lostyazilim
tr.link

Esnaf Taktiğini SEO'ya Uyarlamak

4 Mesajlar 1.329 Okunma
lstbozum
tr.link

Bilhos Bilhos WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 02.07.2013
  • Yaş/Cinsiyet 73 / E
  • Meslek Web Developer
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad H** U**
  • Mesajlar 66
  • Beğeniler 31 / 11
  • Ticaret 1, (%100)
İnternet dünyasında var olmaya karar verdiniz ve içerik oluşturabileceğiniz bir konu seçerek blogunuzu kurdunuz. Her gün binlerce web sitenin on binlerce içerik ürettiği bir ekosistemde insanlar sitenizi nasıl bulacak?

Bu devasa bilgi havuzunda keşfedilebilir olmanın olmanın yolu Google'da üst sıralarda olmaktan daha teknik bir ifade ile SEO'dan geçiyor. Her gün onlarca kişinin ürettiği SEO stratejilerinin havada uçuştuğu webmaster dünyasında bir strateji de biz oluşturduk. İlginç gelecek size belki ama bu kez ilham kaynağımız esnaflar oldu!


Esnaf Taktiği İle Ziyaretçiyi Sitede Tutmak

SEO ve Adsense reklam geliri açısından ziyaretçinin niceliği kadar niteliği da büyük önem taşıyor. Beyim jimnastiği yapmak adına sizlere şöyle bir soru soralım.

Sizce hangisi SEO ve Adsense reklam geliri açısından web sitemize ivme kazandırır?

Sitemizde ortalama 2 saniye zaman geçiren 1.000 (BİN) ziyaretçi mi?

Sitemizde ortalama 3,5 dakika zaman geçiren 300 ziyaretçi mi?


Elbette ikinci seçenek en arzu edilenidir. Peki ziyaretçiyi web sitemizde nasıl tutarız, hemen çıkmasını nasıl önleriz? İşte bu noktada esnaflardan ilham alarak şöyle bir strateji geliştirdik.



Bir dükkana veya herhangi bir satış noktasına girdiğimiz zaman hemen bir satış görevlisi yanımıza gelir "Hoş Geldiniz!", "Ne aramıştınız?" "Nasıl Yardımcı Olabilirim?" diyerek hemen çıkıp gitmemize mani olur ve istediğimiz kadar alternatif sunarak bizi alışveriş yapmaya teşvik eder. Aynı stratejiyi web sitemizi ziyaret eden kullanıcılar için de uygulamaya çalışsak nasıl olurdu? Neden olmasın!



[highlight]

Evet, yazılım alt yapısını tahmin edeceğiniz üzere canlı destek sistemleriyle kuracağız.



[/highlight]

Jivochat'le Ziyaretçilerimizi Saniye Saniye Takip Etmek, Onlarla İletişime Geçmek Oldukça Kolay!

İmkanlarının kısıtlı oluşu ve aradığımız işlevleri sunmaması nedeniyle Zendesk'in Zopimchat'inden vazgeçtik ve yeni bir arayışa koyulduk. Öyle ki web sitemize giren ziyaretçiyi anbean gösteren ve ziyaretçi canlı desteğe yazmasa bile onunla iletişime geçmemize imkan veren bir canlı destek sistemine ihtiyacımız vardı ki Jivochat'i keşfetmemiz uzun sürmedi.

Jivochat öyle güzel imkanlar sunuyor ki ziyaretçinin hangi sayfada olduğunu, hangi kaynaktan sitemizi bulduğunu, kaç dakika sitemizde kaldığına kadar ihtiyacımız olan tüm bilgiler elimizin altında!



Tetikleyiciler sayesinde ayarladığımız belli süre süren sonrasında (10 - 15 saniye gibi) otomatik Hoş Geldin mesajları gönderme imkanımız da bulunuyor.



Canlı destek widgetindeki tüm bileşenleri dilimize göre düzenleyebilmemiz de mümkün.



Stratejimizi uygulamak adına tek yapmamız gereken Visitors kısmını takip eden ziyaretçi web sitemizde belli bir süre kaldıktan sonra ziyaret ettiği içeriğimizi açıklayacak mesajlar göndermemiz.



[highlight]Bu sayede gelen ziyaretçi hemen sitemizi terk etmeyecek ve sitede kalma süresi hissedilir oranda artacaktır.[/highlight]

Jivochat tüm özellikleriyle 15 gün ücretsiz denenebiliyor. Hemen bir hesap açıpişe koyulmak için acele etmelisiniz. Stratejik açıdan düşündüğümüz zaman görüyoruz ki canlı destek sistemlerini sadece bir iletişim ağından olmaktan daha çok şeyi ifade ediyor.

JivoChat

Kaynak: Bilhos - Esnaf Taktiğini SEO'ya Uyarlamak
arslanreis55

kişi bu mesajı beğendi.

1.99 $'a DA/PA Değerli Domain Kaydedin | domain.bilhos.com
wmaraci
reklam

arslanreis55 arslanreis55 teknolojiadresi.net Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 20.04.2016
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek makine operatörü
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad A** A**
  • Mesajlar 129
  • Beğeniler 58 / 27
  • Ticaret 7, (%100)
Güzel düşünce
Bilhos

kişi bu mesajı beğendi.

Egenet Egenet WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 21.02.2017
  • Yaş/Cinsiyet 35 / E
  • Meslek Sunucu Sistemleri
  • Konum Hatay
  • Ad Soyad E** E**
  • Mesajlar 229
  • Beğeniler 29 / 65
  • Ticaret 4, (%100)
Merhaba biz analiz sirketiyiz , müşteri içeri girdiğinde hemen yanına gelip buyrun ne bakmıştiniz yardimci olalım gibi sözler müşteriyi almadan kaçırmanın başlıca sebeplerinden biridir . Müşteri içeri girer , bir ürüne dokunur bakar daha sonra biz musterinin ne aradığını hafizamiza alıp benzer bir ürünü buyrun bu cesitlerimizde var dersek müşteri %60 bakmaya devam Edip kendini boğulmuş sıkılmış hissetmez . Ve büyük ihtimal ürünü alır . Sizin sistem bence negatif hocam yinede deneyin isterseniz
cuneytsonmez

kişi bu mesajı beğendi.

Bilhos Bilhos WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 02.07.2013
  • Yaş/Cinsiyet 73 / E
  • Meslek Web Developer
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad H** U**
  • Mesajlar 66
  • Beğeniler 31 / 11
  • Ticaret 1, (%100)
Egenet

Aslında aynı şeyi söylüyoruz. Sistemde ziyaretçinin hangi kelime veya linkten hangi sayfamızı ziyaret ettiğini görüyoruz. Yaklaşık 1 dakika kadar bekledikten sonra da içeriğimizden faydalanığ faydalanmama durumunu soruyoruz. Eğer yazımızdaki işlemleri yapamamışsa (örneğin telefon rootlama) bizzat canlı destekten yardımcı oluyor sorularını cevaplıyoruz. Böylece normalde 1 dakika sitede kalacak bir ziyaretçiyi 5 dk sitede tutmuş oluyoruz ki bunun SEO'ya etkisi muazzam.

Kesinlikle size katılıyorum. Ziyaretçi daha adım atar atmaz onu sorulara boğmak kesinlikle iyi bir strateji olmaz.
 

 

1.99 $'a DA/PA Değerli Domain Kaydedin | domain.bilhos.com
wmaraci
wmaraci
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al