Sosyal Medya Sitesinin iddalarına göre facebook test aşamasında olan yeni facebook tasarımından vazgeçti.
Facebook ekibin pek yakın zaman içerisinden bütün kullanıcıları için geçerli hale getirdiği, görselleri ön plana çıkaran yeni haber kaynağı tasarımından daha önce farklı bir tasarımı test etmekteydi. Fakat o tasarımından son anda vazgeçen Facebook'un bu kararı herkes tarafından olukça tartışılmıştı.

Facebook'un yeni tasarımından neden vazgeçtiği konusunda iddialar ortalıkta dolaşırken Facebook'un ürün tasarımcısı Julie Zhuo ortalıkta dolaşan son bir iddiaya yanıt verdi. Zhuo'nun karşı çıktığı iddia bir UX tasarımcısı olan Dustin Curtis'ın yeni tasarımın reklam tıklamalarını azalttığı yönündeki açıklamaları idi.

Curtis, yeniden tasarlanan facebok haber kaynağı tasarımında kullanıcıların profillerde ve etkinlik sayfalarında daha az vakit geçirdiğini ileri sürerken bunun gün sonunda kullanıcı davranışlarında değişime yol açtığı ve daha az reklam tıklamasını merydana getirdiği dile getiriyor. Curtis'e göre bu da Facebook için daha az reklam geliri anlamına geldiğinden sosyal medya devi bu tasarım değişikliğini rafa kaldırıyor olacaktı.



Üste gördüğünüz Resim eğer facebook tasarımı tes sürüceğinden geçmiş olsa idi haber kaynağınız bu şekilde gözükecekti.

Şimdiye kadar bu iddialara cevap vermeye yanaşmayan Facebook ekibi ise Curtis'ın bu iddalarını yalanlamakla kalmıyor; çok da ilginç bir sebep öne sürüyor. Facebook tasarımcısı Zhuo, bu tasarımdan vazgeçmelerinin sebebini yeni arayüzün kullanıcı bilgisayarlarının ekranlarına olan uyumsuzluğu nedeni ile vazgeçildiğini öne sürüyor..

Zhuo, hiçbir zaman hayata geçmeyen tasarımın eski ve daha az pahalı bilgisayarlarda kötü bir performans yaratacağını söylerken yüksek çözünürlüklü 27 inç monitörlerde iyi sonuç aldıklarını, ancak çoğu kişininde böyle pahalı ve kaliteli ekranlara sahip olmadıklarını belirtiyor.. Hatta 10 inç netbooklarda bile tasarımın kötü bir görüntü ortaya çıktığını tespit eden Facebook Ekibi, çoğu kişi için kötü bir arayüz anlamına gelen ve sitenin zor kullanılmasına yol açacak bu tasarımı bu sebeplerden dolayı rafa kaldırdıklarını dile getirmekteler..

Curtis'in reklam gelirleri açıklamasına ise Facebook'un gelirlerini çok ciddiye aldığını ancak sırf reklamlardan para kazanmak için kullanıcılara kötü bir tasarım da sunmayacaklarını belirterek cevap veriyor. Sonuç olarak ise Facebook kullanıcılarının kötü kaliteli ekranları sosyal medya devinin aylarca üzerinde çalıştığı tasarımını iptal ettirmiş gibi gözükmekte..

Kaynak: http://www.sesliremix.com/facebook-tasarim-degisikliginden-vazgecti.html