http://sirket.yandex.com.tr/rules/anonymous_content.xml

Yandex olarak yukarıda belirtilene benzer bir şikayet aldığımızda şikayet sahibine Yandex’ten talep ettiği şeylerin tümünü tanımlayan gerekçeli dilekçe göndermesini öneriyoruz. Dilekçede, dilekçe sahibini tespit etmek için yeterli veri ve Yandex’in internet kaynaklarında yayımlanan materyallerin net adresi belirtilmiş olmalıdır. Bu dilekçe alındıktan sonra, dilekçede sıralanan materyallere erişim tarafımızca engellenir. Söz konusu materyalleri yayımlayan kullanıcı kayıt sırasında kendi iletişim bilgilerini belirtmiş ise kendisine, gelen şikayet ile ilgili olarak materyallere erişimin kapatıldığı hakkında bilgilendirme gönderilir.

Kullanıcı, materyallerine erişimin engellendiğini öğrenince, ihtilaf konusu olan materyalleri silebilir ya da, Yandex’te yayımladığı tüm materyallerin tamamen yasal olduğu kanaatinde bulunarak bu materyallere ilişkin şikayetlere çözüm getirmeye hazır olduğunu bildirebilir. Bu dilekçenin verilmemesi halinde ihtilaflı materyaller otomatik olarak silinir. Gerek kullanıcının, gerekse de şikayet sahibinin dilekçeleri, kimliklerinin tespit edilmesini sağlamalı ve kendileriyle iletişim kurma olanağını sağlayacak gerekli verilerin tümünü içermelidir. Kullanıcının dilekçesi Yandex’e ulaştıktan sonra ihtilaf taraflarına konuyu kendi aralarında tartışmaları için gereken bilgi teslim edilir ve ihtilaflı materyaller erişime açılır. Sonrasında, Yandex’e bu materyallerin Yandex kaynaklarında yayımlanabilirliği konusundaki ihtilafın, şikayet sahibinin lehine çözümlendiğini doğrulayıcı belgelerin gelmesi halinde materyaller silinir.

Bu prosedür ilgili kişilerin tümüne kendi hakları ve özgürlüklerini korumak için yürürlükteki yasalarda öngörülen tüm tedbirleri alma olanağını sağlamaktadır.