Son zamanlarda mobil web hayatımızda geniş bir yere sahip olmasıyla bilinmektedir. Çok kısa zamanda web teknolojileri trendini yükseltmiştir. Günümüzde mobil web siteleri ve ara yüzlerinin kullanımı oldukça yükseldi, bu artışla beraber sitenin mobil versiyonun olmamasına birçok insan şaşırır hale geldi. Herhangi bir web sitenin, mobil versiyonu şuanda pek bir şey kaybettirmiyor olabilir ama mobil versiyonlara alıştıkça çok şey kaybettireceği ortadadır. İnternet kullanımı 2011 yılından bu yana 2 milyar kullanıcıyı aştığı görülüyor. Bu kullanımın geneline yakını mobil cihaz aracılığıyla gerçekleşiyor. Önümüzdeki yıllarda Morgan Stanley’e göre tablet ve akıllı telefon kullanımı masaüstü bilgisayarlardan sağlanan web erişimini geçeceğine dair bir rapor hazırladı. Bu durumda anlaşılması gereken şey masa üstünde bulunan sabit internetten mobile doğru geçilecektir. Gelişmiş ülkelerde birçok kurum ve kuruluşlar bu gibi gelişmelerin farkında olup kendi sitelerinin mobil versiyonlarını da çıkartıyor. Türkiye’de ise bu gelişmeler genelde bilgi tabanlı olmuyor. Olan şeylerin geneli işlem tabanlı yapılıyor. Mobil versiyonunun olmaması ayağa gelen ziyaretçilere ret cevabı olduğu için elde edeceği müşteriyi işletme bu şekilde kaçırıyor. Rekabetin gittikçe arttığı ve var olan sayınında küçümsenemez olduğu bu yıllarda hiçbir firma buna göz yumamaz.

İşlevsellik: Normal hayatımızda kullandığımız standart sitelerin boyutları 960 ya da 980 pixel arası değişir. Bu siteyi 280 pixel genişlikte mobil tarayıcı kullanarak gözlemlemek istersek bir şeyleri okumak için ekranı sürekli büyütüp küçültmemiz gerekecektir. Bu işlem oldukça zahmetli ve efektif görüntü de sağlamayacaktır.
Performans: Mobil cihazlar kullanıcının isteğine göre ona ihtiyacı olan bilgiyi en kısa ve en kolay şekilde sunmasıdır. Bu nedenden dolayı standart web siteleri için kullanılan görseller ve bazı dosyalar mobil kullanıcılar tarafından görüntülenemezler. Bu işlem hem mobil sitelerin hızlı açılmasını sağlayacak hem de sayfayı ziyaret eden kullanıcının gereksiz veri transferini engellemiş olacaktır.

Gelişmiş arama ve SEO özelliği: Bu yazıda da bahsedildiği gibi, dünyada ki mobil web kullanıcı ayısı gittikçe artıyor. Günümüzdeki işletmelerde bu sayının artacağının sinyallerini veriyor. Kaliteli ve kusursuz bir mobil web site, Google ve Yahoo gibi mobil sitelere duyarlı olup arama motorlarında gelişmiş sonuçlar elde edilmektedir. Gelişmiş telefonlardan yapılan aramaların, mobil sitelerin içeriğine bağlı olarak değişiklik gösterdiği bilinir.

Rekabet avantajı: Özenilerek oluşturulmuş olan bir mobil sitenin hızı ve kolay taranabilme özelliği sizi diğer rakip firmalardan çok güzel bir şekilde ayırt edilmenizi sağlar. Mobil olarak arama gerçekleştiren kullanıcıların arama motorlarına konu başlığını girdiğinde, sizden üstte yer alan klasik web siteleri yerine firmanızın mobil sitesine yönelerek markanızla etkileşime geçmiş olacaktır.

Geleneksel reklam yollarıyla bütünleşme sağlar: Arama motoru ve sosyal medya da yapılan reklamların yanında firmanızın yaptığı klasik reklam çalışmaları olan afiş broşür gibi çalışmalara yerleştirilecek OR kodu ile ziyaretçiler direk ve daha kolay bir şekilde markanın mobil sitesine yönlendirilmiş olacaktır. Bu yöntem ziyaretçilere hem pratik hem de yenilikçi gelecektir bu sayede firmanın isminin duyulmasında avantaj sağlayacaktır.

Etkili ve kolay oluşu: Mobil site olarak değil de mobil uygulama olarak akıllı telefon kullanıcılarının dikkatini çekebilir ve bir süre kullanıcı sayınızı arttıra bilirsiniz. Bu sayı zaman geçtikçe sabit bir hızla devam edecektir. Fakat bu uygulama için yapılan her farklı özellik farklı bir yazılım gerektirdiği için sizin bütçenizi kötü bir şekilde etkileyecek olup bunun önüne geçebilmek adına mobil site kurup her türlü işletim sistemini açmaktır. Bu yüzden mobil siteler genellikle daha az maliyetli ve etkin bir üründür.

Bu makale http://webtasarimevreni.com/mobil-web-siteleri-ve-onemi/ adresinden alınmıştır...