Bir yazı yazarken dikkat edilecek şeyler serisinde 3. yazıya gelmiş bulunmaktayız. İkinci yazıda söylemiş olduğum gibi bu yazıda yazı içi seo’dan bahsedeceğim. Yazınızın arama motorları nezdinde değerlerini nasıl arttırabilirsiniz, bunları öğreneceksiniz. Konunun fazla uzamaması için elimden geldiğince az ve öz yazmaya çalışacağım. Gereken yerlerde ayrıntı vereceğim fakat sormak istediğinizi yorumlarda belirtirseniz, eksik kaldığım yerler için ikinci bir yazı yazıp sorularınıza daha iyi cevap verebilirim.

Birinci yazıdaki yazı içi seo maddesinde yazdıklarım şunlardı:

    [*]Başlıkta anahtar kelime kullanımı
    [*]İlk paragrafta anahtar kelime kullanımı (Bunu yaparken lütfen itici gözükmemeye çalışın, bazı yazıları seo’ya uyumlu yapayım derken maymuna çevirenler oluyor.)
    [*]Bütün yazı içerisindeki kelime sayısına göre anahtar kelime kullanım sayısı
    [*]Url’de anahtar kelimenin bulunması
    [*]Meta Description’da anahtar kelimenin veya varyasyonlarının geçirilmesi
    [*]Yazı içindeki resimlerin isimlerinin ve alt etiketlerinde anahtar kelime bulunması


Bu maddelerin üzerinden tekrar geçelim hızlıca. Yazı başlığınızı ilgi çekici yapmanız gerektiği gibi yazıya ait anahtar kelimenizi başlıkta bulundurursanız ilk aşama tamamdır. Tabi bazı yazılar için aşırı ilgi çekici bir başlık, anahtar kelime kullanımının yerine geçebilir. Buna siz karar verirsiniz. URL yapınız siteadi.com/(bir şey olabilir veya olmayabilir/yazi-ismi/ şeklinde olması gerektiği için aynı zamanda url’de de anahtar kelimeniz bulunacaktır. Aşağıdaki örnekte görebileceğiniz gibi benim url yapım: herzamanileri.com/yazi-ismi.html şeklindedir.



Hatırlatma: Bazen wordpress yazı paneli, başlığı tam yazmadan yarım yamalak yazılmış olan kelimeleri url’ye koyuyor otomatik olarak. Sizin de manuel olarak bunu düzeltmeniz gerekir, yazıyı yayınlamadan önce komple yazıyı tekrardan okuyup seo kriterlerine tekrar göz atmakta fayda var.

Meta Description

Ben Yoast Seo eklentisini kullanmaktayım, size de Yoast’u tavsiye ederim. Oradaki talimatları yerine getirince yazınız zaten gayet uygun oluyor fakat tek tek açıklayalım. Google yazınıza ait etiketinizi indexliyor. Bu meta bilgisi 156 karakterden oluşmaktadır. Bu kısıma yazınız hakkında anahtar kelime veya varyasyonlarını geçireceğiniz anlamlı bir cümle yazmanız gerekmektedir. Bu anahtar kelime cümlenin ilk ögesi de olabilir (olursa aşırı bir faydası var mı gözlemleyemedim) son ögesi de olabilir. Fakat google arama sonuçlarını gözlemlediyseniz yazdığınız anahtar kelime arama sonuçlarında kalın halde gözükmekte. Bu kalın kelimelerin meta etiketinizin başlarına yakın tarafında olması daha şık bir görünüm kazandıracaktır. Örneği aşağıda; Mesela bu şık bir sonuç değil o üç kelimenin description başında olması daha güzel olurdu :)



Yazı İçindeki Anahtar Kelime Sayısı

Kelime sayınıza göre anahtar kelimenizi uygun sayıda metininizde geçirin. En azından bir tanesini kalın(strong veya b etiketi ile) yapın. Göze hoş geliyorsa daha fazla da yapabilirsiniz. Fakat seo’dan anlayan bir kişi makalenizi okumaya geldiğinizde “Bu ne la bütün anahtar kelime varyasyonlarını saçma saçma yerleştirmiş” demesin :)

Yazıya Resim Eklemek

Yazınıza resim koymak ziyaretçinin hoşuna gidebilecek bir durumdur, aynı zamanda bu resmin adı ve alt etiketi anahtar kelimenizi içeriyorsa arama motorlarının da ilgisini çeken bir durumdur. Ben seo friendly images(url) eklentisini kullanıyorum. Otomatik her resmin ismi neyse alt etiketini de aynısı yapıyor.

Site İçi Backlink

En temel olarak geriye backlink kalıyor. Fakat başlığıma yazı içi seoda dikkat edilmesi gerekenler dediğim için sınırlarımız maksimum site sınırlarıdır(tanıtım yazısı almayın vs demiyorum :) ). Bu yüzden alacağınız backlink’i de diğer yazılarınızdan almanız gerekmektedir. Bu nasıl olacak peki? Yazılarınızın tamamını dikkatli bir şekilde yazmanız gerekmektedir bunu yapabilmeniz için.

Örnek

Yazınızı yazarken konuyla ilgili başka bir makaleniz aklınıza geldi. (Mesela yazı böyle giderken “Bu arada blog yazarlarına tavsiyeler serimi de okumanızı tavsiye ederim. Yazı içi seoda yapılacaklar önemli olduğu gibi genel anlamda siteniz hakkında da önem vermeniz gereken çokça yer bulunmaktadır”) demek bu madde için iyi bir örnek olabilir.

Yükselmesini istediğiniz makaleye o yazının anahtar kelimesiyle link verin. Ha bunu başka bir site sahibi size yapmış ha kendiniz. Hatta sizin verdiğiniz link daha değerli. Eğer ki siz emin adımlarla sitenizi güçlendiriyor, değerini arttırıyorsanız verdiğiniz linkin değeri daha fazla olur. Bu yüzden yazılarınızı yazarken diğer yayınladığınız yazılar her zaman aklınızda olsun ve mümkünse bu link ağını güçlendirmeye çalışın her yazınızla. Ancak abartmaya da kalkışmayın.

Site içi seo ile yazı içi seo konusu birbirine çok yakın o yüzden bu yazıdaki yazılanları şiddetle uygulamanızı tavsiye ediyorum. Yoast Seo eklentisini kullananlar içinse yazınızın puanlamasındaki rengi muhakkak yeşil olsun. Sayfa analizi bölümünden basit hatalar yapmışsanız muhakkak düzeltin. Kendi gözlemim* olarak; “Yazı içi seo’su kuvvetli olmayan yazılar kolayca yükselmiyor veya tersini söylersek, yazı içi seosu güçlü olan yazılarınız hızlı bir şekilde iyi yerden sıralamaya girer (ister kurumsal ister blog) ardından yapacağınız işlemlerle hızlı da yükselir.”

Sizin sadece yazı içi seo için önereceğiniz şeyler nelerdir?

* koyduğum yeri yani kendi gözlemimi sitemde anlattım ;)

Kaynak: http://herzamanileri.com/bir-yazida-dikkat-edilmesi-gerekilen-seyler-3-yazi-ici-seo.html