Peki süreç nasıl ilerliyor?
Doğada, öğretmen çocukları çok çok az uyarıyor ve az uyarılan çocuklar daha çok odaklanıyor.
Sınırlı sonsuzluk hissi ile kendini lider hisseden çocuk öğrenmede başrole geçerek sadece doğru yönlendiren bir rehbere ihtiyaç duyuyor.
Öğrenme, keşfetme sırasında çocuk; rüzgârı, güneşi hissederek; taşa, toprağa dokunarak; koşarak, düşerek parçası olduğu doğaya katılıyor.
Çocuk; bir karıncanın arkasına takılıp sessiz ve nazikçe yürüyerek; bir bitkinin filizlenmesini bekleyerek sabırla, doğada süreci izleyen ve altındaki nedenlere koşan bir kâşif oluyor.
Mesela, soğuk bir günde dışarıda keşfe başlamışken yiyecek bulamayan bir kuş gördüklerinde ilgilerini çekiyor. Kuş neden sürekli ötüyor? Peki neden aç? Neden yiyecek bulamamış gibi çok fazla sorular akıllara geliyor ve o temiz zihinlerden patır patır dökülüyor. İlk hedef tabiata sorularla başlamak gerçekleşiyor. Rehberin yönlendirmesi ile bir beyin fırtınası dahilinde yine cevapları kendileri buluyorlar. İkinci hedefte bağlantıda kurmuş oluyoruz. Bu ara süreç olan beyin fırtınası kısmı saatlerce, kuşun bulunduğu ağacın altında, belki bir serginin üstünde belki de şemsiyenin altında ayağımızda çizmelerle minik kıkırdamalar eşliğinde sürebilir. Son olarak, peki ben ne yapabilirim? Sorusuyla kuş ile paylaştığımız yiyeceğimizle, belki onun için tasarladığımız bir yem makinesi ile belki de kışın kuşları koruyacak bir kuş evi projesi ile tamamlanıyor. Sonrasındaki muhabbeti tahmin edersiniz ki çook uzun sürüyor. Doğada dikkatimizi çeken bir kuş bizi sormaya, bağlantı kurmaya, fikir üretmeye buradan hareketle ihtiyaç sahiplerine yardım etmemize, zor durumda olan bir can için elimizden geleni yapmaya, belki bir sadaka kutusunu odamıza koymakla belki ilerde bir yardım kuruluşuna liderlik ile belki de mucitlik yolunda büyük adımlara kadar götürebilir…
Her şeyin olduğu gibi evlatlarında gerçek sahibi olan Allah u Teala Hz. Kur’an-ı Kerim’in Enfal Suresinin 28. ayetinde çocuklarımızın bizim için bir imtihan vesile olduğunu, güzel yetiştirilmeleri dahilinde katında mükafat olduğunu bildiriyor. En başta bu hitaba muhatap olmak ve bizden sonra sadaka i cariyeniz olacak evlatlarımızı güzel yetiştirmek için en kıymetli dönemleri olan bu safhada; başta anne babaları ve eğitimcileri olarak elimizden gelenin en iyisini yapmak zorundayız, gelecek nesillere rabbini ve peygamberini bilen istikamet üzere, ben buradayım deyip hakkını veren evlatlar yetiştirmek için...

https://www.ritimanaokulu.com/cocugumu-neden-ekrandan-uzak-tutmaliyim/