Title, Description ve Keywords Nedir? Nasıl Kullanılmalıdır?
Title (başlık), description (açıklama), keywords (anahtar kelimeler) web sitenizin olmazsa olmazları, mihenk taşlarıdır.
TİTLE nedir? Nasıl Kullanılmalıdır?
Türkçe karşılığı BAŞLIK anlamına gelen TİTLE ‘ın uzunluğu en fazla 70 karakter olmalıdır. 70 karakterden uzun TİTLE seçimi arama motorları tarafından spam olarak algılanabilir. Arama motorlarında arama yapıldığında bu başlık gözükür.
Normalde title kullanımı DOMAİN yani firma ismi ile sloganın birleşmesi ile oluşturulur. Bu kullanım kurumsallığından ödün vermeyen firmalar içindir.
Danone Danette | Bana göre süt, onlara göre çikolata!
Nike | Just do it!
Omo | Kirlenmek güzeldir
Kişisel web sitesi için başlık seçimi; İsim Soy isim ile iş ünvanının birleşmesi ile oluşturulur.
Kaan Tutuğ | Grafiker, Web Master
Emre Özmen |Kurumsal İletişim Uzmanı
Umut Karagöz | Yazılım Geliştirme Uzmanı
Ayrıca sanatçılar ve ünlü isimler için title seçimi Sanatçı/sahne ismi | Resmi Web Sitesi/Official Website şeklinde olabilir. Eğer sanatçıyla özdeşleşen bir şarkısı varsa o da yazılabilir.
Tarkan | Official Website
Ajdar | Resmi Web Sitesi | Çikita Muz
Rüzgar | Official Website | Zifiri
Yukarıdaki 3 yöntem de doğru bir başlık seçimidir. Fakat, işin içine SEO girince başlık seçimi biraz daha spesifikleşebilir. Sloganınızda Google ‘da yükselmek istediğiniz anahtar kelimeniz bulunmuyorsa başlığınıza anahtar kelimenizi de eklemelisiniz. Yukarıdaki örnekler; firma veya şahıs web sitesi için örneklerdi. Eğitici bilgi içeren siteler, nedir nasıl yapılır tarzında siteler, Haber siteleri, Donanım/Yazılım siteleri vs bu tarz siteler için title seçimi çok önemlidir. Bu seçim aşağıdaki örneklerdeki gibi olmalıdır. Yükselmek istediği kelimeleri TİTLE’da 70 karakter kuralına uyarak geçirmelisiniz.
Karşı Gazete | Siyaset, Politika, Ekonomi, Gündem, Haber
Netten Oyun | oyun, oyunlar, online oyun oyna, araba oyunları,
Film İzle | Hd film, tek parça film, 720p film izle, vizyon filmleri,
Yukarıda vermiş olduğum TİTLE örnekleri web sitesi genel seo ayarları içindir. Ayrıca sitenizde bulunan her sayfa için ayrı bir title oluşturmalısınız. Bu oluşturduğunuz genel title sayfa içi oluşturdurduğunuz title ‘ın sağ tarafında gözükür. Sayfa içi title seçimleriniz konu başlığı veya kategori adı gibi standart basit bir kelime/cümle olabilir.
Örnek; İletişim sayfası için sadece İletişim diye bir title girerseniz bu arama motorlarında,
İletişim – Rüzgar | Official Website | Zifiri tarzında gözükür.
Örnek2; Bloğunuzda Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar? Diye bir makale var diyelim. Direkt yazı için kullandığımız başlığın aynısını title olarak koyabilir. Arama motorlarından aratıldığı takdirde veya sitenizin üst tarafında,
Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar? – Sosyal Medya Uzmanı Alper ŞARBAK olarak gözükür.
DESCRİPTİON nedir? Nasıl Kullanılmalıdır?
Türkçe karşılığı açıklama anlamına gelen description ‘ın uzunluğu en fazla 160 karakter olmalıdır. 160 karakterden uzun description seçimi sağlıklı olmadığı gibi, arama motoru sorgularında 160 karakterden sonrası …. diye gözükür. Yani 160 karakterden sonrası gözükmez. Kısacası description web sitenizin kısa açıklaması anlamına gelir. Description seçimi sadece anahtar kelimelerden oluşmamalı ve noktalama işaretlerine dikkat edilerek oluşturulan bir cümle şeklinde olmalıdır. Anlatım bozukluğu olan, devrik cümlelerden kaçınılmalıdır. Burada yükselmeyi hedeflediğiniz anahtar kelimeleri cümle yapısına uygun bir şekilde abartmadan kullanabilirsiniz.
Örnek; Türkiye’nin en büyük sosyal ansiklopedisi ve dijital bilgi merkezi olan siteismi.com aradığınız bütün bilgileri size sunar!
- Arama motoru pazarlaması (SEM) ve arama motor optimizasyonu (SEO) konularında bilgiler içeren blog.
DİKKAT! Yukarıdaki anlatım site genel Description ‘ı için geçerlidir. On Page Seo çalışmasında yani konu / sayfa bazlı açıklama seçiminde cevabı doğrudan vermemelisiniz.
Örnek; Soru – Cevap şeklinde ilerlettiğiniz bir bloğunuz var diyelim. Yazdığınız konu; İstanbul Ne Zaman Fethedilmiştir? olsun. Eğer siz bu konunuzun description bölümüne 29 Mayıs 1453 yazarsanız, arama motorlarından bu konuyu aratan kişiler sizin sitenizin açıklama yani description kısmında bu tarihi direkt göreceklerdir ve bu yüzden sitenize giriş yapmayacaklardır.
KEYWORDS nedir? Nasıl Kullanılmalıdır?
Türkçe karşılığı anahtar kelimeler anlamına gelen keywords ‘ün uzunluğu en fazla 250 karakter olmalıdır. Burada seçeceğiniz anahtar kelimeler, sitenizle doğrudan veya dolaylı yollardan bağdaşması gerekmektedir. Standart olarak 7 – 8 kelime bu bölüm için idealdir. Bu belirleyeceğiniz kelimeler sitenizin mihenk taşlarıdır ve ileride yapacağınız veya yaptıracağınız seo çalışmaları için oldukça önemlidir. Diğer sitelerden alacağınız backlinkler buradaki kelimeler üzerinden dönmelidir.
Haber sitesi için örnek keywords seçimi: (domain/marka/firma ismi), haber, haberler, güncel haber, son dakika, haber oku, internet haber,
Deshane sitesi için örnek keywords seçimi: (dershane ismi), (dershane kısaltması), dershane, istanbuldaki dershaneler, özel dershane, seviye belirleme sınavı,
DİKKAT! Genellikle yapılan en büyük hata virgül – boşluk kuralına uyulmamasıdır. Her anahtar kelimeden sonra virgül koyup bir boşluk bırakılmalı ve ikinci anahtar kelimeye geçilmeli ve bu şekilde devam edilmedir.
BONUS!
Sayfa / Konu / Makale içi title, descriptions ve keywords seçimlerinizi yaparken içeriğinizde bu kelimeleri geçirmeye dikkat edin. Belirleyeceğiniz anahtar kelimeleriniz makaleniz içerisinde en az 2 – 3 kere geçmelidir. Tabii makalenizin uzunluğuna göre bu kelimeler artabilir ve azalabilir. Ama yine fazla abartıya kaçmamanız gerekir.
Ayrıca sitenizin ana sayfasında bir etiket bulutu bulundurmanızda fayda var.
Konu içerisinde geçen anahtar kelimelerinize link verebilirsiniz. Ve o linkte tıklayan kişiler o anahtar kelimeniz ile etiketlenmiş diğer yazılarınıza da kısa sürede ulaşabilecekleri gibi seo açısından da bu durum önemlidir.
Kaynak: Title, Description ve Keywords Nedir? Nasıl Kullanılmalıdır?