Başlıktan da anlaşılacağı gibi Samsung’dan hayatta beklemediğim ve başka birinden duyacağım zaman “hadi ulan koskoca Samsung yapar mı öyle şey?” diyeceğim bir olayı bizzat kendim yaşadım. Halen garanti kapsamın da olan Samsung GT-S5620 yani kibarca ismiyle Samsung Monte cep telefonum 2013 yılının Temmuz ayın da dokunmatik panelden kaynaklı bir arıza verdi. Dokunmatik panelin %70 işlemez hale geldi. Neyse öyle böyle bir şekilde gönderdik garanti servisine, garantiye gittikten yaklaşık 40 gün sonra telefonum onarılmış tabiri caizse “cillop” gibi olmuş elime ulaşmıştı. Fakat ufak bir sorun vardı göz ardı ettiğim. Ben nerden bileyim başıma bela olacağını sevgili Lobinter okuyucuları… Telefonum teknik servisten geldiğinde ekranın sol üst kısmı tam olarak yerine oturtulmamış birazcık hava da kalmıştı. Neyse bir şey olmaz diyerekten kullanmaya başladım. Kaç ay idare etti…Geçenler de yani şundan bir ay gibi bir süre önce telefonum tekrardan aynı arızayı verdi. Fakat arıza tekrarlanmadan 10 – 15 gün öncesinde telefonun o havada kalan kısmında ki tutkal dokunmatik panelin arasına kaçmış yani pardon sızmış :) Dokunmatik panel yine çalışmadı. %80 gibi bir kısım işlev görmedi. Telefonu aldığım mağazaya gittim, durumu anlattım sağ olsun ilgilendiler. Telefonu kargoya verip Samsung amcanın teknik servisine sanki “aşkından Mecnun’a dönmüş bir kişinin Leyla’sına gönderdiği ilk hediye kutusu” gibi süsleyip postaladılar. Aradan 20 gün geçti garanti kapsamında olan telefonum “Garanti Dışı” deyilerek kapı dışarı edildi. Bu da yetmezmiş gibi 80 TL onarım bedeli istendi. Ben de her normal insan gibi “Noluyor arkadaş, garantisi olan telefonuma niye para verip yaptırayım, alnımızda keriz mi yazıyor?” diyerek kendi kendime telefonumu istedim geldi. Samsung genel merkezi aradım durumu anlattım size geri dönüş yapacağız deyip atlatmaya çalıştılar. Ama ben yermiyim bunu ? :) İmkanı yok yemem. Tamam dedim 2 gün bekledim. Tahmin ettiğim gibi arayan soran yok. Neyse siz aramıyorsanız ben ararım deyip bir coşku bir heyecanla sarıldım telefona. Aradım müşteri hizmetlerinden sorumlu bir bayan arkadaş ile görüştüm. Ama görüşmez olaydım, ben derdimi anlatıyorum o ezberlediği şeyleri tekrarlayıp duruyor. Baktı ki kurtuluş yok yetkili birime aktardı. Bozuk plak gibi aynı şeyleri karşımda ki bey efendiye de anlattım. Ama ne çare ?Aldığım cevapla ben bile kendimi suçlu hissettim bir an. Çok değerli kıymetli saygıdeğer Samsung amcamız meğerse teknik servisini değiştirmiş. Temmuz ayında gönderdiğim teknik servis ile sözleşmelerinin süresi bitmiş, yeni bir firmayla çalışmaya başlamışlar. Daha önce ki teknik servislerinden kaynaklı arızanın sebebini yeni çalıştıkları firma kullanıcı hatası diyerek bana kitlemeye çalışmış. Anlatıyorum bunu ama beni anlayan yok.” Yapacağımız bir şey yok, firmamızın bize verdiği bilgiler geçerlidir” deyip suratıma iyi bir şamar yemişçesine telefonu Küçük Emrah modunda boynu bükük bir şekilde kapatarak odama çekildim. Halen derdime bir çare bulunamadı ama olsun ne diyelim. Uzun lafın kısası siz siz olun böyle oyunlara gelmeyin değerli okuyucularım. Özellikle bir elektronik eşya alacağınız zaman firma hakkında detaylı araştırmalarınızı yapın. Teknik servisiyle, müşteri hizmetleriyle, ürün yorumlarıyla, kullanıcı memnuniyetiyle iyi mi değil mi önce bir bakın sonra markanızı seçin. Ben Samsung’u bir defa seçtim. Adım gibi de biliyorum ki telefon olarak Samsung’a tövbe….
Kaynak: http://lobinter.com/yasam/samsungun-teknik-servis-rezaleti.html