En popüler video paylaşım sitesi YouTube reklam verenler için önemli bir mecra olmasına rağmen bugüne kadar YouTube üzerinde reklam vermek çok da kolay bir iş değildi. En azından Google’ın reklam platformu AdWords ile karşılaştırıldığında hem pratikliği, hem de sunulan seçenekler açısından oldukça geri kalıyordu. Sonunda Google bu sorunu gidermeye karar verdi ve “Video için Google AdWords“ü duyurdu.
AdWords ve YouTube arasındaki entegrasyonu güçlendiren Google bu sayede önemi giderek artan video reklamları daha da yaygınlaştırmayı hedefliyor. AdWords ve YouTube hesaplarının artık birbirlerine bağlanabilmesini sağlayan bu yenilik, video reklamlarda hedef belirleme ve ölçümleme işlemlerinde önemli kolaylıklar sağlıyor.
Reklam verenlerin sadece izlenen reklam başına ödeme yapacakları bir modele sahip olan bu yenilik dahilinde Google farklı reklam seçenekleri sunuyor. İhtiyaca göre tercih yapılabilecek olan bu seçenekler AdWords üzerinden kullanımı basit bir arabirim sayesinde belirlenebilecek.
Yeni video reklamları ile en önemli konu ise hedefleme. Google, bu reklamları kimlerin görmesini istediğinizi dair çok geniş seçenekler sunuyor. Anahtar kelimenin yanı sıra tema, konu, ilgi alanı ve tabi ki demografik özellikler arasından seçim yapmak mümkün. Yeni video reklamların yayınlanabilmesi için bu seçeneklerden en az birini tercih etmeniz gerekiyor.
Diğer önemli bir konu ise AdWords kullanıcılarının aşina oldukları bir ara yüz üzerinden incelenebilecek raporlar. Google bu konuda da oldukça detaylı raporlama seçenekleri sunuyor ve bu sayede reklam performanslarını ölçümleme ve gerekli olduğu durumlarda geliştirmek için adımlar atmanızı sağlıyor.
Şu an için kısıtlı bir gruba açılan bu yeni özelliğin ne zaman tüm kullanıcılara açılacağına dair henüz kesin bir bilgi yok. O yüzden şimdilik tek yapabileceğiniz şu sayfadaki formu doldurarak kapalı beta sürecine dahil olmak istediğinizi Google’a iletmek. Böylece şanslıysanız birkaç gün içerisinde davetiyenize kavuşmuş olabilirsiniz…