Bir Facebook sayfasına sahip olmak, dijital pazarlamanın en etkili ve düşük maliyetli yöntemlerinden biri. Ama her konuda olduğu gibi pazarlama amacıyla yönettiğiniz Facebook sayfasından daha fazla verim alabilmek için bazı şeylere dikkat etmek gerekiyor.
Facebook sayfanızı beğenen kaç kişi olduğu tabi ki önemli ama bugün artık sayfada sağlayabildiğiniz etkileşim oranı, kişi sayısından çok daha önemli hale geldi. Etkileşim oranın yüksek olması, hem sayfanızın ve sosyal pazarlamanızın bel kemiğini oluşturan paylaşımlarınızın görünürlüğünü artırmak için, hem de uzun vadede marka veya ürününüz ile hedef kitleniz arasında duygusal bir bağ kurulabilmesini sağlamak için son derece kritik. İşte Facebook sayfanızdaki etkileşim oranını artırmak ile ilgili bazı temel bilgiler…
İçerik
Her zaman olduğu gibi sosyal pazarlamada da en önemli şey içerik… Bu konuda yapacağınız hiçbir şey paylaştığınızın içeriğinizin kalitesi kadar önemli değil. Zaten diğer başlıkların temel amacı da, kaliteli içeriğinizin sahip olduğu potansiyel etkinin karşılığını en üst seviyede alabilmek…
Bu yüzden eğer ürettiğiniz veya üretebileceğiniz içeriğin kalitesinden tam olarak tatmin olmuyorsanız bu yazının devamını okuyarak vakit kaybedeceğinize bu sorunu çözmeye odaklanmanız daha iyi olabilir.
Ölçümleme
Dijital mecraların sunduğu en büyük avantaj çok detaylı ve yüksek oranda ölçümleme imkanı sunuyor olması. Ölçümleme sayesinde hem hedef kitlenizi daha iyi tanıyabilir, hem de etkileşim oranını nasıl artırabileceğinize dair çok değerli ipuçları elde edebilirsiniz.
Ölçümleme için en ideal yöntem bu konuda kapsamlı bir araç kullanmak ama bunun için bütçeniz yoksa bile en azından gözlem ve Excel benzeri bir araç kullanarak kendi ölçümlemenizi yapabilirsiniz.
Ölçümleme size hedef kitlenizin ne tür içeriklere daha olumlu tepki verdiğini ve bu kitlenin hangi zaman dilimlerinde daha aktif olduğunu gösterebilir. Sadece bu iki temel bilgi bile etkileşimi artırmak adına tahminleriniz ötesinde işinize yarayabilir.
Zamanlama
Ölçümlemeden elde ettiğiniz verileri birincil olarak değerlendirebileceğiniz konu paylaşım zamanlamaları. Burada hedef kitlenizin öncelikle haftanın hangi günlerinde daha aktif olduklarını gözlemlemeniz önemli. Eğer sizin için sihirli gün Salı ise bu gün paylaşımların kalitesini ve sıklığını artırmak içeriğinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.
Ölçümleme sırasında hedef kitlenizin en pasif olduğu gün olarak örneğin Pazartesi olduğunu gördüyseniz bu, haftanın ilk günü tatil yapacaksınız anlamına gelmiyor. En düşük etkileşim oranına sahip olan gün doğal olarak sizin için daha az önemli olabilir ama yine de bugün bile hedef kitlenin hangi saatlerde daha aktif olduğunu tanımlayabilirseniz ve paylaşımlarınızı ona göre düzenlerseniz, en verimsiz gününüzde bile dönüşüm oranınıza beklenmedik katkılar sağlayabilirsiniz.
En etkili gün ve saatleri belirlemek zamanlama açısından çok önemli ama değişmez bir kural da değil. Sayfanızın toplam beğenen sayısı 5 bin iken ortaya çıkan manzara sayı 15 bine ulaştığında değişebilir. Bu yüzden ölçümlemeye ve değişen sonuçlara göre zamanlama konusunda esnek olmaya devam etmek önemli.
İpuçları
Bu temel bilgilerden sonra, çoğu Facebook sayfası için geçerli olabilecek, etkileşimi artırmaya yönelik bazı ipuçlarından da kısaca bahsedelim.
Etkileşim için etkileşim: Her şeyden önce etkileşimi artırmak için etkileşimde bulunmanız gerekli. Sadece içerik paylaşıp, sonrasında pasif gözlemci konumunda kalıyorsanız büyük bir fırsatı kaçırıyor olabilirsiniz. Kullanıcılara yalnız olmadıklarını, karşılarında bir muhatapları olduğunu göstermek için iletişme aktif olarak katılın. Soru sorun, yanıt verin, yorum yapın ve onlarla beraber olduğunuzu gösterin.
Etkileşime davet: İnsanlardan tepki almak için en ideal yöntemlerden biri onları tepki vermeye davet etmektir. Bunun için en etkili yöntemlerden birisi de sorular. Paylaşımların altında konuyla ilgili insanların katılım gösterebilecekleri ucu açık sorular sorun. Fikirlerine değer verdiğinizi gösterecek anketler yayınlayın. Mümkün olduğu durumlarda bu anketlerin sonuçlarını ürün veya hizmetlerinize yansıtarak onları ne kadar dikkate aldığınızı gösterin.
Bin kelime: Bazen paylaşmak istediğiniz şeyi aktarırken kelimelerin yetersiz kaldığı bir durumu siz de yaşamışsınızdır sanıyorum. İşte bu yüzden bir fotoğraf bin kelimeye bedelidir diyorlar. Diğer yandan Fotoğrafların etkileşim oranını artırdığını Facebook da söylüyor. Dolayısıyla hedefiniz etkileşimse fotoğrafın gücünü kullanmak en iyi bir yöntemlerden biri…
Ödüllendirin: Ödül en güçlü motivasyonlardan biri. Eğer hedef kitlenizin sayfanızda daha aktif olmasını istiyorsanız bunun için ödüllendirmeyi kullanabilirsiniz. Ödül derken fiziksel veya sadece maddi karşılığı olan ödüllerden bahsetmiyorum. Hatta bazı durumlarda yanlış kişilerde yanlış motivasyonlar sağlayacağı için maddi ödüller arzu ettiğiniz kadar etkili de olmayabilir.
Ama paylaşımda bulunanları duygusal olarak tatmin edecek, maddi yerine manevi değeri olan ödüller daha değerli olabilir. Bazı durumlarda minik bir yarışmayı kazanan kişinin adını binlerce hayranınıza duyurmak bile çok iyi bir ödül olabilir.
Oyunlaştırın: İşinizin ana konusu ve dolayısıyla Facebook sayfanızın önceliği insanlara sıkıcı gelebilecek bir konu olabilir. Örneğin benim tanıdığım çok az kişi hukuk ve eğlenceyi aynı cümle içinde kullanabilir. Ama bir hukuk firmasının bile Facebook sayfasında, doğru dozda, eğlenceli içerikler bulunabilir.
Oyunlaştırarak, etkileşimleri ödüllendirmek veya daha eğlenceli hale getirmek mümkün. Bunun için oyunlaştırma ile ilgili bazı
temel bilgilere sahip olmak ve size uygun konsepti belirlemek başlamak için yeterli olacaktır.
Kaynak:
Webrazzi