Google, arama algoritmasında bazı güncellemelere gitti ve söz konusu güncelleme sonrasındaki arama sonuçlarında tahminen %35’lik bir değişimin meydana geleceğini açıkladı.
Arama sonuçlarında çıkan adreslerin olabildiğine güncel olmasını isteyen Google, arama algoritmasının bu yönde ve daha sağlıklı sonuçlar vermesi adına birkaç düzenleme gerçekleştirdi. Bahsi geçen düzenleme ile belli aralıklarla tekrarlanan ve süreklilik kazanan etkinlik ve durumlara dair son bilgilerin çıkması sağlanacak. Örnek olarak, “Kurban Bayramı” şeklinde bir arama yaptığınızda bu zamanda kadar 2010 ve birkaç yıl öncesine dair sonuçlar da karşınıza ön sıralarda çıkabiliyordu. Ancak yeni düzenleme ile “Kurban Bayramı” şeklinde bir arama yapmanız halinde girdiğiniz “tekrarlanan etkinlik” ifadesini ilgilendiren en son içerikler karşınızda olacak. Diğer yandan Wikipedia içerikleri gibi Google algoritması tarafından bir şekilde “eskimez” olarak fişlenen sonuçlar da üst sıralardaki varlıklarını sürdürecekler.
Günümüz yaşamı “güncel” olmak üzerine büyük çaba harcıyor. İçerik ve içerik arayan kişilerin dünyaları da böyle. Sahip olduğu arama algoritmasının bu yönde bazı eksiklikler barındırdığını fark eden Google, yayıncıların daha güncel ve kullanıcıların da aynı güncellikte içeriklerde buluşmasını kolaylaştıracak.
Üzerinde durduğumuz konuların dışındaki arama sonuçları için de güncel olma bir adım öteye taşınmış durumda. Caffeine ve Panda algoritma sistemleri ile güncel içerik üretimini teşvik edici bir yapıya bürünen Google arama servisi, kendini sürekli tekrarlamayan kelimelere dair sonuçlarda da “yakın tarih” unsurunu biraz daha dikkate alacak.
Yeni düzenlemelerin tam olarak hayata geçmesiyle birlikte tahmin edildiği gibi %35’lik bir etkilenme oranının ne kadarını gözlemleyeceğimizi birlikte göreceğiz.
Kaynak: http://sosyalmedya.co/google-arama-algoritmasi/