S.a arkadaşlar. Önce kişisel bloğuma yazdım ( reklam demeyin lütfen, zira bloğumdan herhangi bir gelirim yok:) ). Ardından sizlerle paylaşmak istedim. Bana katılırsınız yada katılmazsınız bilmiyorum. Fakat gerek araştırmalarım, gerek mantığım, gerekse tecrübelerim yazdıklarımın doğru olduğunu gösteriyor benim açımdan. Ama katılmadığınız yada eklemek istediğiniz noktalar olursa, mutlaka konu altından yorum bırakın.



Yazdığınız yazı kimse tarafından okunmuyor mu ? Google sizi sevmedi mi ? İyi bir makale nasıl yazılır merak mı ediyorsunuz ? O zaman aşağıda yazılanlara bir göz atın.



İyi bir makale nasıl yazılır

İyi bir makale, sizin okuyanlara verdiğiniz bilgilerle eş değerdir. Yani yazdığınız yazı ne kadar faydalı ise, okuyanlar ne derece memnun kalıyorsa, Google abi o makaleyi o derece önemser. Google abi ne kadar önemserse, o kadar fazla kişi makalenizi okur.



Özgün makale yazın

Bu alt başlığı okuyan birçok kişi, ” Ulen yeter artık be, hepiniz tutturmuşsunuz bir özgün makale ” lafını söylüyordur eminim:) İşte bende tam bu noktada ki yanlışlara değineceğim. Birçok internet sitesi sahibi, ücretli olarak ” özgün makale ” yazdırmaktadır. Fakat yazılan makaleler ne derece özgün ? Ya da bizim özgünlük anlayışımız nedir ?

Webmaster sitelerine üye olan webmaster arkadaşlar ( Yav cümle de bir acayip oldu :) ) ücretiyle, makale yazarlarına makale yazdırırlar. Başlık hemen hemen sabittir : ” Özgün makale yazdırılacaktır “. Zaten özgün olmayan makale neden yazdırılsın. Kopyala yapıştır gitsin değil mi ? Ama her iş kolunda olduğu gibi, makale sektöründe de bazı yanlışlar söz konusudur. Genelde makale yazarları, hiçbir bilgisi olmasa da gelen talepleri geri çevirmezler. Nasılsa Google abiden bişeyler bulurum, 3-5 kelimesini değiştirip yazarım diye düşünürler. Yaparlar da. Bunu webmaster arkadaşlar bir güzel yerler. Fakat Google abi acaba yer mi ?

Cevap veriyorum, yemez. Özgün makale, daha önce yazılan bir yazının, 3-4 kelimesini değiştirip tekrar yazılması değildir. Hatta şu aralar bazı üçkağıtçılar, yazıların kelimeleri yerine, karakter kodlarını değiştirerek özgün makale diye satmaktadırlar. Açıkçası bu yöntemi yeni duydum. Belki bende bu tongaya düşmüşümdür:)



Düzgün bir Türkçe kullanın

Bazen forumlarda bu konuya değiniyorum. Fakat bazı arkadaşlar niyeyse benim açığımı yakalamaya çalışıyorlar. Yav ben Türkçe yada Edebiyat öğretmeni değilim. %100 doğru bir Türkçe kullandığımı söylemiyorum zaten. Sadece, Türkçe’ye biraz daha duyarlı olmamızı söylüyorum. Noktalama işaretlerini kullanalım, özel isimleri büyük harfle başlayarak yazalım, kelimeleri gerçek anlamında kullanalım diyorum. Şu yazdığım yazıda bile birçok hata vardır. Ben göremiyorum ama vardır mutlaka. Fakat asıl amaç, Türkçe’yi olabildiğince doğru kullanmaktır.



Konu başlığının önemi

Yazacağınız makale, anahtar kelimenizle alaklıdır tabii ki. Fakat bu makaleye seçeceğiniz başlık çok önemlidir. Ne çok uzun, ne de çok kısa olmalı. En fazla aranan kelimelerle ( o konuyla alakalı ) ilgili olmalı. Mesela ” perde modelleri ” ile ilgili bir yazı yazacaksınız. En basiti, Google abiyi açın, arama kutucuğuna ” perde modelleri ” yazın. Hemen altında, ” perde modelleri ” ile ilgili en fazla aranan terimleri listeleyecek. Ona göre uygun bir başlık seçin.



Giriş paragrafının önemi

Bir yazının belkide en önemli noktasıdır giriş paragrafı. Google arama sonuçlarında, genellikle ilk paragrafın, ilk 160 karakterini arama sonuçlarına yansıtır. Fakat bundan daha önemlisi, ziyaretçilerin konuya ilgisini çekmektir. Haber sitelerine şöyle bir göz atın. Konu çok boş olsa da, öyle bir başlık atarlar ki, okuyasınız gelir. Mesela geçen gün Facebook’ta haberler*com’un bir videosunu gördüm. ” Daha önce böyle birşey görmediniz ” diye bir başlık atmışlar. Halbu ki, ben o videoyu 3 sene önce izledim. Hemde binlerce site verdi. Ama ziyaretçiyi siteye çekmek için böyle bir yazı şart:) Ayrıca giriş paragrafınızda, anahtar kelimenizin bir kere geçmesi, Google abi açısından oldukça önemli.



H1, H2, H3 tagları

Bunlar kısaca alt başlıklar anlamına geliyor. Ya da ben öyle biliyorum:) Yanlışsam biri düzeltsin:) Alt başlıklar, okuyucunun dikkatini konuya vereceği gibi, Google abininde size dikkat edeceği anlamına geliyor. Fazla uzağa gitmeyin. Ben bu konuda bunu uyguluyorum mesela:) Alt başlıklar sadece Google abi için değil, okuyucu içinde önemlidir. Her zaman söylerim. Bir makale yazıyorsanız, kendinizi okuyucu yerine koymalısınız. Alt başlıklarınız ne derece etkili olursa, ziyaretçinin ilgisini o konuya o derece çekmiş olursunuz.

Ben denemedim ama okuduğum makalelerde, 1 adet h1 tagı ( içinde anahtar kelimeniz geçerse çok iyi olur ), en fazla 2 adet H2 tagı, en fazla 3 adet H3 tagı bulunmalı. Dediğim gibi ben bunu denemedim. Ama faydalı olduğu söyleniyor.



Yazı içinde anahtar kelime kullanımı


” Seo uyumlu makale ” saçmalığını gördükçe gerçekten gülüyorum. Ben seo’dan falan anlamam. Bu konuda bırakın otorite olmayı, acemi bile sayılmam belki de:) Fakat seo uyumlu makale başlıklarını görünce, içimden geçiriyorum. ” Kesin anahtar kelimeyi 50 defa kullanıyorlardır ” diye.

Matt Cutts ara sıra açıklama yapıyor. İngilizcem pek yok. Google translate ile ne kadar olursa çeviriyorum:) ” Kullanıcı odaklı site yapın ” diyor. Peki kullanıcı odaklı site nasıl yapılır ? Ya da kaçımız kullanıcıyı düşünerek site yapıyoruz ?

Webmaster arkadaşlar, gerek yazmaya üşendiklerinden, gerekse vakit darlığından, makale yazma işini, bu işi yapan arkadaşlara bırakıyorlar. Gelen makaleleri Google abi de aratıp, çıkan sonuç var mı diye bakıyorlar. Yoksa sorun yok zaten. Varsa orda bir sorun var demektir. Biz aramalarda sonuç olmadığını farzedelim. Peki o yazılan makaleyi okuyor musunuz ? Siz bir ziyaretçi olarak, aradığınız bilgiyi aldınız mı?

Bundan 3-4 sene önce, bende makale yazıyordum. Bir arkadaş benden ” büyü ” konulu yaklaşık 50 makale istedi. Bu işi yapıyorum ya hayır diyemedim. Fakat o kadar zorlandım ki yazarken anlatamam. Hiç bilgimin ve ilgimin olmadığı bir alan. Yazdım verdim. Ama ne derece etkili oldu o arkadaşa sormak lazım:) Bu yazıyı okuyorsa düşüncelerini yazmasını bekliyorum:)



Vurgulamaya önem verin

Yazı içerisinde kullanacağınız anahtar kelimeleri, kalın yada renkli yaparak vurgulayın. Fakat yazıyı anahtar kelimelere boğmayın. Burada amaç, kullanıcının dikkatini çekebilmektir. Okul yıllarınızı hatırlayın. Öğretmen bir konu anlatıyor. Fakat sizin hiç ders dinleyesiniz yok. Resmen uyuyorsunuz:) Birden öğretmenin ses tonu yükseliyor ve siz ” N'oluyor len ” diye silkiniyorsunuz:) Bunu da böyle düşünün.



Sen kimsin, necisin ?

Bu yazıyı okuyanlar belki de bu soruyu soracaklar bana. ” Sen kimsin kardeşim böyle ahkam kesiyorsun ” diye. Ben sıradan bir kullanıcıyım. Fakat araştırmayı çok seven biriyim. Bu yaştan sonra, kafam kodlamaları, tasarımı vs.. almayacağı için, kendime içerik alanını hedef seçtim. Bu alanda araştırmalar yaptım. Seo konusunda bilgili arkadaşların yazılarını okudum. Çeşitli yazılar yazıp, ziyaretçi sayısına ve Google abi deki sıralamasına baktım. Sonuç olarak, sizlere anlattığım yöntemlerin işe yaradığını gördüm.

Paylaşım önemlidir arkadaşlar. Paylaşımın iyisi yada kötüsü olmaz. Yeter ki gerçekten bilgi verme, yardımcı olma amaçlı yazın. Bazen görüyorum, biri bir yazı paylaşıyor. Güya yardımcı olacak. ama içi o kadr boş ki, insan ne diyeceğini şaşırıyor. Ücretsiz paylaşımlar yapın. İnsanları bilinçlendirin. Ayrıca okuyanlar için söylüyorum, hazırcılığa alışmayın. İşe yarar, faydalı bir paylaşım gördüğünüzde teşekkür edin, yazıyı yazanı onore edin ki yazıların devamı gelsin. Okuduğunuz için teşekkür ederim..

Kaynak : http://cemoli.com/iyi-bir-makale-nasil-yazilir.html