İçerikte herkes hemfikir, fakat diğerlerinin herkese göre aynı öneme sahip olmadığı ortaya çıkıyor.

Biraz tersinden düşünmek gerek. Google'ın neyi önemsediği burada asıl kriter bildiğimiz gibi. Yani benim için backlink önceliklidir diyelim fakat Google'ın farklı sayfa, araç, arayüz ve hatta gönderdiği bültenlerde şunlara daha çok vurgu yaptığını görüyoruz:

1. Özgün içerik
2. Arama motorlarıyla uyumlu url
3. Sitede geçirilen süre
4. Sosyal medya

1. Özgün içerik arama motorlarının tümü tarafından kırk yıllık :D sitelere bile tercih edilmenizi sağlıyor.
2. Arama motorlarıyla uyumlu (ve ziyaretçiyi yanıltmayan) url'ler altın kıymetinde.
3. Birinci ve ikincinin sağlamasını yapan ise sitede geçirilen süre. Aslında bir numara olması gereken etken. Çünkü içeriği boş, url'si yanıltıcı bir sayfanın kıymetini backlinkler değil sayfalarda geçirilen süre belirliyor, bu öncelikle google için olmak üzere diğer arama motorları için de hayati bir öneme sahip.
4. Google diyor ki "size sosyal medyanın gücünün ne olduğunu söyleyebiliriz". Son zamanlardaki eğitim içeriklerini sosyal medya oluşturuyor. Çünkü sosyal medya, son raddede insanların sevip beğendikleri içeriği eş, dost, arkadaşlarıyla paylaşmaları esasına dayanıyor. Aynı zamanda ziyaretçinin paylaşım linkleri aracılığıyla o siteyi etkileşimli bir alan olarak kullandığını gösteriyor.

Sonuç olarak, özgün içerik, yukarıda sayılan her şeyin anlamlı hale gelmesine vesile oluyor. Ama kullanışlı (kullanıcı dostu) bir tasarım, güncellemeler, sosyal medya uyumluluğu, her türlü araç, ortam ve tarayıcı arayüzlerinde sorunsuz çalışabilme gibi backlinkler de büyük bir öneme sahip, sitemizin kıymet ölçüsünü belirliyor. Fakat son yıllardaki malum istismarlar nedeniyle Google hayli ince eleyip sık dokuyor. Hele daha yeni bir sitede, kod/içerik oranı düşük, orijinalliği kuşkulu bir internet sitesinin dolu dolu backlink sahibi olması, bu siteden şüphe duyulmasına, bir süre sonra sahip olduğu backlinklerin çöplük olarak algılanmasına yol açıyor.

Kolay ulaşılabilen içeriğiniz ile ziyaretçi etkileşime geçiyor, bir de bu içeriği sosyal medya aracılığıyla paylaşıp içeriğin "çarpan etkisini" artırıyorsa, bundan daha doğal bir yükselme, tanınıp bilinme gerekçesi olamaz. Bu nedenle de Google'ın karmakarışık, efsane birtakım parametreler kullandığına inanmıyorum. Şunların her birine küsüratlı bir takım puanlar verip onların 1-0 (var-yok) olarak puanlandığını düşünüyorum. Backlinklerin de yeni bir site için (1: hesaba kat) olarak hesaplandığını veya (0: hesaba katma çünkü bunca backlinke rağmen ziyaretçiler sayfada kalmıyor nedense) dediğinden eminim.