Değerli arkadaşlar... Pek çoğunuzun bildiği gibi Search Console'da zengin kartlar var... (Rich Snippets) Çok kurcaladığım halde çözemediğim içinden çıkamadığım bir konu. Birkaç deneme yapıp snippet testi yaptım ama kartlarımı google okumadı.
Bu hizmeti kullanan, kullanmayı bilen forumdaşımız var mı acaba? Varsa bu başlık altında bir bilgilendirme alabilir miyiz? :confused:
Arkadaşlar script bilgim olmadığı için Google Support sayfasından mark up'ları açıp değiştiriyorum. Ama genel olay şu. Yani tam olarak bunların faydası nedir? Yüzde kaç oranında Seo'da bir katkısı olur. Schema.org sayısız sektör için sayısız örnekler var. Bakmayla bitecek gibi değil... Hangisi işe yarar hangisini kullanmak daha iyi malumatım sıfır, bu konuda pek kaynak da bulamıyorum.
Ama bunu bir ticari işletme için yapıyorum. /Organization seçimi ne kadar doğru bilemiyorum. Rent A Car firması, schema.org'dan Car Rental başlıklarına baktım onları zaten düzenleyemedim bir sürü hata verdi.
Kısacası benim asıl sorum... Forumdaki arkadaşlarımız Seo uzmanı kişiler schema.org sistemini ne sıklıkta kullanıyor. Çok ciddi fark yaratıyor mu? Ben bunlara ekleyince sonuç olarak ne olacak daha onu bile anlamış değilim :) Bu sadece Google'ın siteyi daha iyi okuması için mi? Ya da bu daha iyi okuma aynı zamanda daha iyi indexi getirecek mi??
Kafamda deli sorular :) değerli cevaplarınızı bekliyorum
Daha çok çeşit var hocam telefon numarası da gözükür vs.
schema.org SEO için etkisi varmıdır demişsiniz tabiki var yoksa google search console'a eklermiydi en basitinden ve de google sitemizi nekadar tanırsa okadar iyi bence Yapısal veri optimizasyonu özellikle kurumsal firmalar için mutlaka kullanılmalı.
Hocam bu snippetler google arama sayfasında siteninizin sonucunu farklı gösterir. Yıldızlı sonuçlar biraz daha dikkat çeker. Arama sonuçlarında sonucun yanında resim çıkması, yazar veya üreticinin adı fiyatı stok durumu vs. siteye katkı sağlar ve kullanıcıları seçer. Sitenizin türü neyse ona göre snippet eklemenizi tavsiye ederim. Siteniz worspress ise all in one schema.org rich snippet diye eklenti var onunla kolaylıkla yapılabilir. Bazı hataları da manuel olarak düzeltilebilir. Eğer kod olarak ekleyecekseniz fazla bilgim yok maalesef bilgili arkadaşlar umarım yardımcı olur.
Arkadaşlar çok sağolun... Tabi ki arama ekranında yansıdığını okumuştum. İngilizce kılavuzda birtakım örnekler de var görmüşsünüzdür.
Örneğin orada yemek tarifi etiketleme var... Çok mantıklı bu tamamen sitenin içeriğine bağlı dediğiniz gibi... "nasıl yapılır" aramalarında Google Youtube Arama sonuçlarını da ilk sayfada indeksler... Ayrıca ilgili videoları içeren sayfaları da daha yukarı taşır. Mesela bu tarz videoları olan arkadaşlar mutlaka video etiketleme yapmalı...
Dediğiniz gibi arama ekranındaki görüntü çok hayati bir konu. İyi düzenlenirse tıklama oranlarını ciddi manada artırıyor. Diyelim ki on-page ve off-page seo çalışmalarıyla sitenizi iyi bri yere taşıdınız. Search console'a bakıyorsunuz, ilgili anahtar kelimede amansız bir gösterim aldınız ama tıklama sayınız çoook düşük. Bunun anlamı şu... Site title ve definition kısmı yeterince tetikleyici değil. Bir anda hooop geriye düşüyorsunuz tıklama oranı düşük olduğu için... Yeri gelmişken belirteyim, seo çalışmasının ilk basamağı kesinlikle arama motoru sonuç görüntümüzü optimize etmek olmalı, yoksa düşük tıklama oranları tüm seo çalışmasını çöp yapabilir.
Mesela title kısmında parantez () kullanmak tıklama oranlarını artırıyor. Definiton'da kullanıldığı halde kullanıcı tetikleyen kelimeler listesi var (Ör. "en iyi"). Bazıları def. kısmında iletişim numarası yazmanın TO'yu artırdğını iddia eder.
Bir başka örnek E-ticaret siteleri mutlaka def. kısmında ödeme yöntemlerini ifade etmeli... Rich snippets de anladığım kadarıyla bunun üzerine kurulu...
Geriye sadece bunu uygulamak kalıyor... Farklı şeyler keşfedersem buradan yazarım :)
Katılıyorum yazdıklarınıza arama sonuçları görünümü tıklama oranını ciddi manada arttırabilir. Açıklama bölümünü de sadece arama motoru bulsun diye anahtar kelime çöplüğü yapmak yanlış. Kullanıcıların aradığı orda olmalı. Zaten bazı soru aramalarında (örneğin " x nedir?") Google yazının içeriğinden kendisi bulup açıklama kısmına onu yazıyor. O yğzden açıklama kısmı arama motoru için değil içeriği okuyacak olan kullanıcı için yazılmalıdır.
Seo gerçekten çok geniş bir terim.. ne kadar iyi iyi seo çalışmaları yapılsa da illaki eksik kalan birşeyler oluyor.. mesela search console'da görüntüleme ve tıklama arasındaki ilişki çok mantıklı. Bunu daha önce farketmemiştim. Teşekkür ederim bilgi için.. Bilginin sonu gelmiyor..