siteye yüksek ziyaretçi kazandırmak (Arama Motorlarında Üst Sıralara Çıkmak), bakıldığında her ne kadar önemli bir konu olsa da bunu da etkin bir şekilde değerlendirmezsek, yani siteye giren kullanıcılara ürünlerimizi inceletemiyor, formlarımızı doldurtamıyorsak gelen ziyaretçinin bizim için kıymeti nedir? Sitenize günde ortalama 10 bin ziyaretçi çektiğinizi düşünün, “oh ne ala istediğimi yaptım benden iyisi yok” diye düşünürseniz yandınız.

Sitenize giren ziyaretçi sayısı değil, sitenizde kalan, içeriğinizi inceleyen ve sitenizi ilerleyen zamanlarda tekrar ziyaret eden kullanıcılara ulaşmanız gerekmektedir. Aksi takdirde gelen 10.000 ziyaretçinin %90’ı sitenize girip ve çıkması saniyeler ile ölçülen rakamsal bir veriyi karşınıza çıkaracaktır. Tabi burada demek istediğim sitenize ziyaretçi çekmeyin bir işinize yaramaz demek değil; gelen ziyaretçiyi siteye bağımlı kılmaktır.

Peki Siteye Gelen Ziyaretçiyi Nasıl Kalıcı Yapacağız?


SEO (Arama motoru optimizasyonu) fevkalade iyi bir şekilde yaptık. Ziyaretçi sayımız hedeflediğimiz ölçüye ulaştı ve her şey yolunda gidiyor. Bu durumda yapmamız gereken gelen ziyaretçiyi siteye bağlamak olacaktır. Gelen ziyaretçiyi sitemizde tutabilmek için öncelikle içeriğimizi gözden geçirmemiz gerekir. Genellikle yapılan yanlışlardan en büyüğü Google ve diğer arama motorlarına yönelik site hazırlanmasıdır. Tamam, siteniz arama motorlarının beğenisini kazanacak ama bu maalesef yetmiyor; oluşturduğunuz içerikler sitenize gelen ziyaretçileri de tatmin etmelidir. Yazı ve içeriklerinizin tümünü bir kere de ziyaretçilerinize hitap edip etmediğini kontrol için gözden geçirmeniz gerekecektir. En önemlisi sitenize giren ziyaretçilerinizin bir ihtiyacını giderdiğinizin, öğrenmesi gerektiği önemli bir bilgiyi kendilerine ulaştırdığınızın hissini vermelisiniz.

Bunlar dışında siteye gelen ziyaretçiyi sitede tutabilmek için çeşitli zamanlarda sitenizde küçük de olsa kampanyalar düzenlemeniz son derece fayda sağlayacaktır. İşin sırrı empati kurmaktan geçiyor. Bugün etrafınıza baktığınızda yakın çevrenizdeki insanların fırsat sitelerini sıklıkla takip ettiği görebilirsiniz. Durum gösteriyor ki kullanıcılar kampanya ve fırsatlardan hoşlanıyor ve o siteleri kampanya ve fırsatları için daha sık ziyaret ediyor. Açılan konular içerisinde “bana göre bir şey var mı acaba?” diye daha fazla okuyor.

Aslına bakıldığında SEO kavramını bir siteyi Google ve benzeri arama motorlarında hedef kelimelerde yükseltmek, çok fazla ziyaretçiyi sitemize getirmekle tanımlamak yeterli değil buna ziyaretçiyi sitede kalıcı olarak tutmakta eklenmelidir. Ancak günümüzde birçok SEO uzmanı veya seo konularını takip eden kişi siteye ziyaretçiyi çektiğinde her şeyin bittiğini sanıyor.

Burada değinmiş olduğum bu konuyu ve sitenizde ziyaretçileri kalıcı bir şekilde tutabilmeniz için verdiğim örnekler bu iş için sadece birkaç yöntemden ibarettir. Sizde kendinize “sitemde ziyaretçileri nasıl uzun süre tutabilirim?” sorusunu sorarak kendinize farklı yöntemler belirleyebilirsiniz. Belirlediğiniz yöntemleri buradan bizimle paylaşırsanız konu içerisine ekleyebiliriz.

KAYNAK: www.omer.tk