Çalışmalarınızı, kampanyalarınızı, markanızı veya kendinizi sosyal medyada duyurmak için çeşitli çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Bu yazıda, bu çalışmalar için kullanabileceğiniz en iyi 10 sosyal medya aracını tanıyoruz.
1.CoShedule
Sosyal medya platformlarında yapacağınız paylaşımlarınız için bir yönetim aracıdır. Sürükle-bırak şeklinde çalışan takvimi ve yaptığınız değişikliklerin tüm sosyal medya hesaplarınızda paralel olarak güncellenmesi, büyük kolaylık sağlayan özelliklerinden birisi. Ayrıca WordPress ile kolayca entegre edebileceğiniz bir de eklentisi bulunmaktadır.
http://coschedule.com
2.Buffer
Bu sosyal medya aracını programlayarak, LinkedIn, Twitter, Facebook ve daha fazla platform için hesaplarınızı ekleme, yönetme kontrollerine sahip olabilirsiniz. Tek sefer veya birden çok paylaşımı planlayabilirsiniz. Bu planlamayı, dilerseniz tüm profiller için aynı, dilerseniz her biri için farklı zamanlarda farklı paylaşımlar şeklinde gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca dilerseniz bu araca web sayfanızı eklemeniz için de izin veren tarayıcı eklentisi mevcut.
https://buffer.com
3.Flare
Flare, sadece tek bir tıklama ile paylaşım yapmanıza olanak tanıyan bir sosyal medya aracıdır. Paylaşımlarınızın hangi sosyal medya platformunda, kaç kere görüntülendiği ve paylaşıldığı gibi istatistikleri size veren araca göz atmanızı tavsiye ediyoruz.
http://filament.io/flare
4.Narrow
Twitter’da takipçilerinizle iletişim kurarken ve paylaşımlarda bulunurken size zaman tasarrufu sunan bu araç, ürün ve hizmetler üzerinden gerçek kullanıcıları talip ederek, size en uygun kitleyi oluşturur ve takipçi kazanmanızı sağlar.
http://narrow.io
5.HootSuite
Yeni paylaşımlar yapma, gelen etkileşimleri yanıtlama gibi işlemler yapabileceğiniz HootSuite’e 100 adete kadar sosyal medya hesabı tanımlayabilirsiniz. Bu araç ile, paylaşımlarınızı planlayarak, hesaplarınızı izleyebilir, zaman içerisinde oluşan sosyal medya büyümenizi gözlemleyebilir ve hesaplayabilirsiniz.
https://hootsuite.com
6.Topsy
Özellikle Twitter’a odaklanmışsanız Topsy sizin için önemli bir araç olacaktır. Herhangi bir konuda veya şirket hakkında tweet aramak ve bulmak, bu tweetlerin kaç kere paylaşıldığını görmek için işinize yarayabilecek bir araçtır.
Örneğin; “içerik pazarlama” kelimesi geçtiğimiz 13 saat içerisinde yaklaşık 3.048 kez tweet edildi.
7.Bit.ly
Sosyal medya üzerinde kimse uzun ve karmaşık linkler görmekten hoşlanmaz. Özellikle Twitter gibi karakter sınırı bulunan sitelerde zaten uzun linkleri etkili kullanamazsınız. Bu aşamada bit.ly servisi sizin için kurtarıcı nitelikte bir servis olacaktır. Uzun linklerinizi kısaltarak, sosyal medya hesaplarınızda kolayca paylaşmanıza olanak tanıyan bu servis ayrıca ilgili linklere nereden, kaç kere tıklandığını da raporluyor.
www.bit.ly
8.Source Metrics
Bu araç, sosyal medya üzerinde kampanyalar oluşturmanıza, bu kampanyaların etkileri ve dönüşümleri hakkında bilgi sahibi olmanıza, belirli bir bölge ve kitleye özel hitap ederek, dönüşümler almanızı sağlayan bir araçtır.
http://sourcemetrics.com
9.SlideShare
Ayda 60 milyon tekil ziyaretçiyi ağırlayan SlideShare ‘de paylaşacağınız içerikler ile ciddi bir takipçi ve ziyaretçi kazanabilirsiniz. Bir çok kişi sadece bu sebepten dolayı bu sitede sunumlar ve paylaşımlar yayınlamaktadırlar.
www.slideshare.net
10.Social Mention
Gerçek zamanlı sosyal medya araması ve analizi için kullanabileceğiniz bir araç olan Social Mention, anlık olarak sosyal medya trend konularını da listelemektedir. Facebook, WordpRes bloglar, Twitter, YouTube, Ask.com ve daha pek çok platformda araştırma yapan platform, size detaylı bilgi ve fikirler verir.
http://www.socialmention.com
Herhangi bir girişim veya projede başarılı olabilmek için, doğru araçlarınızın olması gereklidir. Bu 10 sosyal medya aracı doğru kişilere doğru içeriği sunan, doğru yerlerde işinizi online olarak tanıtmanıza olanak sağlayacaktır. Peki bu araçlar arasında sizin favoriniz hangisi? (Altta yorum olarak paylaşabilirsiniz.)
Kaynak: Hosting Blog