Google yaptığı açıklama ile HTTPS (2048-bit SSL) sahibi olan sitelerin sıralamada ufak bir miktar avantaja sahip olacağını duyurdu.
Google söz konusu avantajın mevcut sıralama algoritmasında “çok hafif bir sinyal” olarak görüleceğini belirtti. Nitekim bu ifade “yüksek kaliteli içerikten çok daha hafif bir sinyal olacağı” şeklinde bir anlam taşımaktadır. Elde edilen test verilerine göre Google söz konusu etkinin “global sorgulamaların %1′inden daha az olduğunu” belirtirken; Google bu etkiyi daha da güçlendirip tüm site sahiplerini HTTP’den HTTPS’ye geçirerek sitelerin daha güvenli olmasını sağlamak istiyor.
Google geçtiğimiz birkaç ay içerisinde yaptığı test sonuçlarına dayanarak, Google arama sonuçlarında HTTPS sinyallerinin “pozitif sonuçlar” verdiğini belirtti.
Google’ın önemli isimlerinden Matt Cutts, SSL’i Google’ın algoritmasında bir sıralama faktörü olarak kullanmak istediğini birkaç ay önce belirtmişti. Üzerinden neredeyse 5 ay geçtikten sonra Google bunu gerçeğe dönüştürdü.
SEO Açısından HTTPS Kullanımı Endişeleri
Eğer HTTP’den HTTPS’ye geçişte SEO açısından çok fazla endişelenmenize gerek yok. Google bunu yıllardır dile getiriyor ve bunun güvenli bir adım olduğunu söylüyor. Ancak bunu yaparken bazı adımları göz önünde bulundurarak trafik değerlerinize etki etmekten kaçınmanız gerekiyor. Google ile irtibat kurarak sitenizin HTTP’den HTTPS’e geçirildiğini belirtmelisiniz. Google ilerleyen dönemlerde bu konuyla ilgili bir rehber yayınlayacak olsa bile şimdilik birkaç ipucu paylaştı:
İhtiyacınız olan sertifikaya karar vermelisiniz: tek alan adı veya çoklu alan adı sertifikası vb.
2048-bit şifrelemeye sahip sertifikalar kullanmalısınız.
Benzer güvenli alan adında bulunan kaynaklar için ilgili URL adreslerini kullanmalısınız.[/LIST]
Diğer tüm alan adları için protokole uygun URL adresleri kullanmalısınız.
Google’ın site taşıma rehberine göz atarak site adresinin nasıl değiştirileceğini öğrenmelisiniz.
robots.txt dosyasında HTTPS sitenin taranması engellenmemeli.
Mümkün olduğunca arama motorlarının sitenin her alanını dizinlemesini sağlamalısınız. Noindex meta etiketleri kullanmaktan kaçınmalısınız.
Google aynı zamanda HTTPS sitelere daha iyi bir şekilde raporlama sunmak için Webmaster Araçları’nı güncelledi.
Son olarak mutlaka dikkat etmeniz gereken kısım ise HTTP’den HTTPS’e geçişi Webmaster Araçları’ndan dikkatli bir biçimde takip etmek olmalıdır.
Kaynak:
http://goo.gl/GxHxfC