Kaynak: Sercan ŞanalArama motorlarının sonuç sayfalarında hedef sitenin hedef kelimelerdeki sıralamasını iyileştirmek amaçlı çalışmalar bütünü SEO için en temel ölçütler alan adları yani domainler ile ilgilidir. Çünkü alan adları bir web sitesinin ve SEO çalışmalarının başlangıç noktasıdır. Bu yüzden alan adı seçilirken ve seçildikten sonra dikkat edilmesi gereken hususlar (ölçütler) mevcuttur. Bu ölçütleri Google ve diğer arama motorlarının güncel algoritmalarına uygun bir şekilde sizlere aktarmak istiyorum.
Alan Adında Anahtar Kelime Geçmeli
Özellikle Google’ın resmi kaynakları ile doğruladığı gibi arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamayı belirlerken dikkate aldığı bir SEO ölçütü de alan adında anahtar kelime geçme oranıdır. Bir örnekle açıklamam gerekirse laptop satışı yapan bir e-ticaret sitesinin alan adında laptop geçmelidir.
Alan Adı Uzantısı Doğru Seçilmeli
Alan adı uzantısı seçerken önce bir hedef kullanıcı analizi yapmak gerekir. Web sitesi global ziyaretçilere yönelik mi yoksa yerel ziyaretçilere daha mı yatkın? Bu sorunun cevabını analiz ederek bulmalı ve alan adı uzantısını buna göre seçmelisiniz. Eğer global ziyaretçi trafiği sağlamak istiyorsanız “com, net, org” ve benzeri global uzantıları kullanmalısınız. Örneğin Türkçe arama yapan ziyaretçileri hedeflemek isterseniz “tr” uzantılı alan adları SEO çalışmalarında avantaj sağlayacaktır.
Alan Adı Gereksiz Uzunlukta Olmamalı
Gereksiz uzunluktaki alan adları hem ziyaretçi hem de arama motorları göz önünde bulundurulduğunda tercih edilmemeli. Yukarıdaki örnekte olduğu gibi laptop satışı yapan bir e-ticaret sitesinin alan adı “acerasusmsilaptopfiyatlari” şeklinde olması gereksiz uzunlukta bir seçim yapılmış olduğunu gösterir. Burada hedef kelime “laptop fiyatları” olarak gözüküyor. Buna göre “laptopfiyatlari” com veya diğer uygun uzantılar daha doğru bir seçim olurdu. Laptop markaları da bu alan adına subdomain veya alt sayfa olarak desteklenerek diğer kelimelerde de SEO çalışmaları yapılabilirdi.
Yaşlı Alan Adları Güven Verir
Aslında alan adları ile ilgili ölçütler arasında üzerinde çok durulmaması gereken bir konu. Bunun nedeni SEO çalışmalarına çok etkisi olmaması ile ilgili değil, seçim şansının genelde olmaması ile ilgilidir. Yeni bir proje varsa ve bu projeye uygun yaşlı bir alan adı kullanma imkanı varsa etkili bir ölçüttür. Yoksa SEO çalışmalarında avantaj elde edilmesi adına oturup alan adının yaşlanması beklenemez.
Diğer Alan Adı Ölçütleri
Alan adının tescil bitiş tarihinin uzun olaması avantaj sağlar
Alan adı whois bilgilerinin gizli olmaması güven verir
Normal alan adları subdomain adreslere göre daha avantajlıdır
Alan adının geçmişi önemlidir (IP değişiklikleri, whois değişiklikleri, site değişiklikleri)
Alan adının sahibinin kaç kere değişmiş olduğu da önemlidir
Site içeriklerinde bağlantısız url geçmesi önemlidir (örn: SEO ipuçları bulunan sercansanal.com güzel bir…)
Sonuç
Eğer alan adı seçilmemiş bir proje için SEO çalışması yapılacaksa, bu faktörlere dikkat edilmesi çok önemlidir. Alan adının doğru seçildiği bir projenin SEO çalışmalarında maliyet, zaman ve başarı yönünden oldukça büyük avantajlar sağlanabilir.