Twitter bildiğiniz gibi e-ticaret sitelerine en çok hit sağlayan sosyal ağlardan biri. Bana sorarsanız bu konuda lider :) Ancak hatalı kullanımlar ve başarısız paylaşımlar sonucu istediğini alamayan, hatta beklediği sonuçları yakalayamayan pek çok site de mevcut. Bu yüzden rehberin sizlere yardımcı olacağını düşünüyorum.

Müşterilerin İlgisini Çekme Aşaması:

1. Takip Et Butonu
Eğer ziyaretçileriniz bir Twitter hesabınız olduğunu bilmiyorsa elbette ki sizi takip edemeyeceklerdir. Bunun için öncelikle sitenize bir Takip Et butonu eklemenizi öneririm. Dikkat ederseniz günümüzde pek çok web sitesinde bu uygulama mevcut ve bu sayede takipçi kazanabiliyorlar.

2. Twitter İle Giriş Yap
İnsanlar eskisi gibi değiller artık. Kısacık formları bile doldurmak oldukça zahmetli gelmekte çünkü günümüzde herhşey inanılmaz hızlı ilerliyor. Bir de siteye üye olma formu doldurmak istemeyeceklerdir. Bu aşamada karşımıza Facebook ile başlayan otomatik giriş butonları çıkıyor.

Bir e-ticaret sitesine kayıt olurken ilk lazım olan şey elbette bir e-posta adresi ve şifre. Daha önce Twitter hesabına giriş yapmış birisinin sadece bir butona tıklayarak e-posta adresini ve şifresini belirlemesi yeterlidir. Adres girişini en son yapacak olmak potansiyel müşterilerinize sağladığını bir kolaylık olacaktır.

Paylaşımlar:

1. Kişisel Yaklaşım
Artık herkes herşeyin kendisine özgü olmasını bekliyor. Öyle ki e-ticaret sitelerinin tasarımlarında bile kişisel değişiklikler görmek istemekteler. Bu şartlar altında sizin de takipçilerinize “xxx firması olarak kampanya yaptık” yerine “bu kampanyayı kaçırmayın” şeklinde bir yaklaşım doğru olacaktır

2. Takipçilere Özel Kampanyalar
Biliyorum sitenizde zaten onlarca kampanya var ama bir tane de sadece Twitter takipçilerinize yapsanız ne olur? Hemen söyleyeyim güzel bir etkileşim olur. Hem takipçi sayınızı arttırabilir hem de satışlarınızı desteklemiş olursunuz. Örneğin “Bu twiti paylaşan takipçilerimize özel bir indirimimiz var” deseniz?

3. Etkileşimlerde Artış Sağlama
Takipçi sayınız belli bir sayıya ulaştıktan sonra (milyonlardan bahsetmiyorum birkaç yüz bile yeterli) etkileşime geçmenizde fayda var. Çok büyük fikirler yaratmanızdan bahsetmiyorum. Basit birkaç soru sormanız ve ufak çaplı da olsa bir hediye vermeniz profilinizin ve paylaşımınızın defalarca kez paylaşılmasını sağlayacaktır.

4. Ürün Paylaşımı
Elbette siz bir ticaret yapıyorsunuz ve ürünlerinizin tanıtımını da yapmalısınız ancak günde 20 tane ürün paylaşan bir hesabı kim takip eder ki? Bu sayısı kısıtlı tutun, bana sorarsanız 1-2 maksimum 3 ürün yeterlidir.

5. Cevaplar
Takipçilerinizin sorularını mutlaka cevaplayın. Cevabı belli olmayan bir soru dahi olsa “İlgili birime aktarıyoruz” şeklinde bir cevap yazmanız yeterli.

6. Hashtag
Malum Twitter’ı diğer sosyal ağlardan ayıran en büyük özelliklerinden biri #hashtag uygulaması. Siz de faydalanın ve sizinle aynı düşünceye sahip kişilere ulaşın. Sektörünüzle ya da sattığınız ürünlerle ilgili yeni hastagler oluşurun. Hatta sizinle alakası olmayan hashtagleri de kullanabilirsiniz. Elbette burada #TakipEdendiTakipEderim şeklinde hashtaglerden bahsetmiyorum ancak geçtiğimiz aylarda tren olan #Anlayamazsınız hashtagini onlarca markanın kullandığını hatırlatmak isterim.

Reklamlar:
Twitterın sponsorlu reklamları oldukça başarılı sonuçlar yakaladığını biliyoruz. Gerçi en son duyumlarımda Twitter o kadar memnun değildi ancak reklamverenlerin başarılı sonuçlar yakaladığını biliyorum. Siz de kullanın. Twitinizi paylaşın ya da hesabınızın takip edilmesini sağlayın. Twitter reklam ağı sizin ulaşamadığınız binlerce hatta milyonlarca kişilik kitlelere sizi ulaştıracaktır.

http://www.ademaltan.com.tr/e-ticaret-siteleri-icin-twitter-kullanim-rehberi/