@Ssk Günlüğü,
İmzanızdaki siteden bilgilerinize ulaştığımda ve incelediğimde gerekli bilgilerin tarafınıza sağlanmış olduğunu görmekteyim, sanıyorum sorununuz çözülmüş. Bahsettiğiniz 3 saatlik kesinti, anakart arızası sebebiyle yaşanmıştır. Yani sitenizin bulunduğu sunucunun anakartı bozuldu. Elimizde de yedeklerimiz olduğundan 3 saat gibi kısa bir sürede sorun çözüldü. Benzer durumlarda günleri bulan gecikmeler yaşanması mümkün başka şirketlerde, çünkü disk vs.. yedekleri tamam ama anakart yedeği bile tutan çok firma bulamazsınız. Sanal verimerkezi olarak hizmet verdiğimiz için ve sadece kendi sunucularımız değil, co-location hizmetleri de sağladığımız için, özellikle bu tip konularda fazlasıyla dikkatli davranmaktayız.
Bir anakartın bozulması durumunda neler yapılır?
1. Arıza tespit edilir. Anakartın arızalı olduğu tespiti(sunucunun teknik servis masasında analizi - yarım saat)
2. Yeni anakart takılır, işlemci vs.. diğer donanımlar yeni anakarta geçirilir.(15-20 dk).
3. Bios ayarları eskisindeki gibi yapılandırılır, bu ancak deneme yanılma ile yapılabilir(sata konfigürasyonu vb.. - 15dk)
4. Sistem açılır, yeni driverlar kurulur (1 saat)
5. Plesk yapılandırması vb.. kontrol edilir ve bozulmalar düzeltilir(yarım saat)
Dolayısıyla oluşan arıza sonucunda yaşanan kesinti süresi oldukça kısadır.