wmaraci reklam

Text yerine image konulabilir mi ?

6 Mesajlar 788 Okunma
wmaraci reklam

MuratTabu MuratTabu WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 16.06.2016
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek turizm
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** T**
  • Mesajlar 329
  • Beğeniler 54 / 99
  • Ticaret 3, (%100)
Merhaba arkadaşlar, bir program üzerinde çalışıyorum. Şuanda text soru text cevap olabiliyor ama ben bunları image yapabilir miyim ? Yani resimli soru resimli cevap. Kodları aşağıya atıyorum.

public Text soruismi, cevapa, cevapb, cevapc, cevapd, skorYazi, zamanYazi;

soruismi.text = sr.sorular[sorusayi].soruismi;
cevapa.text = sr.sorular[sorusayi].cevapa;
cevapb.text = sr.sorular[sorusayi].cevapb;
cevapc.text = sr.sorular[sorusayi].cevapc;
cevapd.text = sr.sorular[sorusayi].cevapd;


http://prntscr.com/jxynjh

Yukarıdaki kodları resimde görünen yerleri doldurup çekiyorum. Ben kodlarda değişiklik yapsam image olarak, resimdeki kısımlara yazı yerine image dosyasını atabilir miyim ?
 

 

SMM Panel, Sosyalyuvam, Bayilik Paneli, En Uygun Panel, Takipçi Paneli
reklam

ikodev ikodev Developer Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Developer
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad İ** Ş**
  • Mesajlar 1019
  • Beğeniler 321 / 320
  • Ticaret 19, (%100)
Dostum bunun için bir çok yol var şimdi hangisini buradan nasıl anlatabilirim şaşırdım biraz.
Yanlış anlamadıysam sen sorunu, resimlerle cevaplıcaksın. 4 tane resim olacak doğru bunlardan biri?

Eğer böyleyse,
Öncelikle 4 buton oluşturcaksın, içerisinde ki 4 resim kod tarafından değişecek. Peki doğru cevabı nasıl anlıcaksın, bu 4 butonu tek bir fonksiyona bağlıcaksın örneğin;

function gelenCevap(int a)
{
if( a == 1 ) // doğru cevap
// işlemler
}

Gibi.. 4 buton tek fonksiyonu çağıracak ama gönderdiği değerler farklı olacak.
 

 

ikodev ikodev Developer Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Developer
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad İ** Ş**
  • Mesajlar 1019
  • Beğeniler 321 / 320
  • Ticaret 19, (%100)
Mantıken şöyle bir soru doğuyor ; Peki ya cevapları her seferinde ben mi manuel gireceğim bunun oto yolu yok mu? Var tabikide.. Butonun OnClick kısmına AddListener komutuyla dinamik olarak içeriğini değiştirebiliyosun bunu araştırman gerek biraz.. Aksi durumda paslaşırız şuanlık yoğunluğum olduğu için bakamıyorum ama bahsettiğim kelimeleri araştır bir şeyler yapabileceğine eminim :)
 

 

MuratTabu MuratTabu WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 16.06.2016
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek turizm
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** T**
  • Mesajlar 329
  • Beğeniler 54 / 99
  • Ticaret 3, (%100)
Biraz araştırayım, teşekkür ederim. Yapabileceğimi sanmıyorum ama bakalım belki yapabilirim :D
 

 

wmaraci
wmaraci

ikodev ikodev Developer Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Developer
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad İ** Ş**
  • Mesajlar 1019
  • Beğeniler 321 / 320
  • Ticaret 19, (%100)
MuratTabu

Hadi bakalım aksi bi durumda haber vermen yeterli detaylı görüşürüz :)
MuratTabu

kişi bu mesajı beğendi.

SefaCanDemir SefaCanDemir Front-End Developer Kullanıcı
  • Üyelik 10.11.2013
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Front-End Developer
  • Konum Adana
  • Ad Soyad S** D**
  • Mesajlar 1345
  • Beğeniler 234 / 472
  • Ticaret 12, (%100)
Sanırım unity kullanyorsunuz.

Eğer böyle ise ve yapmak istediğiniz sadece görünüm ise (cevaplar metin olacak ise):

Öncelikle Unity Asset Storden TextMesh Pro (ücretsiz) eklentisini indirin. Daha sonra her hangi bir şık arkaplan tasarımı yapın. UI Elements den bir Button ekleyip Image Source'unu tasarladığınız arka plan olarak değiştirin. Ve tasarımınız daki text in görünmüne ulaşmak (Border, shadow gibi değerler vermek) için button içindeki texti silip TextMesh Pro ekleyin (UI > TextMesh Pro idi sanırım.) TextMesh Pro üzerinde iken Inspector den aşağıdaki Material kısmını açın ve oradaki Shadow, Border, Outline vs gibi değerleri tasarımınıza göre ayarlayın.

Eğer komple resim olacak ise de:

4 Buttonu istediğiniz şekilde arayüze (Canvas) yerleştirin. Daha sonra boyutlarını ayarlayın. Asset dosyanızda Answers > Question 1 > şeklinde soru soru dosyalar açıp içlerine cevap resimlerini atın. (İşinizi kolaylaştırmak için cevap resimlerinin adlarını question1_a.png vs. gibi ayarlayın.) Daha sonra bir AnswersImage adında script dosyası oluşturup tüm referansları Start Update gibi hazır fonksiyonları silin sadece class kalsın sonrasın da ise,


public Sprite[] question1_answers;
public Sprite[] question2_answers;
...
...


şeklinde her soru için bir array sprite tanımlayın. Daha sonra boş bir gameObject oluşturup Answers adını verin. Ve bu gameObjecte scripti atın. Inspector den her sorunun cevap resmini tek tek yükleyin. Soruları yüklediğniz fonksiyonun olduğu sayafa da


(using UnityEngine.UI; <--- Referansınızı eklemeyi unutmayın.)

public Button answer1;
public Button answer2;
public Button answer3;
public Button answer4;

public AnswerImage images; //Resimlerin bulunduğu scriptimiz.


şeklinde tanımlamaları ekleyin ve bu scriptiniz hangi objede ise onun inspectorun den cevap buttonlarınızı atayın.

Start fonksiyonunuza;


images = FindObjectOfType();


şeklinde ekleme yapın ve son olarak soruları yüklediğiniz fonksiyon da ;



if(sr.sorular[sorusayi].soruismi == "question1")
{
answer1.GetComponent().sprite = images.question1[0];
answer2.GetComponent().sprite = images.question1[1];
answer3.GetComponent().sprite = images.question1[2];
answer4.GetComponent().sprite = images.question1[3];
}



kontrolleri ile sorunuzu kontrol edip buttonların resimlerini değiştirin.



/// Not: İki mantıkta da çok amatörce bilginiz olsun. Daha gelişmiş bir mantık kurulabilir ben sadece size mantık kurma konusunda fikir kazandırmaya çalışıyorum.
MuratTabu

kişi bu mesajı beğendi.

sefacandemir.com.tr
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al