SEOamk.com'da yayınladığım içeriği burada da paylaşmak istedim, ne kadar terbiyesizce cevap yazan, ileri geri konuşan klavye gazileri varsa da o hiç ilgilendirmez, işleri güçleri konuları baltalamak, zaten SEO'dan anlayanların çoğu bunları bilir, amaç bilmeyenlere öğretmek, gelip bunları zaten biliyoruz diye yazmak niye demi :)

Kaynak: http://seoamk.com/hic-googlein-algoritmik-cezasina-yakalanmamanin-6-yolu/



Arama motoru cezaları internet pazarlama dünyasının öcüsüdür. Onlar ölümcüldür. Herşeye gücü yeten algoritmada birkaç ince ayarlarla online işinizi mahvedebilir. Eğer dikkatli olmazsanız, alacağınız ceza işinizi alt üst edebilir. Ben buna şahit oldum.

Bu yazımda size Google’ın dostu olmanızı, algoritma cezasından adım adım nasıl kaçınmanız gerektiğini anlattım. Böylece gelirinizi de yüksek tutabileceksiniz.

Fakat başlamadan önce, algoritma cezalarını gözden geçirelim.

Bu algoritmalar hakkında bilmeniz gereken 2 şey var:

1. Bu makalede algoritma cezaları hakkında anlattım - 2 tane arama motoru ceza türleri vardır – manuel ve algoritmik.


  • Googleplex elemanı sitenize baktığında ve sitenizin ipini çektiğinde manuel ceza yemiş olursunuz. Bu durumda genellikle Google Web Yöneticisi Araçlarından bildirim alırsınız.

  • Web siteniz Google’ın birkaç kalite yönergelerini ihlal ettiğinde algoritmik ceza yersiniz ve sıralamada düşüş yaşarsınız. Google, kullanıcıların yaptığı sorgulamalarda web sitenizin hangi sırada yer alacağını belirleyen karmaşık bir algoritma kullanır. Eğer yaramazlık yaparsanız (algoritmanın gözünde :D ), sıralamada düşüş yaşarsınız. Bununla ilgili yukarıdaki resimde güzel bir örneğe bakabilirsiniz.



2. Cezadan nasıl korunacağınızı anlattım, nasıl kurtulacağınızla ilgili değil - ancak daha önce hazırladığım “14 Adımda Google Panda Cezasından Kurtulma” isimli infografiğe bakabilirsiniz. Algoritmik ceza yediğinizde, yönergeleri ne kadar kötü ihlal ettiyseniz o kadar sıralamalarınız düşer. Kurtulmanız kolay değil, ancak mümkündür.

Aşağıda algoritmik cezadan kaçınmanın 6 yolunu anlattım.

Ders #1: Kuralları öğrenin ve onlara uyun

En önemlisi de Google ne söylediyse yapın. Maalesef Google kuralları yapıyor ve ona uymanız gerekiyor. Eski hileli SEO tekniklerinin etkin olduğu günler geride kaldı, tabi black hat SEO’nun tamamen öldüğünü söylemiyorum :)

Bu web yöneticisi yönergeleri.



Kurallara uymanın en temel yolu da basit strateji izlemeniz: hedef kitleniz için yüksek kaliteli içerik oluşturmak – hilesiz, sadece güzel bir içerik oluşturun.

Yönergeleri okumanızı tavsiye ederim.

Ders #2: İçeriği denetim altına alın

İçeriği denetim altına almak oldukça önemlidir, bu algoritmik cezadan korunmanın en iyi yollarından biridir.

İçeriği denetim altına almak zor değildir. Sadece bunları bilin:


  • Google’ın yönergelerini bilin.

  • Bu bilgiler ile web sitenizin tüm sayfalarını gözden geçirin, yönergelere uygun olduğunu kontrol edin. İçeriğinizin kalitesinin yüksek olduğundan, anahtar kelime doldurma yönteminin (spam tekniği) olmadığından, görsellerin ALT etiketleri olduğundan ve diğer ihlallerin olmadığından emin olun.



Eğer web sitenizin binlerce sayfası varsa, ziyaret sayılarına göre en iyi sayfalarınızı Google Analytics ile gözden geçirin. Sadece Davranış > Site İçeriği > Tüm Sayfalar kısmına tıklayın.



En çok ziyaret edilen sayfalarınızdan başlayın ve aşağıya doğru gidin.

Algoritmik cezanın bir numaralı nedeni spam içeriktir. Tüm içeriklerinizi geliştirirseniz savaşın yarısını kazanmış olursunuz.

Ders #3: Backlink profilinizi temizleyin

Genelde insanlar backlinklerini denetim altına almak için manuel ceza almayı bekliyorlar. Onun yerine, güvenli SEO yapmak için link profilinizi her zaman temiz tutmanız lazım. Bu düşündüğünüz kadar zor değildir.

Google sitenizi indekslerken kullandığı en önemli faktörlerden birisi de link profilinizdir. “Link profili” demek backlinklerinizin listesi demektir. Algoritma sitenizi 2 önemli link özelliğine göre sıralamasını yükseltiyor:


  • Linklerin kaynaklarının kalitesi – linkler kaliteli siteden mi yoksa spam siteden mi geliyor?

  • Linkler için kullanılan anchor metinler – link için hangi metin kullanılmıştır?



Backlinklerinizin listesine Google Web Yöneticisi Araçlarından ulaşabilirsiniz. Bunun için Arama Trafiği >Sitenize Bağlantılar kısmına tıklayın.



Burada, “En çok bağlantı verenler” bölümünde “Diğer” kısmına tıklayın. Daha sonra “Son bağlantıları indir” butonuna tıklayın.

İşte bu dosyada Google’ın sitenizi yükseltmek için kullandığı bağlantılar listesi mevcut. Bu listeyi her iki aydan kontrol edin. Spam linkleri ve optimize edilmiş anchor metinleri bulmaya çalışın.

Zararlı linkler bulduğunuzda – o linklerin bulunduğu sitenin sahiplerine e-posta atın ve linki kaldırmalarını isteyin.

Eğer site sahibi cevap vermezse veya linki kaldırmazsa, disavow aracını kullanın.

Algoritmik cezalara neden olan iki numaralı sebep ise spam bağlantılardır. Link profilinizi temizleyin ve temiz tutun, ve muhtemelen de hiçbir zaman algoritmik ceza yemezsiniz.

Ders #4: SEO’cunuzu dikkatli seçin

Web siteleri mahvetmek için zararlı teknikler uygulayan bir sürü SEO’cu (!) ve ajanslar mevcut. Bunlar eğer SEO konusunda gerçekten başarılı olsaydılar kendi sitelerine SEO yapardılar ve arama motoru optimizasyonu ile ilgili anahtar kelimelerde ilk sayfalarda olurlardı.

Ancak ne yazık ki SEO’dan anlamayan birçok site sahipleri ucuz paketlere para ödüyorlar ve bir süre sonra mahvolmuş siteleriyle karşılaşıyorlar, sonra da hayal kırıklığına uğruyorlar, ben şahsen bir çok kez şahit oldum.

Bazı SEO’cular hala bu teknikleri uyguluyorlar:


  • Dizinlerden alınan ve diğer düşük kaliteli linklerle sitenizi spama çeviriyorlar.

  • 4-5 sene önceki teknikleri uyguluyorlar, örneğin, optimize edilmiş anchor metinler, footer ve hacklink alıyorlar.



SEO Danışmanlığı hizmeti sağlayanlara bir takım sorular sorabilirsiniz:


  • Siteye tam olarak ne yapıyorsunuz? Hangi sayfalara çalışma yapıyorsunuz? Ne tür site içi linkleme yapıyorsunuz? Anlatın.

  • Backlinkleri nasıl alıyorsunuz? Bu backlinkler hangi sitelerden alınıyor? Sitelerin kalitesi nasıl?



SEO’cunuzun sahtekar olup olmadığını anlamalısınız, asla fiyatlara kanmayın. Çünkü SEO gerçekten masraflı bir işlemdir, ancak komik fiyatlara paket satmaya çalışan sahtekarların sayısı az değil.

Ders #5: Google algoritma güncellemelerinden haberdar olun

Algoritmik kuralları ihlal ettiğinizi herzaman değişen algoritmayı anlayarak öğrenebilirsiniz.

Neyse ki, bu güncellemelerden haberdar olmanın birkaç yolu var. Moz’un algoritma güncelleme geçmişi ile tüm algoritmik güncellemelerinden haberdar olabilirsiniz.



Genelde Penguen veya Panda güncellemeleri sitenizi etkileyebilir.

Ders #6: Mükemmel içerik oluşturmaya devam edin

Bu en önemlisidir, günümüzün arama dünyasında, içerikten daha önemlisi yoktur.

Burada yapmanız gerekenler:


  • Tutarlı içerik oluşturun, çünkü içerik pazarlaması sürekli yapılması gereken bir şeydir.

  • Herhangi bir içerik oluşturucu program kullanmadan kendiniz veya editörleriniz yazsın.

  • Farklı türden içerikler oluşturun, yani infografikler ve videolardan, webinerlerden, e-kitaplarından bahsediyorum. Bunlar oldukça değerlidir, kullanıcıların sitenize bağlı kalmalarını sağlayabilirsiniz ve trafiğinizi arttırabilirsiniz. Size bu konuda önerebileceğim kitap ise “Dijital Çağda İçerik Yönetimin Kuralları”.



Delicesine içerik hazırladığınızda, insanlar ziyaret edecek, tıklayacak, öğrenecek, paylaşacak vs… Yavaş yavaş backlinkler gelmeye başlayacak. Sıralamada yükselmeye başlayacaksınız. Ve en önemlisi de, cezalardan korunacaksınız.

Sonuç

Oyunu akıllıca oynarsanız, bu arama oyununu kazanabilirsiniz. Google’ın ne istediğini öğrenmeye başlarsınız, algoritmanın nasıl çalıştığını öğreneceksiniz, aynı zamanda başarılı olmak için ne yapacağınızı da öğreneceksiniz.

SEOamk‘nin başarısı benim savunmalı oyunuma ve içerik pazarlama becerilerime bağlı. Birçok kişiye de başarılı olmaları için yardım ettim.

Hiç şu ana kadar algoritmik ceza yediniz mi? Niye ceza yediniz ve nasıl kurtuldunuz? Yorum yaparak paylaşmanızı rica ediyorum.