Yandex arama motoru konusunda belki google'ı geçemez. Bu reklam stratejisini 10 yıl sürdürürse Türkiyedeki pazar payını %30lara çıkarabilir.

Yalnız reklam servisi olayı çok farklı birşey. Mesela bakın yahoo'nun reklam servislerine acayip derecede ilgi görüyor. Neredeyse tüm reklam networkleri yahoo'nun reklamlarını çevirir. Yandex başlangıçta reklamveren ve yayıncılara güzel olanaklar sunmak adına biraz bekliyor. Başlangıç olarak reklamverenler %50 bonus tarzı uygulamalar yaparsa ve yayıncının kazancını adsense'e rakip olabilecek konuma getirirse tercih edilebilir.

Yandex önümüzdeki 10 yıl için Türkiye'den kazanç sağlayamaz. Eğer kazanç sağlamak istiyorsa öncelikle bu pazardakileri memnun edebilmeli. Bakın mesela Türkiye için sürekli olarak çalışmalar peşinde hergün yeni bir seçenek sunuyor. Yavaş yavaş önce kullanıları çekecek ardından webmasterları sonra reklamverenler teker teker orayada yerleşecek. Ve bunların kazanca dönüşebilmesi için en az 10 yıl beklemesi ve hiçbir kazanç beklemeden bu işi yapması gerekiyor.