Bir önceki yazımızda Oyun Sitelerinin seo analizini yapmıştık. Konuda birçok kişi analizler nasıl yaptığımızı sormuştu. Sorulara istinaden bu konuyu hazırlama gereği duyduk.

Seo çalışmalarının en önemli stratejilerinden biri de rakip analizidir. Bu stratejiyi iyi analiz ederek oluşturulan planlara sahip sitelerin ilk sıralarda olması yolunda büyük bir adım atmış sayılırlar. Seacrh Mectrics işte tam olarak bunu sağlıyor. İçerdiği onlarca analiz raporları ile rakiplerinizin;


    [*]En çok trafik çektiği anahtar kelimelere
    [*]Sosyal medya paylaşım rakamlarına
    [*]Backlinklerine
    [*]Hedef kelimelerin ne kadar arandığına
    [*]Backlinklerin dağılımına
    [*]Ücretli verdiği reklamlara
    [*]Reklamların ortalama tık başı maliyetine
    [*]Haftalık/Aylık/Yıllık sıralamasına


ve çok daha fazlasına tek site ile erişebilirsiniz. Şimdi bir site analiz ederek Search metricsi inceleyelim. Hedef sitemiz hurriyet.com.tr olsun.



İlk aramamızı yaptığımız anda karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran çıkıyor.





Üstteki çizgili alan Görünürlük kısmıdır. Hurriyet.com.tr yaklaşık 1 yıldır istikrarlı şekilde arama motorlarında görünüyor anlamındadır.

Seo visibility

Bu alan anahtar kelime performanslarının yer aldığı bölümdür.

Keywords: sitenin toplam anahtar kelimeleri sayısını

Top 10 Keywords: Hedef kelimelerinde ne kadarının ilk 10 sırada olduğunu

Word Seo visibility: Dünya üzerinde ne kadar kelimede görünürlük sağladığını ifade ediyor

Hemen yan kutucukta bulunan alana yani paid visibility alanına geçelim. Bu alan ücretli verilen reklamları göstermektedir.

Keywords: Reklam verilen anahtar kelime sayısı

#1 Keywords: 1. sırada yer alan anahtar kelimeler

CPC : reklamların ortalama tık başı maliyetleridir.

Social visibility

Üst kısımda yer alan rakam toplam sosyal paylaşım istatistiğidir. Hurriyetin 133 milyon gibi çok büyük rakam ile içeriklerinin paylaşıldığını görebilirsiniz.

Alt kısımda son döneme ait sosyal paylaşım sitelerinin rakamlarını görebilirsiniz.

En sağ alanda backlink bilgileri bulunmaktadır. Bu bilgilerin özellikle toplam backlink sayısından pek emin değilim. Fakat detaylı incelemede detayları görebilirsiniz. Yinede backlink konusunda ahrefin daha iyi olduğunu söylemek gerek.



Şimdi tanıttığımız bölümlerin detaylarına inelim.



Seo Visibilitye tıkladığımızda karşımıza hurriyetin sıralama listesi çıkıyor. Bu alan çok önemli. Çünkü bu alan sayesinde hedef kelimelerin ortalama aranma sayılarını ve sıralamaya göre aldığı trafiği görüntüleyebiliyorsunuz.





Aynı sayfanın biraz daha altına indiğimizde sosyal paylaşımlarını inceleyebiliyoruz. Maalesef bu alan ücretli kullanıcılara gözüküyor.



Paid visibilitye tıkladığımızda ise hangi kelimelere reklam verildiğini, bu reklamların ve hedef kelimelerin ne kadar gösterim aldığını, ortalama tıklama maliyetlerini ve dönüşüm oranlarını görebilirsiniz. Etkileyici bir rapor olduğunu belirtmek istiyorum







Ayrıca sistemde backlink ve sosyal medya detaylarını da inceleyebiliyorsunuz. Fakat önceki mesajımda belirttiğim gibi backlink konusunda ahrefs daha iyi.





Böyle detaylı bir sitenin ücretsiz olmayacağını düşünüyorsunuz fakat evet ücretsiz. Biraz kısıtlamaları olsada ücretsiz. Ücretsiz versiyonlar fonksiyonların bir kısmı kapalı. Ücretli versiyonlarda ise oldukça iyi avantajlar var. Örneğin çok daha güncel verilere sahip olabiliyorsunuz, bu size hızlı aksiyon almanızı sağlayacaktır. Ücretli sürümlerin karşılaştırmasını aşağıda ki tablodan inceleyebilirsiniz. Fiyat 69 dolardan başlamaktadır. Siteye http://suite.searchmetrics.com/en/research linkinden ulaşabilirsiniz.




Kaynak: http://www.seotez.com/search-metrics-ile-rakiplerinizi-analiz-edin.html