Çiçeği burnunda E-Ticaret girişimcilerine faydalı olabilecek bir yazıyı daha fazla kişiye ulaşması için burada paylaşıyorum:
E-Ticaret sitelerinin yükselişinin en önemli basamağı şüphesiz “müşteriyi iyi tanımak”. Müşteriyi iyi tanıyan e-ticaret siteleri haliyle gelecek planlarını daha isabetli yapabiliyor.
Son yapılan e-Ticaret araştırmalarından birine göre ülkemizde bayanlar e-ticaret sitelerine daha çok güveniyor. Kadınların yüzde 76′sı e-ticaret sitelerini güvenli bulurken, erkeklerin yalnızca yüzde 52′lik bir bölümü e-ticaret sitelerine güveniyor
Atifunaldi.com.tr tarafından yayınlanan araştırma belgesine göre ankete katılanların yüzde 76’lık bir bölümü online alışveriş yaptığını belirtiyor ve genel olarak e-ticaret sitelerine olan güven sorulduğunda ise katılımcıların yüzde 64’ü bu sitelere güvendiklerini, yüzde 36’sı ise güvenmediklerini söylüyor.
Araştırmada yer alan bazı bilgiler şöyle:
[*]Türkiye’de en çok alışveriş yapılan ve bilgi alınan e-ticaret siteleri
[*]Ürünler ve fiyatlar hakkında bilgi veren sitelerden yararlanma oranları
[*]İnternetten alışveriş yapma oranları
[*]Türkiye’de e-ticaret sitelerine güven oranı
[*]Kadın ve erkeklerin internetten alışveriş yapma eğilimleri
[*]Kadın ve erkeklerin e-ticaret sitelerine güven oranı
[*]En sık kullanılan e-ticaret sitelerinin cinsiyete göre ziyaret dağılımı
[*]Ziyaretçilerin gelir durumuna göre en sık kullanılan e-ticaret siteleri
[*]İnternetten alışveriş yapan kitlenin yaş dağılımı
[*]İnternetten alışveriş yapan kitlenin gelir durumu
Kaynak: Türkiye’de E-Ticaret Sitelerinin Kullanıcı İstatistikleri