Her sitede olduğu gibi e-ticarette de en çok dikkat edilmesi gereken konu sitenin tasarımıdır. Hem siteye olan güven hem de sitenin kurumsallığı ile birlikte kolay ulaşılabilir bir yapıya sahip olmasını sahip olduğu tasarımlar belirlemektedir.

Bu sebeple e-ticaret siteleri için grafik tasarım ekipleri ve grafikerlerin ayrı bir önemi bulunmaktadır. Görsel açıdan siteye uyum gösteren bir logo dahi genel görünümün tamamen değişmesine ve sitenin daha kaliteli bir yapıya sahip olmasına sebep olabilmektedir.

E-ticaret sitelerinde yapılan tasarımın müşteriler açısından iki önemi bulunmaktadır. Bunlar sırası ile;

1. ) Site tasarımına göre güven duygusu

Bir sitenin kurumsallığının yanında kalitesini ortaya koyan tasarımlar siteye giriş yapan kullanıcıların güven duygularını kazanmaktadır. Tüketiciler, alışveriş sitelerinden ürün almadan önce site tasarımına dikkat ederler. Bu dikkatin en büyük sebebi içlerinde yaşadıkları bazı tereddütlerden kaynaklanmaktadır. Eğer tasarımı güvenli bulurlar ise alışverişlerini tamamlarlar. İçlerinde herhangi bir tereddüt olursa alışveriş sepetini onaylamadan çıkmaktadırlar. Bu sebepledir ki müşterilerin güven duygusunu kazanabilecek bir e-ticaret site tasarımına sahip olunması önemlidir.

2.) Kolay kullanım, rahat erişebilirlik

Tüketiciler online alışveriş sitelerinden ürün alırken kolay kullanıma önem göstermektedirler. Örnek olarak bir cep telefonu satın almak isteyen kullanıcıya bütün seçenekler saniyeler içerisinde aktarılabilmelidir. Almak istediği ürüne ulaşamayan kullanıcı direk olarak siteden ayrılmaktadır. Bu sebepledir ki yapılan grafik tasarımlarında kategorilerin yerleştirilmesi, arama alanlarının dikkat çekmesi, sergilenen ürünlerin fotoğraf ve ürün açıklama kısımlarının kullanıcılara hitap edecek şekilde tasarlanması gerekir.



E-ticaret sitelerinde yapılan tasarımların işletmeler açısından da 2 önemi bulunmaktadır. Bunlar;

1.) E-ticaret tasarımları direk olarak satışları etkiler

Günlük hayatta olduğu gibi internette de kalitesini öne çıkaran siteler daha çok tercih edilmektedirler. Örnek olarak görsel tasarımı daha iyi olan bir haber sitesinde daha uzun süre kalınarak daha fazla haber okunurken, görselliği arka plana atmış bir haber sitesinde kalınma süreleri saniyeler mertebesindedir. Bu durum e-ticaret sitelerinde yapılan satışlarda görülmektedir. Tasarımı ön plana çıkaran ve kaliteye önem veren profesyonel e-ticaret sitelerinden yapılan satışların daha fazla olduğu görülmektedir. Bunun sebebini yukarıda bulunan iki madde de anlatmıştık.

2.) Arama motoru optimizasyonuna dolaylı etki

Bir sitede kalınma süresi o sitenin arama motoru optimizasyonunu dolaylı bir şekilde etkileyen faktörlerdir. Bir sayfada ya da sitede kalınma süresi ne kadar fazla ise, bu süre, o denli, sitenin istenilen kelimelerde sıralamalarını etkilemektedir. Yapılan istatistikler göstermiştir ki tasarıma önem verilen online alışveriş sitelerinde kalınma süreleri diğer sitelere göre 3-4 kat oranındadır.

Sonuç olarak e-ticaret siteleri için sitenin tasarımları ve hayalleri gerçeğe dönüştüren tasarımcılar büyük önem taşımaktadır. Kullandığınız e-ticaret paketlerinin tasarımlarının geliştirilebilir olması önemlidir. Geliştirilebilir olma özelliğine sahip e-ticaret yazılımları ile, grafikerlerin yardımı ile sitenizi idealleriniz de bulunan tasarımlara dönüştüre bilirsiniz.

Negrafik ekibi e-ticaret siteleri için profesyonel tasarımlar geliştirmektedir. Sizlerin hayal etmesi ve bu hayali onlara anlatması yeterlidir. Negrafik ekibinin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olabilmek için: Eticaret Tasarım Ekibi: Negrafik sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Neticaret; Türkiye'nin E-ticaret Sağlayıcısı