Sürekli detaylı SEO yazılarımızdan bunalan ve şöyle “sırasıyla takip edebileceğimiz SEO ipuçlarını neden yayımlamıyorsunuz?” diye soran siz sadık okurlarımıza özel, bugüne kadar herkesle paylaşmaktan çekindiğimiz SEO ipuçlarını sonunda sizlerle paylaşmak istiyoruz. Yazının devamında bulacağınız bu ipuçlarını daha önce çeşitli yazılar altında ayrı ayrı görmüş olabilirsiniz, ancak bu yazımızda yüzlerce SEO ipucu arasından 20 tanesini sizlerle paylaşmak istiyoruz. Ayrıca yine yazının devamında verdiğimiz her bir ipucunun avantajlarını ve ne işe yaradıklarını da sizlerle paylaşacağız. İşte başlıyoruz.
Kaliteli 20 SEO İpucu ve Tekniği – Liste
Web sitenizi yılda bir ya da iki kez yeniden tasarlayın.
Sitenize her hafta en az 5 sayfa olmak üzere yeni içerik ekleyin.
En başarısız sayfalarınızın başlıklarını yılda iki kez değiştirin.
URLlerinizde anahtar kelime kullanmayın.
Başlıklarınızda anahtar kelime kullanmayın.
Site inceleme taleplerini kabul eden 3 adet SEO forumu bulun ve kendi sitenizin incelenmesini talep etmeden önce her bir sitede en az 20 adet sitenin incelemesine katkıda bulunun.
En sevdiğiniz SEO forumlarından ve SEO blog yazılarından oluşan kendinize özgü bir SEO kitabu oluşturun ve topladığınız verilere her ay göz gezdirin.
Her yıl, bir önceki adımda oluşturduğunuz SEO kitabının yerini alacak yeni bir SEO kitabı oluşturun.
En iyi performans gösteren sayfanızın bir kopyasını hedeflediğiniz bir anahtar kelime için yeniden oluşturun (ABCD sayfasını DBCA sayfasına dönüştürün).
Düşük trafiğe sahip ama sürekli aktif olan 5 blog ya da forum bulun ve bu sitelere, kendi reklamınızı ve tanıtımınızı YAPMADAN, gerek mesaj, gerek linkler, gerekse de yorum bırakarak katılım gösterin.
Her hafta, her biri 25 kelimeyi geçmeyecek 10 adet pazarlama değeri taşıyan reklam metinleri oluşturun ve onları, Web üzerinde kimseyi rahatsız etmeyecek yerlere postalayın.
Her hafta, web siteniz ile ilgili 1 sayfalık bir duyuru mesajı yayımlayın ve bu mesajı kimseyi rahatsız etmeyecek bir yere postalayın.
Wordpad gibi bir metin editörü bulun ve bu metin editörünü kullanarak web sitenizin bir sayfasını sıfırdan kodlamayı deneyin.
Kim, Ne, Nerede, Ne Zaman ve Neden sorularına cevap veren yazıları 4 paragrafı geçmeyecek şekilde yazmayı öğrenin.
“Ah keşke bu siteyi ben yapmış olsaydım” dediğiniz 20 adet web sitesini içeren 1 sayfalık bir yazı oluşturun ve o yazıyı sitenizde yayımlayın.
Web sitenizin tanıtımını yapmayan bir forum imzası oluşturun ve o imzayı üyesi olduğunuz tüm forumlarda kullanın.
Bir topluluk projesi ya da dernek hakkında 5-10 sayfalık bir web sitesi oluşturun. O sitenin tanıtımını mümkün olduğu kadar yaparak onu 1 numaraya yükseltin. Ardından aynı işlemi tekrarlayın ancak bu sefer ilk sitenize link vermeyin.
Daha önce adını hiç duymadığınız ve sadece kaliteli siteleri arşivine katan bir web dizini bulun ve o dizinin tanıtımını siteniz üzerinden yaparak ilgili sitenin Compete, Quantcast ve Alexa puanlarının yükselmesini bekleyin.
Web ile ilgisi olmayan bir arkadaşınızdan ya da akrabanızdan çok basit ve sade bir Web sitesi dahi olsa bir Web sitesi yapmasını rica edin. Web sitesinin yapımında sizin hiçbir katkınız olmamalı ve onlara sadece bir web sitesinin nasıl geliştirilebileceği ve tanıtımının yapılabileceği ile ilgili tavsiye vermekle kendinizi sınırlayın.
Google PageRank, Alexa Puanı, Compete Puanı, Quantcast Puanı ve backlink sayısı dışında 5 adet faktörü içeren bir ölçümleme tanımlayın ve ardından bu ölçümleeyi kullanarak sahibi olmadığınız 5 ila 10 adet web sitesini altı ay boyunca takip edin.
Kaliteli 20 SEO İpucu ve Tekniği – Detaylar
Değişim, arama motoru optimizasyonunda güvenebileceğiniz değişmeyen tek şeydir. Her ne kadar genellikle arama motoru optimizasyonunun ana temellerinin değişmediğini söylesek bile, onun dışındaki her şey değişmektedir. Eğer bu işte gerçekten ama gerçekten iyi olmak istiyorsanız, esnek olmama lüksüne sahip değilsiniz. Herhangi bir fikre duygusal olarak bağlı olmayı kabul edemezsiniz.
Web sitenizi yılda bir ya da iki kez yeniden tasarlayın
Neden mi? Çünkü daha önce bozduğunuz şeyleri görebilecek ve bu sayede onları düzeltebileceksiniz. Çünkü en sonunda daha iyi optimize edilebilecek sayfaları optimize etmek için daha önce hiç zamanınız olmadığından. Çünkü kullanıcı deneyiminizi iyileştirebileceğiniz ve sunumunuzu daha rekabetçi kılabileceğiniz için (bunu yaparken “Web X.0 tuzağına düşmeyin – sitenizi herhangi bir konsepte bağlamak zorunda değilsiniz).
Sitenize her hafta en az 5 sayfa olmak üzere yeni içerik ekleyin
Neden mi? Çünkü bu sayede arama motorları üzerindeki bulunabilirliğinizi iyileştirmiş olursunuz. Çünkü bu sayede size yardımcı olacak link alımı potansiyelini arttırmış olursunuz. Çünkü bu sayede yeni fikirleri denemek için size bir şans doğmuş olur. Çünkü bu Web sitenizin değerini arttırır.
En başarısız sayfalarınızın başlıklarını yılda iki kez değiştirin
Neden mi? Çünkü hiç şüphesiz bu başlıkların başarımı düşük sayfalarınıza herhangi bir yardımı dokunmuyor.
URLlerinizde anahtar kelime kullanmayın
Neden mi? Çünkü eğer anahtar kelimeleri URL’ye doldurmadan bir sayfayı optimize etmesini bilmiyorsanız, bir Web sayfasını optimize etmesini bilmiyorsunuz demektir.
Başlıklarınızda anahtar kelime kullanmayın
Neden mi? Çünkü eğer anahtar kelimeleri başlık kısmına doldurmadan bir sayfayı optimize etmesini bilmiyorsanız, bir Web sayfasını optimize etmesini bilmiyorsunuz demektir. Başlıklar ve URLler, arama motoru optimizasyonu için birer seçenektir, gereklilik değildir. Bir şeyi yapabilmek ile onu yapma zorunluluğu arasındaki farkı iyi anlayın.
Site inceleme taleplerini kabul eden 3 adet SEO forumu bulun ve bir soru sormadan önce en az 20 adet sitenin incelemesine katkıda bulunun
Neden mi? Çünkü bir başkasının hatalarına duygusal olmadan, kritik ve yardımcı olma açısından bakmanızın sizin kendi analizinizi yapabilmenize çok büyük katkısı olacaktır. Kendi fikirlerinizi ve görüşlerinizi kendinize saklayın. Sadece diğer insanların sitelerinin nasıl göründüğüne dair geribildirimlerde bulunun. Kendi görüşlerinizi dürüst olarak paylaştığınızda, kendi fikirleri ile bağdaşmadıklarını gördüğünde o her şeye saldıran aptal forum kullanıcılarına kıyasla çok daha fazla şey öğrenmiş ve bunun sonucunda daha profesyonel bir izlenim bırakmış olursunuz.
En sevdiğiniz SEO forumlarından ve SEO blog yazılarından oluşan kendinize özgü bir SEO kitabu oluşturun ve topladığınız verilere her ay göz gezdirin
Neden mi? Çünkü bu sayede tüm beğendiğiniz tavsitelerinize daha kolay yoldan ulaşabilir ve dilediğiniz zaman onları el altında bulundurabilirsiniz. Topladığınız bu yazıları satmayın, sadece kullanın.
Her yıl, bir önceki adımda oluşturduğunuz SEO kitabının yerini alacak yeni bir SEO kitabı oluşturun
Neden mi? Çünkü bir yılın sonunda, bir önceki yıl topladığınızda SEO bloglarının ve forumlarının pek çoğunun aslında işinize yaramayacak saçmasapan bilgiler verdiklerini görmüş olacaksınız. Bu aynı zamanda, bir sonraki yıl oluşturacağınız kitabın, bu yıl oluşturduğunuz kitaba kıyasla 10 kat daha iyi olacağı anlamına gelmektedir.
En iyi performans gösteren sayfanızın bir kopyasını yeniden oluşturun (ABCD sayfasını DBCA sayfasına dönüştürün)
Neden mi? Çünkü 1. sıraya yükselmekten daha iyisini yapamazsınız. Bu durumda neden ikinci sırayı hedeflemeyesiniz? Eğer bir sayfayı ileri ve geri optimize ederseniz, neredeyse her sıralamaya ulaşmanız mümkündür.
Düşük trafiğe sahip ama sürekli aktif olan 5 blog ya da forum bulun ve bu sitelere, kendi reklamınızı ve tanıtımınızı YAPMADAN, gerek mesaj, gerek linkler, gerekse de yorum bırakarak katılım gösterin
Neden mi? Çünkü bu size iyi bir komünite oluşturmanın aslında ne kadar zor olduğunu öğretecek ve bu sayede bir SEO forumunda ya da blogunda sizin fikirlerinize katılmayan birisine saçma sapan davranmadan önce, gerçekten “iyi bir komünitenin” değerini daha iyi anlamanızı sağlayacaktır. Ancak bunun bir başka sebebi daha var. Yazıyı okumaya devam edin ve bakın bakalım diğer sebebin ne olduğunu bulabilecek misiniz.
Her hafta, her biri 25 kelimeyi geçmeyecek 10 adet pazarlama değeri taşıyan reklam metinleri oluşturun ve onları, Web üzerinde kimseyi rahatsız etmeyecek yerlere postalayın
Neden mi? Çünkü hiçbir zaman “çok fazla” reklam metni yazmanız mümkün değildir. Hedef kitleniz ve oyun alanlarınız sürekli değişim göstermektedir. Ve İYİ bir reklam metninden (ucuz ve sıradan reklam metinlerinden bahsetmiyoruz) mükemmel meta description (tanım) metinleri çıkmaktadır. Bu arada klişe reklam terimlerini kullanmadan reklam metni yazabilmeyi öğrenene kadar kendi sitelerinizin dışındaki diğer siteler için de reklam metinleri yazmaya devam etmelisiniz. Bilgilendirici olun. Merak uyandırıcı olun. Klas olun.
Her hafta, web siteniz ile ilgili 1 sayfalık bir duyuru mesajı yayımlayın ve bu mesajı kimseyi rahatsız etmeyecek bir yere postalayın
Neden mi? Çünkü daha iyi bir arama motoru optimizasyoncusu olmayı öğrenirken aynı sırada kendi Web sitenizin tanıtımını yapmayı da unutmamalısınız. Hepsinden öte, ne kadar çok pratik yaparsanız, çalışmanız o kadar iyi sonuç verir.
Wordpad gibi bir metin editörü bulun ve bu metin editörünü kullanarak web sitenizin bir sayfasını sıfırdan kodlamayı deneyin
Neden mi? Çünkü kullandığınız CSS şablonunun kodunun ne kadar kötü yazıldığını fark ettiğinizde, kötü görünüme sahip ancak kaliteli kodlanmış bir web sitesinin, güzel bir görünüme sahip ancak kalitesiz kodlanmış bir web sitesine oranla arama motoru optimizasyonu açısından çok daha kaliteli olduğunu fark edeceksiniz.
Kim, Ne, Nerede, Ne Zaman ve Neden sorularına cevap veren yazıları 4 paragrafı geçmeyecek şekilde yazmayı öğrenin
Neden mi? Çünkü hiçbir zaman “Kardeşler Düğün Salonu yeni salonunun açılışını gururla sunar….” gibisinden bir basın bülteni yazmamalısınız.
“Ah keşke bu siteyi ben yapmış olsaydım” dediğiniz 20 adet web sitesini içeren 1 sayfalık bir yazı oluşturun ve o yazıyı sitenizde yayımlayın
Neden mi? Çünkü bu sayede Web üzerinde başka hiçbir kimsenin oluşturamayacağı dürüst ve kaliteli bir kaynak oluşturmuş olursunuz. Çünkü insanlar sizin DİĞER siteler ve kişiler hakkındaki görüşlerinizle, sizin kendi siteniz hakkındaki görüşlerinize kıyasla çok daha fazla ilgilidirler. Çünkü eğer “ah keşke bu siteyi ben yapmış olsaydım” diyeceğiniz 20 web sitesi bulamıyorsanız, arkadaşlarınızla daha az ve Web’in geri kalanı ile daha fazla zaman geçirmeniz gerektiği anlamına gelmiştir.
Web sitenizin tanıtımını yapmayan bir forum imzası oluşturun ve o imzayı üyesi olduğunuz tüm forumlarda kullanın
Neden mi? Çünkü bu sizin daha çok kendine güvenen, profesyonel ve bencil olmayan biri olarak nam salmanıza yardımcı olur. Forumlar insanların birbirlerine yardımcı oldukları ve bildiklerini diğerleri ile paylaştıkları ortamlardır. Daha da önemlisi, bu sayede daha merak uyandıran içerik yazmayı da öğrenmiş olursunuz (yukarıda bahsettiğim 25 kelimelik reklam nitelikli metinleri düşünün).
Bir topluluk projesi ya da dernek hakkında 5-10 sayfalık bir web sitesi oluşturun. O sitenin tanıtımını mümkün olduğu kadar yaparak onu 1 numaraya yükseltin. Ardından aynı işlemi tekrarlayın ancak bu sefer ilk sitenize link vermeyin
Neden mi? Çünkü kendinize rakip olmak kadar başka hiçbir kimse ile rakip olmak zor değildir.
Daha önce adını hiç duymadığınız ve sadece kaliteli siteleri arşivine katan bir web dizini bulun ve o dizinin tanıtımını siteniz üzerinden yaparak ilgili sitenin Compete, Quantcast ve Alexa puanlarının yükselmesini bekleyin
Neden mi? Çünkü sosyal medya web site spamcısı olmadan insanlara ilham veren birisi olmanın neler gerektirdiğini öğrenmeniz gerekmektedir.
Web ile ilgisi olmayan bir arkadaşınızdan ya da akrabanızdan çok basit ve sade bir Web sitesi dahi olsa bir Web sitesi yapmasını rica edin. Web sitesinin yapımında sizin hiçbir katkınız olmamalı ve onlara sadece bir web sitesinin nasıl geliştirilebileceği ve tanıtımının yapılabileceği ile ilgili tavsiye vermekle kendinizi sınırlayın
Neden mi? Çünkü bugüne kadar, yapmak istedikleri şeyleri kendi yöntemleri ile yapan insanların önünden bilgisayarı almamakta çok zorlanmışımdır. Çaresizlik birlikteliği de beraberinde getirir. Bunun yanısıra bu sayede sessiz olmayı ve en azından zamanlarının yarısı boyunca “dinleyen” insanları da takdir etmeyi öğrenmiş olursunuz.
Google PageRank, Alexa Puanı, Compete Puanı, Quantcast Puanı ve backlink sayısı dışında 5 adet faktörü içeren bir ölçümleme tanımlayın ve ardından bu ölçümleeyi kullanarak sahibi olmadığınız 5 ila 10 adet web sitesini altı ay boyunca takip edin
Neden mi? Çünkü bir başkasının backlink kontrol aracını kullanarak elde etmenizin mümkün olmayacağı rekabetçi bir avantaj elde etmiş olursunuz. Çünkü Web üzerinde linklerden çok daha fazlasının olduğunu anlamanız ve kabul etmeniz gerekmektedir. Çünkü sizinle aynı işi yapan ancak daha siz başlamadan bile kendi ölçüm araçlarını hazır bulunduran kişilerden bir adım önde olmalısınız.
Kaliteli 20 SEO İpucu ve Tekniği – Ne Anlama Geliyorlar?
Daima ileriye yönelik düşünmeli ve ona göre hareket etmelisiniz. Arama motoru optimizasyonu hakkında öğrenmeyi bıraktığınızda, daha sonra SEO dünyasına geri dönmeyi düşünmek bile ürkütücü olabilir. Daha da kötüsü, eğer herhangi bir yöntem ya da tekniğe bağımlı kalırsanız, tabir-i caizse kendi ayağınıza kurşun sıkmış olursunuz.
Bırakın diğer saçma sapan kişiler SEO blogları ve forumlarında tartışmaya devam etsinler. Onların saçmalamak için sizin yardımınıza ihtiyacı yok.
Diğer insanları takip ederek, onlara yardımcı olarak, sitelerini tanıtarak ve komüniteyi kendi önünüze koyarak pek çok şey öğrenebilirsiniz. Yaptıklarınız her zaman herkesi memnun etmeyecektir. Ancak eğer arama motoru optimizasyonu hakkında diğerlerinden daha fazla şey biliyorsanız, kendinizi pohpohlayan metinleri arama motoru sonuç sayfalarından kısa süre süre içerisinde kaldırabilirsiniz.
Bu noktaya çalışarak gelebilirsiniz, SEO bloglarında ve forumlarında konuşarak değil.