İnternet dünyasının değişen şartlar ve ihtiyaçlar dahilinde gelişmesi ile beraber her gün binlerce web sitesi, ziyaretçilerin beğenisine ve hizmetine sunulmaktadır. Son dönemde web sitelerinin yoğun bir şekilde artması sonucunda, internet kullanıcıları için çok fazla alternatif ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu durumu sonucunda da web siteleri, daha fazla kullanıcıyı kendi sitelerine çekmek için çeşitli yollara başvurmaktadır. Bu bağlamda yapılan optimizasyon çalışmaları, arama motorları sonuçlarında web sitelerini daha yukarılarda göstermek için birtakım düzenleme ve ayarlamaları gerçekleştirmektedir. Seo içerik denilen ve bir internet kullanıcısına daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşmak için yapılan her türlü girişim, son dönemde değişen şartlar ile beraber yenilenmeye ihtiyaç duymaktadır. Artık farklı teknikler kullanılarak web siteleri, arama motorları aracılığı ile ortaya çıkan sonuçlarda daha üst sıralarda gözükmektedir.
Yeni nesil google optimizasyonu ile beraber eskiden yapılan ya da doğru olduğuna inanılan birçok yöntem ve işlem terk edilmiştir. Eski tecrübelere dayanarak gerçekleştirilen bu yeni nesil optimizasyon çerçevesinde, adeta sil baştan seo teknikleri uygulanmaktadır. Bunların başında da anahtar kelimeler gelmektedir. Önceki dönemlerde ne kadar fazla anahtar kelime kullanılırsa, web sitesinin o kadar fazla görünür olacağına dair yaygın bir inanış söz konusuydu. Ancak bu yöntem artık geride kaldı. Çünkü yeni sisteme göre anahtar kelimelerin çok sık bir şekilde kullanılması önemini kaybetmekte ve yerini anahtar kelimenin içerisinde geçtiği yazı ile bir bütün olarak gözükmesine bırakmaktadır. Buna göre bir yazı içerisinde yer alan anahtar kelimeler, içerik ile ne kadar uyumlu ve bağlantılı ise o yazı o kadar değerli olmaktadır. Anahtar kelimelerin işe yaraması, yeni nesil optimizasyonun en önemli parçalarından birisidir. Diğer bir yenilik ise yazıların uzunluğu ve kısalığı konusunda olmaktadır. Bir yazının seo optimizasyonu açısından değerli olarak algılanıp, kabul edilmesi için en az 300 kelimeden oluşması gerekmektedir. Kısa yazıların, uzun yazılara göre daha az bilgilendirici olduğu belirtilmekte ve ne kadar uzun makale yazılırsa optimizasyon açısından o kadar fazla verim alınmaktadır. Mobil seo ise bir diğer yeni nesil optimizasyon yöntemi olarak bilinmektedir. Buna göre mobil aramaların eskiye nazaran daha fazla olması, mobil araçlarının web sitesi ile bağlantı kurması zorunluluğunu da beraberinde getirmektedir.
Sosyal medyanın gücü de yeni nesil optimizasyon yöntemleri arasında yer almaktadır. Neredeyse her insanın sahip olduğu Twitter ya da Facebook gibi hesaplar üzerinden yapılan beğeniler ve yorumlar da arama sonuçlarını direkt olarak etkilemeye başladı. Buna göre bu hesaplar üzerinden yapılacak olan web sitesi tanıtımları, şüphesiz ki o web sitesinin daha fazla görünür olmasına ve tercih edilmesine sebep olmaktadır. Kullanıcıların konum bilgilerini kullanması da yeni nesil optimizasyonun bir diğer ayağını oluşturmaktadır. Bir internet kullanıcısının bulunduğu ülke, il ya da semt adı ile arama yapması, ortaya çıkan sonuçların da bölgesel bir yapıda olmasına sebep olmaktadır.
Bu makale http://webtasarimkurallari.com/yeni-nesil-google-optimizasyonu-nedir/ sitesinden alınmıştır...