lostyazilim
tr.link

Sosyal Medya Stratejisi Oluşturmada 3 Önemli Adım

5 Mesajlar 1.016 Okunma
lstbozum
tr.link

frkn frkn Öğrenci Kullanıcı
  • Üyelik 08.09.2013
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad F** G**
  • Mesajlar 246
  • Beğeniler 84 / 47
  • Ticaret 14, (%100)
Çoğu şirketin kendi pazarlama çabalarının arkasındaki genel amacı satışlarını arttırmak ve daha çok kazanmaktır. Bir sosyal medya pazarlaması doğru ve etkili bir şekilde kullanıcı odaklı yapılırsa mutlak suretle kazançlarınızı arttırmakla beraber markanızın bilinirliğini de arttıracaktır. Şirketin sosyal medya odaklı olmasının dışında bir sosyal medya stratejisi aynı zamanda hedeflere eksiksiz ulaştırır. Gerekenleri yapabilen, bunun için zaman ve enerji harcayan herkes sosyal medya gönderileriyle başa çıkabilir.

Peki, nasıl mükemmel bir sosyal medya stratejisi oluşturabilir?

1#ŞİRKET HEDEFLERİNİ DEĞERLENDİRİN

Bir pazarlama aracı olarak sosyal medyayı kullanırken şirketin ulaşmak istediğini belirlemek etkili bir sosyal medya stratejisi oluşturmada ilk adımdır. Neyi amaçlıyorsunuz ve nasıl bir mesaj vermek istiyorsunuz? Web sitenize daha fazla ziyaretçi kazanma yolunda çalışıyor musunuz? Şirketinizin duruşunu belirleyecek medya kanalını seçmek önemlidir. Şirketinizi hedefine ulaştıracak ve hedef kitle ile iletişiminizi arttıracak sosyal medya ağları bulun.

“Kullanıcı Odaklı Olmak ve Kitleyi Anlamak” sosyal medya stratejinizi planlarken anahtarınız olacaktır. Kendinize şu soruyu sormalısınız “Benim hitap ettiğim kitle kimlerden oluşuyor ve bu kitle benden ne bekliyor?” Hedef kitleniz sizi ilgiyle takip edecek çünkü yayınladıklarınızın kıymetini anlayacaklar. Oradalar, çünkü şirketinizin öneminin farkındalar ama daha fazlasını öğrenmek istiyorlar sosyal medya aracılığıyla sizden daha kullanışlı, eğlenceli ve interaktif malzemeler bekliyorlar.

2#SOSYAL MEDYA STRATEJİSİ UYGULAMASI

Sosyal medya iş için önemli bir araç olmaya devam ederken, sosyal medya stratejinizin potansiyel müşterilerinizi etkilemesi önemlidir. Sosyal medya stratejileri doğru uygulandığı zaman ürünlerinizin ve servislerinizin hedef kitle içinde yayılmasına yardımcı olur. Gün be gün taslaklarınızı organize etmeniz ve içeriklerinizi zamanlayarak detaylarda karar kılmanız etkinliğinizi arttıracak ve sosyal medya kampanyanızda doğru adım atmanızı sağlayacaktır.

İçeriğinizi planlarken birkaç şeyi belirlemek önemlidir. Öncelikle, içeriğinizin şekli ve kimliği nasıl olmalıdır, içeriğiniz nerede paylaşılacak, içeriği kim hazırlayacak ve de ne sıklıkla paylaşacak?



Bu planlamanın bir parçası olarak takipçileriniz bu şirket ile ilgili bilgi ararken takipçilerinizin sık kullandığı anahtar kelimeleri birleştirmek önemlidir. Ayrıca görüntüleri kullanarak mesajlarınıza karakter eklemek için bir anahtardır. (herkes fotoğraflara bakmaktan zevk alır. Uygulama aşaması usulünce uygun kanallara gönderi paylaşmakla alakalıdır. :))

3#DEĞERLENDİRMEK VE SÜREKLİ ÇALIŞMAK

Hedeflerinize doğru ilerlemenizi değerlendirmek sosyal medya stratejisi seviyenizi geliştirmeniz kadar önemlidir. Eğer çabalarınızın sonuçlarını ölçüp biçmiyorsanız istediğiniz gibi başarılı olamayacaksınız demektir. Her haftanın sonunda ya da her ayın sonunda değerlendirmelerinizi yaparak şirketinizin statüsüne çekidüzen verebilirsiniz. Sosyal medya sürekli değişen bir ortamdır. Eğer değerlendirmelerinizi düzenli olarak yapmıyorsanız sürekli değişen ortama ayak uydurmakta zorlanabilirsiniz demektir. Bu da arzuladığınız sonuçları elde etmek için neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını öğrenmeniz için fırsat sağlar. O da sizin takipçilerin gözünde ilgili & ilginç kalmak için en iyi uygulamalar üzerinde güncelliğinizi korumanız anlamına gelmektedir.

Sosyal medya stratejisi kurgulamanın genel pazarlama çabalarının başarısına katkıda bulunma ve işletmenizin temel hattında asla küçümsenmeyecek kadar faydalı olacağına emin olabilirsiniz…

Saygılarımla Furkan Gökçöl.

Eğer bu içerik hoşunuza gittiyse sizde dilerseniz web sayfamda ki bu konuya bir yorum yapıp beni sosyal mecralarda destekleyebilirsiniz.

Kaynak: http://furkangokcol.com/sosyal-medya-stratejisi-olusturmada-3-onemli-adim.html
 

 

wmaraci
reklam

SuhaMete SuhaMete SEO Danışmanı Kullanıcı
  • Üyelik 31.05.2013
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek SEO Danışmanı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad K** M**
  • Mesajlar 2548
  • Beğeniler 21 / 535
  • Ticaret 76, (%100)
Çok güzel bir makale olmuş kardeşim, bilgi kokuyor :)
frkn

kişi bu mesajı beğendi.

mvk mvk www.mistik.org Kullanıcı
  • Üyelik 06.09.2013
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Yazılım&Ticaret
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** K**
  • Mesajlar 587
  • Beğeniler 15 / 101
  • Ticaret 43, (%100)
Güzel ve açıklayıcı yazmışsınız hocam, tebrikler.
frkn

kişi bu mesajı beğendi.

iskifogl iskifogl WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 21.06.2014
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum KKTC
  • Ad Soyad A** İ**
  • Mesajlar 1121
  • Beğeniler 139 / 152
  • Ticaret 7, (%100)
Güzel bir makale olmuş, teşekkürler.
frkn

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

frkn frkn Öğrenci Kullanıcı
  • Üyelik 08.09.2013
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad F** G**
  • Mesajlar 246
  • Beğeniler 84 / 47
  • Ticaret 14, (%100)

Süha Mete adlı üyeden alıntı

Çok güzel bir makale olmuş kardeşim, bilgi kokuyor :)


Teşekkür ederim süha :)

Ek Olarak:

mvk adlı üyeden alıntı

Güzel ve açıklayıcı yazmışsınız hocam, tebrikler.


Teşekkür ederim umarım faydalı olabilmişimdir. :)

Ek Olarak:

Tetsu adlı üyeden alıntı

Güzel bir makale olmuş, teşekkürler.


Rica ederim. :)
 

 

wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 2 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 2 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al