wmaraci reklam

Oyun motorunda uygulama geliştirme mantıklı mı?

4 Mesajlar 623 Okunma
pst.net
wmaraci reklam

Mfa Mfa WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 18.06.2019
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Mezun
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** A**
  • Mesajlar 986
  • Beğeniler 304 / 308
  • Ticaret 1, (%100)
Selamun aleyküm, bundan ortalama 5 yıl önceye kadar unity oyun motoruyla orta seviye (bilgimle) basit oyunlar gelistiriyordum. 2-3 sene kadar uğraşmıştım. En son 5 yıl önce 2 sene uğraştığım yüzlerce sayfalık kod bulunan ana projem yedeklerken silindi. Geri getirdiğimde dosyalar mahvolmuştu. Bende delirdim ne var ne yok sildim kaldırdım programı. Bir daha bu işe girmicem demiştim çok vakit alıyordu. O zamandan bu zamana baya güncelleme gelmiş, bilgim köreldi ama tazeleyebilirim inşallah.

O zamanlardan kalma kafamda bir soru vardı hala geçmedi. Android studio yerine unity gibi oyun motorlarindan mobil uygulama (oyun değil) geliştirmek mantıklı olur mu? Java sevmiyorum ve bilmiyorum, C# a daha hakimdim. Bu fikri denemistim biraz ama dosya boyutu çok fazla oluyor. Bunun dışında oyun motorunun temel ihtiyaçları ekran kartı işlemci ram vb çok fazla kaynak tükettiği söyleniyordu. Uygulama yapmanın çok mantıksız olacağı söyleniyordu yabancı forumlarda. Ve cihaz hakimiyeti konusunda kısıtlı kütüphanesi olduğu söyleniyordu. Şuan durum nedir? Güncellemelerle belki kontrol edilebilir boyuta gelmiştir kaynak tüketimleri. Android studio bilmeyen birinin unity oyun motorunda uygulama geliştirmesi mantıklı mı? Tekrar bu sektöre adım atmalı mıyım uygulama olarak? :)
 

 

wmaraci
reklam

apollon1 apollon1 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 21.10.2018
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad A** T**
  • Mesajlar 67
  • Beğeniler 52 / 29
  • Ticaret 0, (%0)
Bu durumu şöyle özetleyebiliriz; Uygulamalar telefonlara 1 litre suyu kaynattıracak, 100 dereceye getirttirecek diyelim. Her yazılım, telefona bir su ısıtıcı verirken; senin yazılımın cihazlara 1 litre suyu kaynatsın diye kocaman kazan, bir sürü odun veriyor olacak. Su, her şekilde kaynayacaktır ama seçtiğin yöntem pek uygun olmayacaktır.
 

 

FurkanCanoz FurkanCanoz WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 10.03.2015
  • Yaş/Cinsiyet 27 / E
  • Meslek Android Develoading....
  • Konum Konya
  • Ad Soyad F** C**
  • Mesajlar 1038
  • Beğeniler 753 / 343
  • Ticaret 5, (%100)
Bende ilk mobil uygulamamı Unity ile yapmıştım, boyutu 36 MB olmuştu. Uygulama ağır çalışıyordu vs vs. problemler çıkınca Android Studio öğrendim, Büyük projelerin bile 2-5 MB boyutta ve çok stabil çalıştığını görünce Unity'i kaldırdım. Kısaca hocam sana tavsiyem Android Studio öğren. Unity oyun konusunda iyi, çünkü bu konuda indiren kişilerden çok feedback aldım. (Küçücük bir uygulama ama neden 36 mb? gibi..) yani boş yere kullanıcının telefonu kastırırsan, boyutu büyük tutarsan düşük yıldız alırsın ve indirenler uygulamanı silerler buda sana para getirmez.
 

 

Sardığımla aradığım mutluluktu güya..

AsosyalAdam AsosyalAdam Makale-SEO-Tanıtım Yazısı Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 10.07.2015
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek SEO - Tanıtım - Backlink
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** K**
  • Mesajlar 658
  • Beğeniler 40 / 114
  • Ticaret 39, (%100)
Android studio kullan, unity ile hem zor hemde gereksiz büyük, sizin uygulamanızla aynı özellikte olan uygulama 2mb olurken sizinki kat kat fazla büyük olur, hemde kullanışlı değil uygulama için unity.
 

 

wmaraci
Mersin evden eve nakliyat
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al