wmaraci reklam

Sosyal Medya Yönetimi Yapanlar Bakabilir Mi?

5 Mesajlar 660 Okunma
pst.net
wmaraci reklam

uzmanmedya uzmanmedya WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 15.09.2012
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Dijital Pazarlama
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** C**
  • Mesajlar 259
  • Beğeniler 115 / 26
  • Ticaret 3, (%100)
Merhaba herkese, özellikle freelance olarak ticari firmalara sosyal medya yönetimi yapan/yapmış olanlar için bir sorum olacak.


Sosyal medya sayfa yönetiminde bu noktada en can alıcı kısım düzenli içerik üretimi.
Öreğin bir rent a car ya da bir iş üniforması işi yapan firmanın sosyal medya yönetimi işini devraldınız. Sosyal medya reklam çalışmaları, monitoring, gönderi istatistikleri sayfa optimizasyonları vs. her şeyle ilgileniyorsunuz içerik olarak da Yine örnek veriyorum hadi haftada 3 paylaşım yapmak üzere anlaştınız. Bu içerikleri nasıl üretiyorsunuz?

Yani bir rent a car ya da bir iş üniforması firması için haftada 3 tane sürekli farklı farklı paylaşılacak unsurları nasıl bulabiliyorsunuz? Ayrıca bu içeriklerin üretilmesi; yani konunun fikrin bulunması, buna göre fotoğrafın bulunması, tasarımın yapılması, bir iki cümlelik metnin ve hashtaglerin yazılıp tüm hesaplarda paylaşılması oldukça zaman almalı. Bu durumda 2-3 tane firmaya bile hizmet verdiğinizde direkt kilit olup başka iş yapamaz duruma gelmiş olmanız gerekir.

En son çalıştığım firmada sosyal medya yönetimi yapıyordum fakat içerikleri ben üretmiyordum hazır geliyordu. O açıdan bu konuda bir eksiğim var.
Kısaca içerik üretimi kısmı beni en çok düşündüren kısım. Siz neler yapıyorsunuz?
 

 

wmaraci
reklam

cnrsgr cnrsgr Caner Sağır Kullanıcı
  • Üyelik 04.07.2016
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Ajans Direktörü
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad C** S**
  • Mesajlar 738
  • Beğeniler 58 / 463
  • Ticaret 46, (%98)
Merhaba,

Sorularınız oldukça kapsamlı sorular. Tersten başlayarak yanıtlayayım.

1 kişi tek başına en fazla 2 (iki) kurumun sosyal medya hesabı ile ilgilenmeli. 2'den fazla platform, dikkat dağınıklığı ve unutkanlığı beraberinde getirir.

İçerik üretimi firmaya, firma tarzına ve firmanın hizmet alanına göre farklılık gösterir. Ren a Car için, iş üniforması hiçi yapacağınız içerik üretimleri, çalıştığınız firmaların sunduğu hizmetler ve bu hizmetlerin bir üst dalları ile alakalı olabilir. Örneğin rent a car sayfası için güvenli sürüç adına metinler, iş üniforması sayfası için kişisel gelişim/işçilik alakalı metinler iş yapabilir. Bunların, hizmet verdiğiniz şirketin kültürü ile hazırlanması için metin yazarınızın da bulunması gerek. Görsel üzerine yazılacak 1-2 cümlelik textler, okuyucuyu hem tıklamaya/beğenmeye, hem de alışverişe teşvik etmeli.

Aynı zamanda, gönderi hazırlama, planlama ve geri dönüş analizleri için bir kişinin tek başına görev alması, sayfanın büyümesini önemli ölçüde kısıtlayacağına inandığım için sosyal medya yönetimi konusunda ekip/takım çalışmasının daha güzel olacağına inanıyorum.
uzmanmedya

kişi bu mesajı beğendi.

uzmanmedya uzmanmedya WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 15.09.2012
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Dijital Pazarlama
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** C**
  • Mesajlar 259
  • Beğeniler 115 / 26
  • Ticaret 3, (%100)
Aslında haklısınız ama webmaster forumlarındaki ticaret ilanlarında gördüğüm freelance olarak bu işi yapanların açtıkları ilanlar beni bu konuda düşündürmüştü. Çünkü halihazırda bu işi yapıyor ve yine birçok firmadan bu işi almaya çalışıyor/alıyorlar. Ben de bu noktada "bir freelancer bu kadar içerik üretiminin altından nasıl kalkabiliyor" diye düşünmeye başlamıştım. Ayrıca bahsettiğiniz gibi bir ekip çalışması olduğunda; yani bir metin yazarı vs. şeklinde çalışıldığında, karşıya yansıtılacak fiyatlar da oldukça yüksek olacaktır (ortalama dijital reklam ajanslarının verecekleri teklif fiyatlarında) bu durumda da bu tarz forumlarda bu işi yapabilmeleri de pek mümkün görünmüyor çünkü.
 

 

cnrsgr cnrsgr Caner Sağır Kullanıcı
  • Üyelik 04.07.2016
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Ajans Direktörü
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad C** S**
  • Mesajlar 738
  • Beğeniler 58 / 463
  • Ticaret 46, (%98)

uzmanmedya adlı üyeden alıntı

Aslında haklısınız ama webmaster forumlarındaki ticaret ilanlarında gördüğüm freelance olarak bu işi yapanların açtıkları ilanlar beni bu konuda düşündürmüştü. Çünkü halihazırda bu işi yapıyor ve yine birçok firmadan bu işi almaya çalışıyor/alıyorlar. Ben de bu noktada "bir freelancer bu kadar içerik üretiminin altından nasıl kalkabiliyor" diye düşünmeye başlamıştım. Ayrıca bahsettiğiniz gibi bir ekip çalışması olduğunda; yani bir metin yazarı vs. şeklinde çalışıldığında, karşıya yansıtılacak fiyatlar da oldukça yüksek olacaktır (ortalama dijital reklam ajanslarının verecekleri teklif fiyatlarında) bu durumda da bu tarz forumlarda bu işi yapabilmeleri de pek mümkün görünmüyor çünkü.


WM Aracı'nın ticaret bölümünde benim de denk geldiğim en büyük problemlerden bir tanesi; arkadaşların sadece WM Aracı üzerinden fiyatlandırma yapması. Hem Türkiye'de, hem de yurtdışında iş yapan birçok ajans, şirketlerden 100 kelime için 750-1.000 TL civarında bir metin parası alıyorken, bu para ile bu tarz platformlardan ve içerik sitelerinden 100 tane içerik satın alıp, her birinden bir cümle kullanıyorlar, sonuçta da yüzde 750'lik bir kâr marjı elde ediyorlar. Bu çok yanlış. Bu sorunun kaynağı da öğrencilik döneminde, iflas dönemi sonrasında ya da beyaz yakalı olmaktan bunalan insanların "ben paramı kazanayım de, gerisi fifi" anlayışı sebebiyle ortaya çıkıyor.

Bir sosyal medya yönetimi, markanın/projenin/kişinin bilinirliğini oluşturur. Sadece marka bilinirliği hizmeti veren şirketlerin dahi olduğunu düşünürsek, bu durumu iyi analiz etmek gerekir. Birçok kişi, sosyal medya yönetiminin sadece özel günleri kutlama, hashtag kullanma ve güncel tutma gibi şeylerden ibaret olduğunu düşünüyor, yanılıyor! Siz, o ilanlarda hiç "Jargon oluşturma" diye bir başlık gördünüz mü? Göremezsiniz. Çünkü bu ilanlar, sadece para kazanma amaçlı açılan ilanlar. Hiç biri; şirket kültürünü, misyonu, vizyonu inceleme zahmetine girmeden, Google'dan ve free sitelerden indirilen şaşalı görselleri editleyerek "purofeyşınıl" hizmet verdiklerini iddia ederek para kazanmak dışında bir hedefe sahip değil.

Eğer sosyal medya ayağında hizmet vereceğiniz düşünüyorsanız, hem analiz, hem yazım, hem tasarım alanlarında destek sağlayacağınız, outsource iş verebileceğiniz ve sizi yarı yolda bırakmayacak freelancer kişiler ile görüşme yaparak bir çevre oluşturmanızı tavsiye ederim. Aynı zamanda para kazanma maksatlı yapılacak işlere de girmeyi düşünüyorsanız bu işleyişin reel sektör içerisinde kabul görmeyeceğinin de farkında olmanızı dilerim.

Yardım edebileceğim birşey olması halinde, bilgim dahilinde yardım sunmaktan da keyif alırım. :)

Selamlar.
uzmanmedya

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
Mersin evden eve nakliyat

uzmanmedya uzmanmedya WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 15.09.2012
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Dijital Pazarlama
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** C**
  • Mesajlar 259
  • Beğeniler 115 / 26
  • Ticaret 3, (%100)
Haklısınız, bilgi için teşekkürler :)
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al