SMM, yani yaygın olarak bilinen adıyla Social Media Marketing ; Türkçede Sosyal Medya Pazarlaması size özel pazarlama çalışmaları olarak tercüme edebileceğimiz çalışmalar, sosyal ağlar üzerinde yapılan reklam, viral video, anket, sayfa yönetimi gibi bir çok konuyu kapsıyor.

Artık içinde bulunduğumuz düzen Sosyal Medya adı verilen sosyal ağlar ile paralel yaşanmakta. İnsanlar yaptıklarını, gördüklerini, beğendiklerini, hissettiklerini sosyal medya siteleri aracılığıyla birbirleri ile paylaşmakta.

Kısacası insanlar hayatlarını artık sosyal ağlar üzerinde paylaşmakta, beğendikleri marka, ürün, sanatçı, kitap, müzik gibi tüm beğenilerini de ortaya koymaktadırlar. İnsanlar beğendikleri markalara ait sayfaları takip etmekte, beğendikleri ürüne ait görüntüleri, videoları, linkleri paylaşmaktadırlar.Kısacası insanlar artık beğen, paylaş ve yorum yap ile dünyalarını daha geniş hale getirmektedirler.

SMM , Sosyal Medyada paylaşma ve dağımla gücü Türkiye’de teknolojinin çok gelişmediği ve sosyal ağların olmadığı ya da henüz tam gelişmediği dönemlerde internetten haber, toplu mail, televizyon, radyo reklamları gibi çalışmalar ile yapılmaktaydı ve bu gibi işler ise o an için veya kısa vadeli olabiliyordu. Ancak, sosyal medya ağları ile artık günümüzde bir haber saniyeler içinde, onlara, onlardan yüzlere, yüzlerden milyonlara kadar dağıtılmaktadır.. Hele ki, sosyal ağlar üzerinde yapılan viral ve ilginç reklam uygulamaları ile reklam veren marka müşterinin bilinç altına girebilir, marka ve ürün bilinirliği artabilir.

Kaynak : http://seoyazar.blogspot.com.tr/2014/11/sosyal-medya-pazarlamas.html