Türkçe karşılığı Tohumlama olan Seeding hizmeti, genel kullanımdaki tanımı ile sosyal medya hesapları üzerinden bir haberin ya da linkin yayılmasını sağlamaktır. Seeding daha çok sizin paylaşılmasını istediğiniz içeriği ünlülerin ya da fenomenlerin paylaşması hizmetidir. Yeni dönemde bu hizmete Twitter’da TT yapılması hizmeti de bir çok ajansta girdi.

Seeding Anlatıldığı Kadar Sihirli Değildir

Genellikle Seeding dendiğinde ünlülere ya da fenomenlere sosyal medyasektörüne göre astronomik rakamlar ödenir. Bu ödemelerin karşılığında70-80 hit alındığında müşterinin hayal kırıklıkları ya da itirazları o rakamları geri getirmez. Bu nedenle ünlülerle ya da fenomenlerle çalışmadan önce kişileri iyice araştırmak gerekiyor.

Özellikle herkesin fenomen olduğu bir dönemdeyiz. İnorganik yollarla çok fazla sayıda takipçi elde etmiş kullanıcıların paylaştığı linklerden geri dönüşler oldukça az olmakta. İstenilen bütçeler ile sağlanacak geri dönüşü iyi hesaplamak gerek. Eğer Facebook ya da Twitter reklamları ile daha iyi dönüş sağlıyorsanız Seeding riskine girmemek en iyisi.

Kaynak : Seeding Nedir, Nasıl yapılır?