Bu konuda benim fikrim şu yönde olur. Katılan olur ya da olmaz.
Aslında anahtar kelime kavramını şöyle düşünmek lazım. Bir markete gittiğimizde neden "selpak" dediğimizde hemen çıkartıp "kağıt mendil" veriyorlar da adı "selpak" olan bir ürünü vermiyorlar?
Buradan hareketle, aslında tüm işlerde amaç aynıdır. "Tanınmak, bulunabilir olmak" bu işte "Marka" dır. Yani ticari işletmelerde fazla seçenek yoksa ve lokomotif bir ürün ya da hizmet ön planda ise "marka" olmak zorundasındır. Bu gün "hayat" markasını pek bilen yok ama temizlik alanında kullanılan bir çok deterjan markasının sahibidirler. Bu lokomotif nokta atışı ürün çalışmasıdır. Amaca yönelik isabetli çalışma. Diğer tarafta rakipler mutlaka değerlendirilmelidir.
Yıllar önce yaptığım bir websitesinde, (daha seo kritelerleri b gün gibi kritik önem taşımıyorken) ben bayi iken, beni rünün Türkiye distribütörü zanendiyorlardı. Çünkü önceden amaç sadece internette bulunabilmekti. İnternette bulunabilen siteler arasında ön sıralarda da çıkıyorsanız o işi en iyi sizin yaptığınız (yani distribütör, üretiici vs.) zannedilirdi.
Şimdi konu seo olunca, ilgili çalışmanızda amacınız "hedefe giden en hızlı yol" kavramını gözden geçirip, akılda kalıcı, kolay telaffuz edilebilen, aramalar için kolay ve çabuk yazılabilen bir kavram bulmanız önem kazanıyor.
Yani ben kalkıpta "trabzon evden eve nakliyat firmaları" diye uzun uzun yazıp arama yapmam mesela... Mobilde bu tanımı arama yapacak kişilerin metni hatalı yazma oranı %60 tan fazla olacaktır. Bu da anlamsız sonuçları ortaya çıkartabilecektir. Bunun yerine örneğin "trabzon nakliyat" gibi iki kelimelik değerlendirmeler yapılırsa hedefe daha hızlı ulaşılabilir.