Facebook haber kaynağında yaptığı algoritma değişiklikleri ile birlikte sayfaların organik erişimin düşmesi ile birlikte tepkiler çeken ve sayfa yöneticilerinin ve markaların aşırı şikayetlerine maruz kalan Facebook organik erişiminin düşmesinin nedenini açıkladı.

Facebook reklam pazarlama başkanı Brian Balon, organik erişiminin düşmesini 2 nedenden kaynaklandığını belirti. şirketin reklam pazarlama başkanı Bolan, ilk neden olarak Facebook üzerindeki içeriklerin çok fazla olması organik erişiminin düşmesine neden olduğunu dile getiren Balon, bir kullanıcının sosyal paylaşım ağına giriş yaptığında sayfalar ve arkadaş çevresi ile birlikte 1,500'den fazla bir içeriğin hazırda olduğunu açıklarken bu kadar çok içerik üretilmiş olması organik erişiminin düşmesindeki ilk neden olarak gösterdi.

Konu ile açıklamalarına devam eden Brian Bolan, haber kaynağının çalışma algoritması hakkında da bilgi verdi. Bolan, Kullanıcıları fazla rahatsız etmemek için bu çok üretilen içerikleri göstermek yerine kullanıcıların ilgi alanlarıyla alakalı içerikleri gösterildiğini dile getirirken kullanıcının haber kaynağında 1.500 içerik yerine kullanıcının ilgi alanına göre ilgisini çekecek olan 300 içeriğin gösterildiğini belirti.

Firmanın reklam pazarlama başkanı Brian Balon, ayrıca Spam içeriklere karşı önlem almak için geçtiğimiz haftalarda yapılan bir değişikle sadece kaliteli içerikleri öne çıkarmak istemelerinin nedenini de açıkladı. Brian Bolan, kullanıcılar için sadece kaliteli içerikleri öne çıkarmalarındaki nedeni ise yine Facebook'ta bulunan fazla içeriğe bağlarken çok içerik olduğu ve artık insanların bunlara harcayacak vakti olmadığı için birçok kullanıcının sadece sayfanın başında çıkan içeriklere göz gezdirdiğini ve zaman akışındaki diğer bölümlerine bakmadığını dile getirdi.

Kaynak http://www.yasamkalemi.net/2014/06/sayfalardaki-organik-erisimin-dusmenin.html

İlgili