Emarketer dünya çapında sosyal ağların reklam gelirlerinin yıl sonunda 5,54 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor ve sosyal medya reklam pazarının yükselişine işaret ediyor. 2012′de pazar 8 milyar dolara, 2013′te ise 10 milyar dolara ulaşacak.
Dünyanın en önemli sosyal ağlarının ABD’den çıktığını kabul edersek, Emarketer’in öngörüsünü yüzde 50 oranında (2,74 milyar dolar) ABD pazarına dayandırmasına şaşırmıyoruz.
ABD dışından gelen gelirler de bir o kadar önemli. 2013 itibariyle 10 milyar dolara ulaşması beklenen pazarın yaklaşık yüzde 52′sini ABD dışından kazanması bekleniyor. bu durumda ABD’nin payına düşen 4,81 milyar dolar olacak.
Sosyal medya reklamcılığı önümüzdeki yıllarda da yükseliş gösterecek ancak Emarketer büyüme hızının düşeceğini öngörüyor.
Kırılma noktası reklam gelirlerinin yüzde 55,6 büyüme gösterdiği 2011 yılı. Bu yıldan sonra düşen büyüme oranları 2012′de yüzde 45′e, 2013′te ise yüzde 24,2′ye gerileyecek.
Sosyal ağların bu kazançtan alacağı paylara bakıldığında ise ilk sırada elbette Facebook görülüyor. Linkedin’in yüzde 3 pay alacağını öngören EMarketer, borsaya hızlı bir giriş yapan şirketin 140,8 milyon dolar gelir elde edeceğini paylaşıyor. Bu da 2009′dan bu yana yüzde 300′den fazla bir büyüme olduğunu gösteriyor. Eğer Linkedin hissesi almayı düşünen varsa, 2012 reklam gelirinin 200,9 milyon dolar, 2013 reklam gelirlerinin ise 249,6 milyon dolar olduğunu paylaşalım.
Emarketer tüm bu yükselişe rağmen sosyal ağ sitelerinin online reklam pazarından halen küçük bir pay aldığını belirtiyor. Bu yıl ABD online reklam gelirlerinin sadce yüzde 8,8′i, dünya genelinde ise 6,9′u sosyal ağlara gidecek. 2013′te ise bu oranlar sırası ile yüzde 11,7 ve yüzde 9,4 olacak.
http://www.webrazzi.com/2011/10/07/sosyal-aglar-reklam-kazanci-artiyor/