lostyazilim
tr.link

Kullanıcı Adının Seo,ya faydası olurmu?

8 Mesajlar 1.257 Okunma
lstbozum
tr.link

seoyazilim seoyazilim WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 12.04.2018
  • Yaş/Cinsiyet 44 / E
  • Meslek Web Yazılım
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad F** B**
  • Mesajlar 2
  • Beğeniler 1 / 0
  • Ticaret 0, (%0)
Slm: Arkadaşlar öğrenmek istediğim konu, facebook.com sayfa kullanıcı adının seçimi nasıl olmalı? Anahtar kelime olacak şekildemi almalıyız yoksa firma ismiylemi? facebook.com/evdenevetrabzonnakliyat yada facebook.com/hariciyenakliyat hangisi seo konusunda uygun olur düşüncelerinizi yazarsanız sevinirim
 

 

wmaraci
reklam

backlinkcim backlinkcim WM Aracı Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 08.07.2020
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek seo uzmanı
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad M** Ş**
  • Mesajlar 128
  • Beğeniler 22 / 22
  • Ticaret 6, (%83)
evet fayda sağlar ama otoriter ve jenerik olması için firma adı ile olsa daha iyi bence
seoyazilim

kişi bu mesajı beğendi.

seoyazilim seoyazilim WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 12.04.2018
  • Yaş/Cinsiyet 44 / E
  • Meslek Web Yazılım
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad F** B**
  • Mesajlar 2
  • Beğeniler 1 / 0
  • Ticaret 0, (%0)
Aslında haklısın ancak google anahtar kelimeyi arattığımda hiçbir seo çalışması olmadığı halde kullanıcı adı Anahtar kelimeyi içerdiğinden ilk sayfada çıkıyor
 

 

webloggi webloggi WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 16.11.2018
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Web & Medya
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad T** H**
  • Mesajlar 2165
  • Beğeniler 925 / 926
  • Ticaret 12, (%100)
Sıkıntılı bir konu. Daha önce benimde aklıma takılmıştı. Seo olarak düşünürsek elbette anahtar kelime olmalı. Kurumsal düşünürsek marka olmalı. Elbette konu nakliyat olunca anahtar kelime tercihi daha doğru olabilir.
 

 

wmaraci
wmaraci

enerjiveguc enerjiveguc Wordpress Destek Kullanıcı
  • Üyelik 28.05.2018
  • Yaş/Cinsiyet 52 / E
  • Meslek Street Engineer
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad B** A**
  • Mesajlar 5151
  • Beğeniler 2185 / 2187
  • Ticaret 0, (%0)
Bu konuda benim fikrim şu yönde olur. Katılan olur ya da olmaz.

Aslında anahtar kelime kavramını şöyle düşünmek lazım. Bir markete gittiğimizde neden "selpak" dediğimizde hemen çıkartıp "kağıt mendil" veriyorlar da adı "selpak" olan bir ürünü vermiyorlar?

Buradan hareketle, aslında tüm işlerde amaç aynıdır. "Tanınmak, bulunabilir olmak" bu işte "Marka" dır. Yani ticari işletmelerde fazla seçenek yoksa ve lokomotif bir ürün ya da hizmet ön planda ise "marka" olmak zorundasındır. Bu gün "hayat" markasını pek bilen yok ama temizlik alanında kullanılan bir çok deterjan markasının sahibidirler. Bu lokomotif nokta atışı ürün çalışmasıdır. Amaca yönelik isabetli çalışma. Diğer tarafta rakipler mutlaka değerlendirilmelidir.

Yıllar önce yaptığım bir websitesinde, (daha seo kritelerleri b gün gibi kritik önem taşımıyorken) ben bayi iken, beni rünün Türkiye distribütörü zanendiyorlardı. Çünkü önceden amaç sadece internette bulunabilmekti. İnternette bulunabilen siteler arasında ön sıralarda da çıkıyorsanız o işi en iyi sizin yaptığınız (yani distribütör, üretiici vs.) zannedilirdi.

Şimdi konu seo olunca, ilgili çalışmanızda amacınız "hedefe giden en hızlı yol" kavramını gözden geçirip, akılda kalıcı, kolay telaffuz edilebilen, aramalar için kolay ve çabuk yazılabilen bir kavram bulmanız önem kazanıyor.

Yani ben kalkıpta "trabzon evden eve nakliyat firmaları" diye uzun uzun yazıp arama yapmam mesela... Mobilde bu tanımı arama yapacak kişilerin metni hatalı yazma oranı %60 tan fazla olacaktır. Bu da anlamsız sonuçları ortaya çıkartabilecektir. Bunun yerine örneğin "trabzon nakliyat" gibi iki kelimelik değerlendirmeler yapılırsa hedefe daha hızlı ulaşılabilir.
Bipixel 10679 GuestLion

kişi bu mesajı beğendi.

10679 10679 WM Aracı Anonim Üyelik
  • Üyelik 03.11.2012
  • Yaş/Cinsiyet - /
  • Meslek
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 458
  • Beğeniler 124 / 125
  • Ticaret 7, (%100)
Güzel paylaşımlar olmuş. Soruya cevap olarak ise faydalı olabilir ama olmaya da bilir tercih meselesi. Sadece bunun için istemediğin bir kullanıcı adı olmamalı. Bunun birlikte daha önemlisi son dönemde yazar bilgileri daha çok önem arz ediyor. Mutlaka yazar bölümünde yazara ait hakkında, iletişim, sosyal hesaplar bulunmalı. Tekil yazılarda konu üstünde, altında veya yan sütunda yazarın bilgileri hakkında bir bölüm yer verilmeli.
 

 

GuestLion GuestLion WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 20.04.2014
  • Yaş/Cinsiyet 47 / E
  • Meslek Yazılım Geliştirme
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad O** Ö**
  • Mesajlar 852
  • Beğeniler 340 / 340
  • Ticaret 39, (%100)

enerjiveguc adlı üyeden alıntı

Bu konuda benim fikrim şu yönde olur. Katılan olur ya da olmaz.

Aslında anahtar kelime kavramını şöyle düşünmek lazım. Bir markete gittiğimizde neden "selpak" dediğimizde hemen çıkartıp "kağıt mendil" veriyorlar da adı "selpak" olan bir ürünü vermiyorlar?

Buradan hareketle, aslında tüm işlerde amaç aynıdır. "Tanınmak, bulunabilir olmak" bu işte "Marka" dır. Yani ticari işletmelerde fazla seçenek yoksa ve lokomotif bir ürün ya da hizmet ön planda ise "marka" olmak zorundasındır. Bu gün "hayat" markasını pek bilen yok ama temizlik alanında kullanılan bir çok deterjan markasının sahibidirler. Bu lokomotif nokta atışı ürün çalışmasıdır. Amaca yönelik isabetli çalışma. Diğer tarafta rakipler mutlaka değerlendirilmelidir.

Yıllar önce yaptığım bir websitesinde, (daha seo kritelerleri b gün gibi kritik önem taşımıyorken) ben bayi iken, beni rünün Türkiye distribütörü zanendiyorlardı. Çünkü önceden amaç sadece internette bulunabilmekti. İnternette bulunabilen siteler arasında ön sıralarda da çıkıyorsanız o işi en iyi sizin yaptığınız (yani distribütör, üretiici vs.) zannedilirdi.

Şimdi konu seo olunca, ilgili çalışmanızda amacınız "hedefe giden en hızlı yol" kavramını gözden geçirip, akılda kalıcı, kolay telaffuz edilebilen, aramalar için kolay ve çabuk yazılabilen bir kavram bulmanız önem kazanıyor.

Yani ben kalkıpta "trabzon evden eve nakliyat firmaları" diye uzun uzun yazıp arama yapmam mesela... Mobilde bu tanımı arama yapacak kişilerin metni hatalı yazma oranı %60 tan fazla olacaktır. Bu da anlamsız sonuçları ortaya çıkartabilecektir. Bunun yerine örneğin "trabzon nakliyat" gibi iki kelimelik değerlendirmeler yapılırsa hedefe daha hızlı ulaşılabilir.


Doğrudan anahtar kelime elbette avantajlıdır ama marka adıyla doğru çalışma daha uzun vadede daha kalıcı sonuçlar sağlayabilir.

enerjiveguc adlı üyeden alıntı

Aslında anahtar kelime kavramını şöyle düşünmek lazım. Bir markete gittiğimizde neden "selpak" dediğimizde hemen çıkartıp "kağıt mendil" veriyorlar da adı "selpak" olan bir ürünü vermiyorlar?


Genelde katılıyorum bu görüşünüze. Yani aslında anlatmak istediğiniz şeyde tamamen haklı olduğunuza inanıyorum. Ancak bir ürünü ilk çıkaran marka adı genelde doğrudan anahtar kelimenin yerine geçiyor. O boyutta ki, burada artık anahtar kelime selpak olmuş, LSI ise kağıt mendil durumunda. Orkid markası gibi. Düşünsenize orkid kelimesini karşılayan asıl anahtar kelime kendisinden başkası olabilir mi?
 

 

KeremMert KeremMert WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 01.10.2017
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Sosyal Medya
  • Konum Kocaeli
  • Ad Soyad K** M**
  • Mesajlar 489
  • Beğeniler 46 / 84
  • Ticaret 6, (%100)
Kullanıcı adı = Sayfa adı hep bundan yanayımdır.
 

 

Günde 14 TL'ye reklam vermek ister misiniz ?
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al