Mobil Reklam Nereye Gidiyor?

Dünyada mobil kullanıcı sayısının artmasına bağlı olarak, mobil internet kullanımı da hızla yaygınlaşmaya devam ediyor. Bu durumun neticesinde de pazarlamacılar yeni stratejilerini mobil üzerine kurmaya başladılar. Süregelen reklam kanallarının sıradanlaşmasına bağlı olarak geleneksel yapı artık yerini yeni ve farklı kanallara bırakacağa benziyor. İşte bu yeni ve farklı olarak nitelendirilen kanal ise mobil reklam. Mobil reklam neden tercih edilmeli, öne çıkmasındaki sebepler neler makalemizde bu soruların cevaplarına ve daha fazlası ulaşabileceksiniz.

İstatistiki verilere bakıldığında mobil reklam tüm dünya gelirlerini 6,9 milyara Euro’ ya çıkardı. Bu değer 2011 yılında 3,7’ iken 2012’ ye gelindiğinde 6,9’ a yükselmiş ve buradan mobil reklamın globalde hızla büyüdüğünü anlayabiliyoruz. Peki, Türkiye’ de durum nasıl? Son açıklanan verilere göre harcamalar 2011-2012 arasında %44’ lük bir artış göstermiş. Bu değerin TL bazında karşılığı ise 36 milyon TL.

BTK, 2013 yılında mobil internet kullanıcı sayısını 15 milyon, mobil internet kullanımını ise 25.067 TB olarak açıkladı. Yüzde oranlarına baktığımızda veriler bize mobil kullanıcı sayısının %35, mobil internet kullanımın ise %71 arttığını gösteriyor.

Mobil Reklamın Avantajları
Mobil kullanıcı sayısının artmasına bağlı olarak sektörde yaşanan büyüme gözden kaçmayacak kadar önemli. İşte bu noktada, medya ajansları ve büyük markalar bu büyümenin farkına vardılar ve planlarını mobil reklam üzerine yapmaya başladılar. Peki, mobil reklamın markalar için faydaları ve her gün daha fazla kullanıcıya ulaşmasında ki tercih sebepleri neler?

Kuşkusuz kişiler mobil cihazları sürekli yanlarında taşıyorlar, bu durumda reklam verenleri her an onlara ulaşabilme fikri ile cezbediyor. Neticede reklam verenler hedef kitlelere, istedikleri zamanda mobil sitelerden ve uygulamalardan erişebiliyorlar. Artık günümüzde kişiler televizyon izlerken bile mobil cihazlardan aktiviteler yapabiliyorlar. Bu durumu düşündüğümüzde en çok izlenen TV kanallarının birinde prime time’ da yayınlanan reklam için ciddi bir bütçe ayırmak yerine daha az maliyet ile mobil reklam verilebilir.

Daha Etkili Geri Dönüşler
Tv’ ye verilen reklamların performansını ölçmek için o tv programının izlenme oranı raporuna bakılır. Radyo, billboard ya da basılı medyaya verilen reklamlarda ise yine reklamları kaç kişinin gördüğü gibi kesin veriler bilinemez. Mobil reklamlarda ise belirlenen hedef kitleye yönelik reklam çalışmalarının görüntülenme sayısına ya da kampanyada belirlenen aralıklardaki detaylı raporlara ulaşılabiliyor.

Mobil Reklamın Gelişimi
Son olarak 2011-2012 arasındaki gelişimlere bakıldığında dijitalde yüzde olarak en fazla yükselişin görüldüğü reklam alanı mobil reklamlar denilebilir. Reklam kampanyalarını geleneksel ve dijital & mobil çerçevesinde değerlendirdiğinizde verimin alınması ve başarının yakalanması an meselesi, bizden söylemesi.

Kaynak: http://www.hostbul.net/blog/197/mobil-reklam-nereye-gidiyor#.UrA84tJdU80