Hocam internet sitelerini kullanmasını bilen zaten siteye ulaşıyor. Bence gerçek dünyada reklamlar verirsek etkisi daha da artar. Sahibinden.com belediye otobüslerine ilan veriyor. Eğer ki internet reklamcılığı eskisi gibi olsaydı karşılaştırma bile yapmazdım. Ama son zamanlarda "turist kızlara zor anlar yaşatan türk taktiği" gibi reklamlar yüzünden insanlar gördüğü reklamları kapatmaya çalışıyor. Yada kaileye almıyor. Ama pano reklamları hala kaliteli, hala işini yapan adamların reklamları yayınlanıyor.(istisnalar hariç) o yüzden ben her türlü gerçek hayatta verilen reklamdan yanayım. Yakın zamanda zaten internete reklam vermek bugünkü gibi olmayacak. Yavaş yavaş televizyona kaydı internet siteleri, yavaş yavaş panolarda görüyoruz..
Arkadaşın açtığı konuyu fazla baltalamak istemiyorum ama bazı e-ticaret sitelerinin ,yaptığı klasik reklamcılık ve harcadığı miktarlar ile arkaplanda çıkardığı kargo miktarlarını çok iyi biliyorum. Sizin dediğiniz sahibinden.com veya gittigidiyor gibi sitelerin bu tür reklamlara ihtiyaçları var. Tıpkı adwords'te kendi ismine reklam vermeleri gibi , marka ( veya gurur) meselesi. n11 gibi bir sitenin reklam yapması gayet normal çünkü büyük rakipleri var ve adamların parasıda var.
emre29 arkadaşım; Küçük çaplı bir proje için bence ideal olan yöresel takılmak. Yani hem A4 ilanı bas dağıt , hem de düşük miktarlı adwords reklamı al . Zaten asıl olan bu reklamlardan hangisinden baslanılması değil, bundan sonra ölçümlemesi.
Sürekli test analiz ve feedback ile en çok yarar nereden sağlanıyorsa en büyük payı oraya aktarmalı. Bizde fikir çok beceri de çok ama geri dönüş oranı ve bunun optimizasyonu , bounce rate oranı ve optimizasyonu, A/B testing , arama motorları optimizesi ve pazarlaması denilince üzerine ışık tutulan tavşan gibi kalıyoruz.