Arama motoru optimizasyonu için bilmemiz gereken bazı terimler mevcuttur. Seo terimleri ile Seo’nun işleyiş mantığını da anlamış olabilirsiniz.


On Page Seo : Site içi Seo çalışması diyebiliriz. Ama Sülo amca buna kolay olarak “Sitenin kontrolünü yapacağımız bölüm” diyor. Web sitesinin tasarımı , kod kısmı , link yapısı gibi özelliklerin kullanımını esas alan bölümür.

Off Page Seo : Site dışı Seo çalışmasıdır. Dışarıdan alınan linkleri , Sosyal Medya , tanıtım yazısı gibi çalışmaları kapsayan kısımdır.

Pagerank : Sitenin link giriş,çıkışına göre ve siteye gelen ziyaret sayısına göre düzenlenen “0 ile 10 ” arasındaki derecelendirmedir.

Backlink : Farklı sitelerden kendi sitemiz için aldığımız linklere denir. Backlink’in Seo açısından çok önemli olduğu bilinmektedir. Linkler Dofoolow ve Nofollow olarak 2′ye ayrılır. Dofollow linkler Seo açısından daha etkilidir.

Spam : Arama motorlarını aldatmaya yönelik yapılan çalışmalara verilen isimdir. Sitemizi Google’ın gözünde kötü yerlere düşürmemek için spam çalışmalar yapmamalıyız. Spam , sadece arama motoru için yapılan çalışmalardır da diyebiliriz.

Filtre : Yapılan spam çalışmalar sonucu Google tarafından verilen cezadır diyebiliriz. Siteler ve yapılan çalışmalar düzeltilene kadar filtreden çıkılamaz.

Sandbox : Google tarafından verilen cezaların en büyüğüdür. Seo çalışmalarının hızlı ve yoğun biçimde yapılmasıyla , Google tarafından siteye verilen cezadır.Bu ceza daha çok yeni sitelere verilir. Bu yüzden yeni siteler hemen backlink almaya çalışmamalıdır.

Title : Site ve farklı sayfalarda kullanılan başlık alanıdır.

Description : Site ve farklı sayfalarda kullanılan açıklama kısmıdır.

Meta Tag : Site ile ilgili bilgilendirici etiketlerdir. Hatalı kullanımı siteyi spam yapabilir.

Kaynak : http://www.seoalem.com/seo-terimleri