Arkadaşlar çok sağolun... Tabi ki arama ekranında yansıdığını okumuştum. İngilizce kılavuzda birtakım örnekler de var görmüşsünüzdür.

Örneğin orada yemek tarifi etiketleme var... Çok mantıklı bu tamamen sitenin içeriğine bağlı dediğiniz gibi... "nasıl yapılır" aramalarında Google Youtube Arama sonuçlarını da ilk sayfada indeksler... Ayrıca ilgili videoları içeren sayfaları da daha yukarı taşır. Mesela bu tarz videoları olan arkadaşlar mutlaka video etiketleme yapmalı...

Dediğiniz gibi arama ekranındaki görüntü çok hayati bir konu. İyi düzenlenirse tıklama oranlarını ciddi manada artırıyor. Diyelim ki on-page ve off-page seo çalışmalarıyla sitenizi iyi bri yere taşıdınız. Search console'a bakıyorsunuz, ilgili anahtar kelimede amansız bir gösterim aldınız ama tıklama sayınız çoook düşük. Bunun anlamı şu... Site title ve definition kısmı yeterince tetikleyici değil. Bir anda hooop geriye düşüyorsunuz tıklama oranı düşük olduğu için... Yeri gelmişken belirteyim, seo çalışmasının ilk basamağı kesinlikle arama motoru sonuç görüntümüzü optimize etmek olmalı, yoksa düşük tıklama oranları tüm seo çalışmasını çöp yapabilir.

Mesela title kısmında parantez () kullanmak tıklama oranlarını artırıyor. Definiton'da kullanıldığı halde kullanıcı tetikleyen kelimeler listesi var (Ör. "en iyi"). Bazıları def. kısmında iletişim numarası yazmanın TO'yu artırdğını iddia eder.

Bir başka örnek E-ticaret siteleri mutlaka def. kısmında ödeme yöntemlerini ifade etmeli... Rich snippets de anladığım kadarıyla bunun üzerine kurulu...

Geriye sadece bunu uygulamak kalıyor... Farklı şeyler keşfedersem buradan yazarım :)