Web tarayıcıları arasında kalitesini ve kullanıcı profilini koruyarak getirdiği güncelleştirmelerle kullanıcılarını memnun eden Mozilla Firefox, artık tarayıcı ekranında ‘sponsored content’ ismiyle reklam yayınlacak. Detaylar haberimizde.

Bir çok kişinin Speed Dial tarzı uzantılarla tarayıcılarında kullandıkları sekmeli görünümü getirmek için çalışmalarını tamamlayan ve bu tarza “Directory Tiles” adını veren Mozilla, bu kutucular için farklı bir fikre sahip.

Kullanıcıların sevdikleri, en çok girdikleri veya en son girdikleri siteleri göstermesi için kullanılan sekmeli kutular, Mozilla’nın son yeniliğinin ardından “Sponsor İçerikleri” için de kullanılacak. Kullanıcı dostu içerikleri o bölümde yayınlayacağını açıklayan Mozilla yetkilileri, her ne kadar kullanıcıların rahatsız olmayacağını açıklasa da, ticari reklam olacak olması kullanıcıların aklında soru işareti uyandırıyor.



Bugüne dek rakiplerinin aksine reklam piyasasına sıcak bakmayan ve hatta reklamları engellemeye yönelik eklentileri ile bilinen Firefox, yaptığı bu yenilikle reklamları düşman olarak görmekten vazgeçmiş gibi görünüyor. Kendine ek gelir kaynağı arayan Firefox’un yaptığı bu çalışma her ne kadar ‘kâr amacı gütmeyen kuruluş’ fikrine ters olsa da, bu projeyi geliştirmek için gerekli bir adım olarak görülüyor.

Bakalım reklamları bünyesine alması Firefox’u nasıl etkileyecek?

Kaynak: Sosyal Esinti