Kullanıcı başına ödenilen paraya göre 16 milyar dolar gayet mantıklı geliyor aslında. Facebook'un önemsediği konu; "daha çok kişiye en kısa yoldan nasıl ulaşırım." Mark Zuckenberg'in bu satın alma olayında hata yaptığını düşünmüyorum. Mutlaka düşündüğü bir olay vardır. O da bilir gerçek şirketleri satın almayı ama onun ilgi alanında değil o firmalar. O yüzden başedemediği kendisini çok zorlayan şirketleri bünyesine katarak birleşik sosyal medya krallığını kuruyor :)

Görsele bakınca bile göz karıştıran sıfırlar önemli rakam olsa da satın almanın detayındaki rakamlar daha dikkat çekici. Facebook’un Instagram satın alması ve Snapchat teklifiyle birlikte rakamlar incelendiğinde daha bir anlamlı oluyor.

Günümüz rakamlarından başlayarak WhatsApp’ın kuruluşuna doğru bakalım. Facebook’un WhatsApp’ı satın alması 4 milyar dolar nakit ve 12 milyar dolarlık hisse senedi karşılığında oldu. Bu hisse geçişiyle birlikte WhatsApp ortakları yaklaşık olarak Facebook’un yüzde 8 hissesine sahip oldu. Ayrıca Facebook, WhatsApp çalışanlarının sahip olduğu 3 milyar dolar değerindeki hisseleri de 4 yıl içerisinde satın alma hakkına sahip olacak.

32 çalışanı bulunan WhatsApp’ın aldığı bu yatırımı çalışan sayısına böldüğümüzde bu yatırımda Facebook mesajlaşma servisine çalışan başına yaklaşık 500 milyon dolar ödemiş oluyor.
Bu zamana kadar harcadığı reklam bütçesi sıfır olan WhatsApp’ın aylık aktif kullanıcı sayısı ise 450 milyon. Bir başka açıdan baktığımızda Facebook’un WhatsApp için ödeyeceği toplam bedeli 19 milyar dolar olarak düşünürsek, 1 kullanıcı başına 41.1 dolar ödemiş oluyor. 2012′de Facebook’un 1 milyar dolar ödeyerek satın aldığı Instagram’ın 35 milyon kullanıcısı olduğu paylaşılmıştı, bu rakamda kullanıcı başına 28 dolara denk geliyor.

Instagram satın almasıyla karşılaştırıldığında kullanıcı başına ödediği rakam WhatsApp’a yakın olsa da Facebook’un Snapchat’i satın almak için kullanıcı başına ödediği rakamın bir hayli gerisinde. Facebook 3 milyar dolar teklif ettiğinde Snapchat’in 30 milyon kullanıcısı bulunuyordu, yani kullanıcı başına 100 dolara denk geliyor.